Gå til innhold

Pris på hamster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som kan gi med ca pris på hamster,bur og annet tilbehør?

På forhånd tusen takk.

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Bur ca 350-600 kroner alt etter hva slags utstyr som er med, størrelse osv.

Hamster fra 150-200 kroner kanskje, har sett dem på tilbud til hundrelappen.

Strø til bunnen, ca 50 kroner for en pakke som holder til noen runder med bytte av strø. Vi har dverghamster, og det er utrolig hvor ren den holder buret, så en pakke strø varer "evig".

Mat ca. 80 kroner for en pose.

Leker til aktivering koster jo litt. Springehjul og ball syns jeg er et minimum. De bør ha noe de kan klatre i, men ene hamsteren vi hadde brukte buret som klatrestativ.

Skål/beholder til chinchillasand + chinchillasand, ca 100 kroner. Hamstere elsker å bade i sand!

Skrevet

Strø til bunnen, ca 50 kroner for en pakke som holder til noen runder med bytte av strø. Vi har dverghamster, og det er utrolig hvor ren den holder buret, så en pakke strø varer "evig".

Leker til aktivering koster jo litt. Springehjul og ball syns jeg er et minimum. De bør ha noe de kan klatre i, men ene hamsteren vi hadde brukte buret som klatrestativ.

Skål/beholder til chinchillasand + chinchillasand, ca 100 kroner. Hamstere elsker å bade i sand!

Hei.

Når man kjøper hamster i dyrebutikk,er det unger man får da eller er det voksne dyr?

Gjest Nydelige små hårballer
Skrevet

Hei.

Når man kjøper hamster i dyrebutikk,er det unger man får da eller er det voksne dyr?

Du SKAL ha en unge. Dels for å lettere få den tam og dels fordi de faktisk ikke lever så mange år.

De kan bli heltamme og er noen skjønne skapninger.

Det varierer på pris. Sjekk finn.no, det gis det bort gratis ;)

Skrevet

Hei.

Gå inn på finn og skriv hamster som søkeord så kommer opp masse bur med og uten hamster.

Var visst ingen helt gratis nå, merkelig.

Husk at du har bur uten sprinkler, de skal i såfall være så smale mellom som mulig, hamster kommer gjennom de minste kriker og kroker.

Hamstere elsker tuneller, klatre inn, ut, over, på, rundt. Du får en glad hamster hvis du spanderer på et spennende bur.

Kjøp som sakt en ung hamster, de blir ikke så gamle.

Gå til en stall/gård i nærheten av deg og spør om du kan kjøpe en pose spon og et par remser høy. Det blir himla mye billigere enn i dyrebutikken.

Spar hårballen for trekk, sigarettrøyk etc.

Skrevet

Gå inn på finn og skriv hamster som søkeord så kommer opp masse bur med og uten hamster.

Var visst ingen helt gratis nå, merkelig.

Husk at du har bur uten sprinkler, de skal i såfall være så smale mellom som mulig, hamster kommer gjennom de minste kriker og kroker.

Hamstere elsker tuneller, klatre inn, ut, over, på, rundt. Du får en glad hamster hvis du spanderer på et spennende bur.

Kjøp som sakt en ung hamster, de blir ikke så gamle.

Gå til en stall/gård i nærheten av deg og spør om du kan kjøpe en pose spon og et par remser høy. Det blir himla mye billigere enn i dyrebutikken.

Spar hårballen for trekk, sigarettrøyk etc.

Hva er forskjellen på Marsvin og hamster?

Jeg er på finn.no å ser. :-)

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Marsvin er mye større, roligere, sover ikke hele dagen.

Skrevet

Marsvin er mye større, roligere, sover ikke hele dagen.

Ok.

Er det best med 2 gnagere i buret eller holder det med en?

candyqueen_83
Skrevet

Ok.

Skal dyret være mye alene lønner det seg med to stk. Husk på alt med parringer osv da. Lønner seg med en gutt og en jente, en av de bør da være kastrert/sterilisert. Er vel lettest på hannen

Skrevet

Ja, si det :) Størrelsen først og fremst selvfølgelig.

Hamsteret er krafigere nattdyr gjerne enn marsvinet.

Marsvinet ligger som regel ikke å klatre og bør derfor heller ha et større bur slik at den kan gå og sprette rundt der.

Marsvinet bør passes på oftere i forhold til å sjekke negler og tenner. (de lever så annerledes i fangenskap enn i vill tilstand at vi kan trenge å klippe tenner og klør etterhvert når de vokser til)

Marsvinet lever gjerne litt lengre, men det vi snakker kanskje fem, seks år her altså.

Marsvinet er litt mer avhengig av friskt grønt hver dag enn hamsteret.

De kan begge bli veldig tamme og er aldeles skjønne begge to.

Marsvinet har en tendens til å blir "tammere" på den måten at den gjerne står med forbena på burkanten når du kommer, at den hilser deg med gode lyder, den viser helt enkelt mer glede over at du er der enn hamsteret gjør.

Jeg elsker hamster og rotter ol men har også en veldig svakhet for marsvin. Jeg kan helt klart anbefale det.

Min siste døde for et par år siden og jeg savner ham ennå (og jeg er voksen *ler*) Han var helt tam og var den hærligste gullklump du kan tenke deg :D

Skrevet

Ok.

De klarer seg veldig godt alene, men skal du dra fra dem i mange timer, tenker da helst på marsvinet som faktisk er mest opp i løpet av dagen, så er det koselig med litt radio på.

De er veldig selskapssyke.

Hamstere kan være vanskelige å mixe, de kan slåss til den ene dør.

