Gå til innhold

Behandling

Anbefalte innlegg

Hei Jeg har siden 10 års alderen lid av tvangshandlinger, noe som utviklet seg til tvangstanker og depresjon. Når jeg ser på psykisk.no på kjennetegn på disse lidelsene vil jeg si det går raskere å si hva jeg ikke kjenner meg igjen i. Kjenner meg stort sett igjen på nesten alt. Det jeg lurer på er eventuell behandling. Men jeg vil bli ferdig på videregående som jeg går siste året på først. Tok den MADRS hvor jeg skåret 35 poeng. Rangering: 0-9 poeng = Ikke deprimert 10-19 poeng = Litt deprimert, Men ikke behov for behandling 20-34 poeng = Behov for behandling, samtale terapi og medikamentell 35 + poeng = Alvorlig deprimert Kunne jeg fått litt mer info av deg om behandling, og om det er snakk om innleggelse eller ikke. Siden jeg er 18 er det da noe foreldrene mine ikke bestemmer over når det gjelder behandling og slikt? Har legene tøushetsplikt som virker slik at de ikke kan informere familien min om ting uten mitt samtykke? På forhånd takk! Jente 18

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316288-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I første omgang synes jeg du skal komme deg til lege, som kan teste deg for depresjon og snakke med deg om tvangsproblematikken din. Du bør vel kanskje prøve et SSRI, antidepressiva, mot både tvang og depresjon.

Han vurderer også om en innleggelse er nødvendig, men i utgangspunktet er det vel medisinhjelp og muligens samtale/terapi du trenger.

Bestill time med legen din du, snarest.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316288-behandling/#findComment-2593469
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...