Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver her jeg, selvom jeg ikke vet helt hva jeg spør om eller hvor det hører hjemme. Men er liksom tryggest her og nå er panikken nær.

Har gått bra ganske lenge nå. Har taklet livet ganske bra.

I dag var det full panikk igjen Hadde nesten glemt hvordan det var. Hvordan kan mn lære seg å bruke passelig med energi og tanker på ting som ikke er som det skal.

Hater at ikke legene kan gi klare svar, eller i det minste klar beskjed om når man skal ta kontakt eller ikke. Jeg KAN ikke dette her!

Har levd i over 30 år uten å bry meg døyten om at jeg har en kropp og langt mindre tatt vare på den. Når jeg omsider kommer dit at jeg forholder meg til den, så svikter den. Angriper seg selv.

Trodde jeg kunne puste ut å vite hva som feilte meg iallfall, men neida - blodprøvesvarene er tvetydige - noen tyder på diabetes en, andre på to. Ta kontakt om du opplever symptomer på type en som vektnedgang, tørst og høyt blodsukker.

Ingen har sagt noe om hva som er høyt i den sammenhengen. Vekten går jo ned, det skal den jo - var jo hovedbehandlingen foreløpig. Tørst er jeg, men får ikke i meg så mye drikke.

I dag steg blodsukkeret masse, men det kan være pga panikkanfallet, iallfall sank det igjen etterpå, og da er det vel ikke type 1?

Hvordan skal jeg finne veien til å leve med den usikkerheten, finne ut av når det er fornuftig å gjøre noe og når man kan se det an? Jeg kan "ikke se-metoden" men det er en ganske dårlig strategi her, så må finne noe imellom det og full alarm hele tiden. Men hvordan?

Kjennes som om jeg sitter mellom alle stolene - mellom type en og to, mellom psyke og vanlige reaksjoner - mellom psykisk og fysisk. Og de som skal hjelpe meg har ingen klare svar.

Jeg hater dette! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei skal.

Kan det være en løsning for deg å be om en time med den som står deg nærmest til å hjelpe deg, hvor du tar opp akkurat dette?

Det er vanskelig å leve i en sånn usikkerhet.

Håper at du får orden på det, etterhvert.

Skrevet

Hei skal.

Kan det være en løsning for deg å be om en time med den som står deg nærmest til å hjelpe deg, hvor du tar opp akkurat dette?

Det er vanskelig å leve i en sånn usikkerhet.

Håper at du får orden på det, etterhvert.

Takk! Har drøftet det med psykologen i dag. Noe med å sortere hva som er hva. Hva som bør gjøres noe med og hva som kan legges til side. Skal be fastlegen om time hos spesialist sånn at jeg kan få litt mer klare svar og klare svar på hva jeg skal/kan gjøre. Hva som er farlig og hva som ikke er det.

Litt mindre panisk i dag heldigvis, men angsten sitter i.

Skrevet

Takk! Har drøftet det med psykologen i dag. Noe med å sortere hva som er hva. Hva som bør gjøres noe med og hva som kan legges til side. Skal be fastlegen om time hos spesialist sånn at jeg kan få litt mer klare svar og klare svar på hva jeg skal/kan gjøre. Hva som er farlig og hva som ikke er det.

Litt mindre panisk i dag heldigvis, men angsten sitter i.

Dette hørtes bra ut i mine ører, at du vil få noen svar :-)

Godt å høre at du har det litt bedre også, idag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...