Gå til innhold

stoler ikke på kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest ripsnips

jeg har et stort problem i forholdet til min kjæreste(har ikke vært sammen så lenge)jeg mistenker han for ting.i starten av forholdet mistenkte jeg at han hadde hiv og ville smitte meg med vilje.jeg fikk han til å ta test.han hadde ikke hiv eller noe annet.det var bra en liten stund i forholdet vårt.så mistenker jeg han for at han prøver å utnytte meg på andre måter.nå tror jeg han er utro.at alle hans venner vet det, men ingen forteller meg det.at alle ler bak ryggen min om at jeg er så dum å ikke ser det.jeg klarer ikke å stole på han.er glad i han,men alle disse negative ankene ødelegger så mye.de gjør at jeg i perioder er mye irritabel,trekker meg unna han,er avvisende osv.hva skal jeg gjøre?jeg tenker hver dag at det er nok best at jeg gjør det slutt.og det har jeg sagt til han også.men det er så vanskelig fordi følelsene skifter,og noen ganger føler jeg at jeg er veldig glad i han også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316439-stoler-ikke-p%C3%A5-kj%C3%A6resten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal søke behandling. Du har en alvorlig psykisk lidelse.

Du vil ikke få det godt med noen partner med mindre du får gjort noe med din paranoia.

Hvis du ikke har hatt kontakt med denne personen før så er du ganske rask å sette diagnose.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du ikke har hatt kontakt med denne personen før så er du ganske rask å sette diagnose.

Ikke diagnose - symptom. Å være paranoid er et symptom på en sykdom/diagnose. Jeg kan ikke si noe om hvilken.

Jeg synes du skal søke behandling. Du har en alvorlig psykisk lidelse.

Du vil ikke få det godt med noen partner med mindre du får gjort noe med din paranoia.

Og det er helt utelukket at intuisjonen er med i spillet her, og at magefølelsen hennes stemmer?

Og det er helt utelukket at intuisjonen er med i spillet her, og at magefølelsen hennes stemmer?

Man trenger da ikke en gang å være psykiater for å se paranoiaen som ligger i setningene her.

En psykiater kan ikke diagnostisere bort en eventuell utroskap i bunnen, men det tar ikke bort paranoiaen..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...