Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en tid siden var jeg kjempe flink og gikk ned ca 10 kilo. Nå, etter at jeg inntok single-livet har kiloene begynt å rase på. Jeg kosespiser, kjedespiser osv, og mosjonerer ingen ting lengre..

Noen som vil hjelpe meg å komme igang igjen??!!!

Hva gjør dere for å gå ned i vekt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316510-dette-g%C3%A5r-feil-vei-hjeeelp-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet jo utmerket godt hvorfor du er på vei opp i vekt igjen og du vet hva som må til for å snu det igjen. Så gjør det! :o)

Spør deg selv om du virkelig er sulten nå eller er det bare for at du ikke har noe annet å gjøre? Gå en tur istedet når du får lyst på noe godt? Ikke kjøp godis og ha i huset, kjøpt frukt og grønt istedet!

Gjest sasasadada

Hva gjorde du når du gikk ned 10 kilo? Der ligger svaret på hva du behøver å gjøre.

Kom deg i hvertfall i gang med noe mosjon/aktivitet, da kan du tillate deg å skeie ut litt en gang i blant. Nå gjør du, som du selv vet, alt feil!

Gjest Gulla Wiltersen

Hallo mor :-)

Ohoi - sånn skal vi ikke ha det :-)

Er du sulten i magen eller i hodet?

Mat er _ikke_ trøst. Mat er _mat_. Jadda - jeg vet alt om hvor lett det er å si det :-)

Når du fyser etter mat-trøst så sørg for at det ikke er noe i huset som du kan gå bananas på. Ut med snop, kaker osv. Kast hele greia.

Ha stående en skål i kjøleskapet med ferdig skrelte gulrøtter.

Kjøp inn tilskudd av kanel. I en kort periode mens du fokuserer på å legge om stiene i leiligheten din slik at ikke alle svinger innom kjøkkenet, så tar du kanel. Det fjerner suget effektivt. Men du kan ikke bruke kanel i all evighet - det er for å komme over kneika og inn i gode vaner.

Så passer du på å få i deg nok mat og riktig mat tidlig nok på dagen. Spise deg mett men ikke overmett og protein - ca 20g til alle måltider.

Ligg langt unna _alt_ med sukker - inkludert tomatsupper fra pose. Ligg langt unna det aller meste med siktet hvetemel. Potet, pasta og ris i små mengder bare - fyll på med et lass med grønnsaker isteden.

Og pass på å ha noe snacksy som er sunt som står lett tilgjengelig slik at det bare er å stikke hånda inn i skapet og ta det ut. Feks 86% sjokolade er fint. Den er så mektig på smak at det holder lenge med to ruter som smelter på tunga sammen med en kopp kaffe.

Og på med mascara og lebestift hver dag - vi faller ikke i stil bare fordi ingen ser oss :-)

Nr. 1. Bestem deg for å IKKE gå opp. Det krever ikke så mye.

Prøv å finne en erstatning for kjedespisingen. Kanskje du kan komme deg ut å gå litt i stedet.

Ellers gjelder jo grønnere, grovere fordelt på flere måltider. Og litt trim trenger jo også alle. Let etter det DU liker å gjøre. (Gå, sykle, løpe, svømme, trene saltrening på et senter, vekttrening eller??????)

• 3 uker senere...

Ok, her må du jo begynne å dra fordel av singellivets gleder. Fokuser først og fremst på å ha det gøy, gå i byen og flørt med gutta, nå kan du jo endelig gjøre det! Dra på steder hvor du kan danse og rist kiloene av deg. Spander på deg selv en tur til frisøren, evt en ny hårfarge eller noe, du skal bare få selvtilliten din litt opp igjen. Se på det som en spennende tid du har foran deg:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...