Gå til innhold

Valium før fest,

Anbefalte innlegg

Gjest plingpling

Poenget mitt er vel at det ikke er bra å bruke Valium om man ikke har sterk angst... det er sånn man blir avhengig. De som faktisk har smerter og får morfin, blir ikke avhengige, men de som bruker det uten å ha smerter blir avhengige....

Jeg bruker Vival ved behov, behovet avgjør jeg.

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ink1365380698

13

• Bookworm

6

• tjohei

1

• hidi, the scorpion

1

Gjest irritertnoja

Jeg nekter ingen noe som helst, og dømmer ingen heller, men etter hva trådstarter har fortalt om situasjonen, så virker det på meg som han vil bruke Valium uten å ha sterk angst, og siden jeg vet det ikke er bra, forsøker jeg å advare mot det, i og med at vedkommende spurte etter andres meninger.

Han sa alternativet var å bli hjemme og være den kjedelige som alltid avlyser.

Hvor sterk angst må man ha for slik unnvikende oppførsel?

Gjest irritertnoja

Såklart jeg ikke kan VITE at det ikke er sterk angst! Men jeg _synes_ ikke det virker sånn, og trådstarter spurte jo visselig om andres meninger!

Han gjorde forøvrig ikke det (Spurte om andres meninger altså) Han spurte om noen andre også tok seg en valium før de gikk på fest

Gjest jens august den tredje

Nå har ikke personen som har skrevet dette innlegget sagt noe som helst om alkohol i kombinasjon med Valium, så hvorfor sporer du helt av her?

Jeg synes ikke Gulla (Valnøtt) har noen rett til sette personen i kategorien narkoman ut i fra de opplysninger som er gitt.

ER ikke alko en naturlig del av en fest da? Nå spurte jeg trådstarter, men fikk aldri svar.......

Gjest irritertnoja

Ganske stor, det er et farlig stoff. Tas bare ved absolutt nødvendighet.

Du ser at du svarer på noe helt annet enn jeg spør om?

Jeg spør om hvor sterk angst man må ha for slik unnvikende oppførsel.

Du svarer: Ganske stor, det er et farlig stoff

God dag mann. Økseskaft.

Annonse

Gjest plingpling

Gjør som du vil =)

Vet om flere som har ødelagt seg på benzo. Som har utviklet alkoholmisbruk pga. benzo.

Jeg drikker ikke alkohol, så don't worry :) Jeg har hatt Vival tilgjengelig i 15 år for bruk ved behov og er ingen misbruker av preparatet.

Gjest plingpling

Så bra =)

Men det er jo en grunn til at legene er så strenge på benzo. Er mange potensielle benzo-avhengige....

Legene i Norge prioriterer bruk av SSRI ved angstlidelser. Selv om benzo klart har den beste effekten i de aller fleste tilfeller. Jeg foretrekker klart å bruke et preparat ved behov fremfor å bruke SSRI hver dag.

De fleste av oss er potensielle misbrukere av ett eller annet.

For noen er alkohol en naturlig del av en fest, for andre ikke.

Det er sant. Nå spurte jeg trådstarter om dette. Synes likevel det er litt tvilsomt å ta valium for å gå på fest...en valium er noe man skal ta om man ligger og vrir seg på gulvet hjemme i angst..men hjelpes, er bare trådstarter dette blir et problem for.

Gjest plingpling

''De fleste av oss er potensielle misbrukere av ett eller annet.''

Sant, men på alle områder ønsker man å hjelpe folk mot å unngå å bli misbrukere. Noen områder ligger lengre etter enn andre, tho, sukker blant annet.

Man må gjerne forsøke å hjelpe og komme med gode råd. Derfra og ut er det uansett opp til hver og én hvilke valg man tar i livet. Dette kan du jo alt om ;)

Gjest helttomt

Det er sant. Nå spurte jeg trådstarter om dette. Synes likevel det er litt tvilsomt å ta valium for å gå på fest...en valium er noe man skal ta om man ligger og vrir seg på gulvet hjemme i angst..men hjelpes, er bare trådstarter dette blir et problem for.