Det heter seg at hvis du skal ha to at du unngår å ta to hunner da disse er mest agressive. To hanner er bedre.

Når det gjelder hamster så ta ikke fruktbare han og hun sammen, det blir det garantert barn av. Det blir det jo av marsvin også da, bare ikke like mange.

Hvis du skal ha to så vær obs på at du kan måtte separer dem, ganske vanlig. Så tenk da to bur, plass til to bur etc.

Bedre å ha en og sørge for masse selvskap selv, av deg og til tider av radio/tv.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hei.

Den vi har nå var i alle fall utvokst da vi kjøpte den. På den lokale dyrebutikken her hadde de en gang 15 gullhamsterunger de hadde på salg. :-D Bor på et lite sted da, og de hadde problemer med å bli kvitt alle sammen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, si det :) Størrelsen først og fremst selvfølgelig.

Hamsteret er krafigere nattdyr gjerne enn marsvinet.

Marsvinet ligger som regel ikke å klatre og bør derfor heller ha et større bur slik at den kan gå og sprette rundt der.

Marsvinet bør passes på oftere i forhold til å sjekke negler og tenner. (de lever så annerledes i fangenskap enn i vill tilstand at vi kan trenge å klippe tenner og klør etterhvert når de vokser til)

Marsvinet lever gjerne litt lengre, men det vi snakker kanskje fem, seks år her altså.

Marsvinet er litt mer avhengig av friskt grønt hver dag enn hamsteret.

De kan begge bli veldig tamme og er aldeles skjønne begge to.

Marsvinet har en tendens til å blir "tammere" på den måten at den gjerne står med forbena på burkanten når du kommer, at den hilser deg med gode lyder, den viser helt enkelt mer glede over at du er der enn hamsteret gjør.

Jeg elsker hamster og rotter ol men har også en veldig svakhet for marsvin. Jeg kan helt klart anbefale det.

Min siste døde for et par år siden og jeg savner ham ennå (og jeg er voksen *ler*) Han var helt tam og var den hærligste gullklump du kan tenke deg :D

''Marsvinet lever gjerne litt lengre, men det vi snakker kanskje fem, seks år her altså.''

Marsvin kan bli opp til 12 år gamle selv om det neppeskjer så veldig ofte.

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

De klarer seg veldig godt alene, men skal du dra fra dem i mange timer, tenker da helst på marsvinet som faktisk er mest opp i løpet av dagen, så er det koselig med litt radio på.

De er veldig selskapssyke.

Hamstere kan være vanskelige å mixe, de kan slåss til den ene dør.

Det heter seg at hvis du skal ha to at du unngår å ta to hunner da disse er mest agressive. To hanner er bedre.

Når det gjelder hamster så ta ikke fruktbare han og hun sammen, det blir det garantert barn av. Det blir det jo av marsvin også da, bare ikke like mange.

Hvis du skal ha to så vær obs på at du kan måtte separer dem, ganske vanlig. Så tenk da to bur, plass til to bur etc.

Bedre å ha en og sørge for masse selvskap selv, av deg og til tider av radio/tv.

Hamstere trives best alene, og da kan de faktisk bli ganske tamme og kosete av seg om man passer på å ta de opp ofte. Men de er jo nattdyr, så mange barn blir nok litt skuffet over dyret de trodde de skulle ha som selskap og som heller ligger og sover i tunnellen eller inni et hus i buret til langt etter barnas leggetid.

Skrevet

''Marsvinet lever gjerne litt lengre, men det vi snakker kanskje fem, seks år her altså.''

Marsvin kan bli opp til 12 år gamle selv om det neppeskjer så veldig ofte.

Marsvin blir så godt som aldri 12 år i fangenskap. Dette er i vill tilstand.

Derfor er det heller ikke noe poeng i å si til folk at det kan de bli.

Et marsvin som er fem, seks år i fangenskap kalles "gammelt"

Skrevet

Visste jeg hadde sett masse som ble gitt bort.

Gå på rubrikken "gis bort" og skriv hamster og marsvin i søkefeltet, da kommer det opp en hel haug nydelige hårballer både med og uten utstyr som gis bort :D

Skrevet

Hei.

Kan de være alene en helg f.eks uten at noen mater de?

Vi setter jo en del vann og mat i buret før vi reiser.

Og vi har radioen på.

Går det greit?

Skrevet

Vi betalte ca tusen kr for alt nødvendig utstyr inkl to dvergangorahamstere. Alt nytt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Marsvin blir så godt som aldri 12 år i fangenskap. Dette er i vill tilstand.

Derfor er det heller ikke noe poeng i å si til folk at det kan de bli.

Et marsvin som er fem, seks år i fangenskap kalles "gammelt"

''Marsvin blir så godt som aldri 12 år i fangenskap. Dette er i vill tilstand.''

Mulig du har rett, men jeg har _i_alle_fall_ lest to bøker av oppdrettere av marsvin som sier de har hatt marsvin som blir så gamle. Fant den informasjonen flere steder på nettet også i den tida vi hadde marsvin.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hei.

Kan de være alene en helg f.eks uten at noen mater de?

Vi setter jo en del vann og mat i buret før vi reiser.

Og vi har radioen på.

Går det greit?

Vi har reist fra Snøball, altså hamsteren vi har nå fra onsdag til søndag med rikelig vann og mat tilgjengelig, og det har gått helt fint. Samme gjør vi med rottene, men de er mer tydelig glade når vi kommer tilbake selv om de er to og har selskap i hverandre. Hamsteren virker ikke som han har merka vi var vekk en gang. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...