Gå til innhold

Grublerådet/bekymringstid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I samråd med behandler er "grublerådet" et viktig tema i min terapi. Og det funker veldig godt - så fremt jeg ikke glemmer meg. Jeg har skjønt at dette tar tid å få innarbeidet.

http://doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3735738

Det sies en ikke må skulke unna grubletiden/bekymringstiden - men hvorfor er det viktig? Det har nemlig funka for meg uten også.

Men så glemmer jeg meg lett igjen da.. Og nå har jeg igjen hatt en periode med grubling. Er det rett og slett derfor en ikke bør skulke unna - for at det til slutt skal "sitte"? Og - samtidig for å gjenkjenne de irasjonelle tankene/bekymringene man har; at de ikke har rot i virkeligheten?

Hadde vært ok å vite fordi jeg opplever en fast "bekymringstid" som slitsom. Men om mine tanker stemmer, så er det helt klart verdt å gjennomføre ordentlig likevel.

Undrende hilsen,

Videoannonse
Annonse
Gjest Melbilla
Skrevet

Nå grubler du på noe som ikke er noe verdt å gruble over.

Behandleren din og Nhd har sagt det samme og du sier her at det hjelper.

Så sier du at du glemmer deg og får en ny periode med grubling og så lurer du på hvorfor det er viktig å ikke skulke unna????

Du har allerede svart på ditt eget spørsmål.

Skrevet

Nå grubler du på noe som ikke er noe verdt å gruble over.

Behandleren din og Nhd har sagt det samme og du sier her at det hjelper.

Så sier du at du glemmer deg og får en ny periode med grubling og så lurer du på hvorfor det er viktig å ikke skulke unna????

Du har allerede svart på ditt eget spørsmål.

Jeg hadde ikke svaret på dette selv. Men om det er det som skal til for å få det til å "sitte" ordentlig, så er det verdt jobben det er med denne bekymringstiden. Var bare det jeg lurte på.

Takk for svar.

Gjest Melbilla
Skrevet

Jeg hadde ikke svaret på dette selv. Men om det er det som skal til for å få det til å "sitte" ordentlig, så er det verdt jobben det er med denne bekymringstiden. Var bare det jeg lurte på.

Takk for svar.

Ja, det må vel være verdt det når 2 psykiatere sier det og du selv sier at det hjelper.

Skrevet

Ja, det må vel være verdt det når 2 psykiatere sier det og du selv sier at det hjelper.

Ja, det er det helt sikkert :-)

Men jeg har ikke sett slik på det før som jeg nå gjør; at "bekymringstiden" er viktig for å få det til å "sitte" og unngå slike "grublefeller".. for det fungerte godt uten den også - men altså ikke over tid - det ser jeg jo nå.

Setter stor pris på svaret ditt - jeg stoler på det, og jeg skal begynne allerede i dag (for min egen del).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...