Jeg synes ikke man behøver å vente til man ligger og vrir seg på gulvet før man tar en Valium. Jeg synes hver og en skal vurdere i hvilket tilfelle det er nødvendig. For de fleste av oss en en viss grad av sosialisering nødvendig og trenger man en Valium for å klare det, så er det bedre enn å isolere seg fullstendig.

Hvis personen som skriver dette er tilhenger av å ruse seg på dette i kombinasjon med alkohol, så vil jeg selvsagt i likhet med deg sterkt fraråde denne måten å bruke det på.

Annonse

Gjest plingpling

Selvsagt, jeg sier jo dette bare for å komme med et godt råd... jeg kan godt komme med råd til andre selv om jeg ikke er så god til å følge de selv. =) Er ingen motsetning det. I denne situasjonen er det jo også slik at jeg faktisk kan leve opp til de gode rådene mine selv......

(Ikke det at jeg hadde fungert noe bedre sosialt på benzo. Årsaken til de sosiale problemene er ikke angst.)

Jada gode rådgivere ønsker vi alle å være, selv om vi ikke lever opp til rådene vi gir ;) Og de letteste rådene å gi er selvsagt på de områdene man selv ikke har et problem :)

Gjest plingpling

Ser poenget ditt, men av og til tror jeg det kan være best å ha litt distanse til sakens kjerne... se situasjonen litt ovenfra og ned, eller innenfra og ut... tror dét ofte gir bedre råd enn om man er midt i det selv og.

De fleste råd mottas vel med takk hvis man har bedt om råd ;) I noen situasjoner er det viktig at rådene kommer fra de med egenerfaring for at de skal ha noen troverdighet hos mottager, andre ganger ønsker man å få råd fra flest mulig for å se det fra alle mulige vinkler som du er inne på.

Gjest irritertnoja

'' en valium er noe man skal ta om man ligger og vrir seg på gulvet hjemme i angst.. ''

Jeg fikk utskrevet valium med det eneste formål å komme meg på et jobbintervju. Men jeg skjønner jo her at enkelt mener valium kun skal brukes til helt andre formål.

hidi, the scorpion

'' en valium er noe man skal ta om man ligger og vrir seg på gulvet hjemme i angst.. ''

Jeg fikk utskrevet valium med det eneste formål å komme meg på et jobbintervju. Men jeg skjønner jo her at enkelt mener valium kun skal brukes til helt andre formål.

Tror vel egentlig ikke at de gjør det, men tror de fleste oppfattet spørsmålet feil....De fleste tar det kanskje for gitt at på fest nytes det alkohol, og Valium og alkohol er vel ingen heldig kombinasjon.

Personlig hadde jeg ikke tatt en Valium for å _tørre_ å gå på fest, for så der å nyte alkohol, da hadde jeg heller tatt meg en øl eller to før jeg gikk. Men om vedkommende tar en Valium, går på fest og koser seg med annet drikke, så er det bare positivt, i mine øyne;)

Som engangsløsning så..men for å gå på fest?..nei da er veien til misbruket kort. Tror ikke det akkurat. Men en kan jo alltids si til seg sjølv at det er greit...dere om det, ikke mitt problem ;)

Jeg synes ikke man behøver å vente til man ligger og vrir seg på gulvet før man tar en Valium. Jeg synes hver og en skal vurdere i hvilket tilfelle det er nødvendig. For de fleste av oss en en viss grad av sosialisering nødvendig og trenger man en Valium for å klare det, så er det bedre enn å isolere seg fullstendig.

Hvis personen som skriver dette er tilhenger av å ruse seg på dette i kombinasjon med alkohol, så vil jeg selvsagt i likhet med deg sterkt fraråde denne måten å bruke det på.

Å bruke valium for å sosialisere seg blir å flykte fra virkeligheten. Sorry.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...