Gå til innhold

Kjemisk ubalanse i hjernen

Anbefalte innlegg

Gjest Psykiatrifobiker

Jeg lider av psykiatri-angst. Jeg er redd for behandlingen psykiatrien gir meg. Er ikke egentlig all lære om medisinering i psykiatrien bygget på antakelser/tro og ikke fakta? Noen påstår at det er kjemisk ubalanse i hjernen som er grunnen til psykiske lidelser, men er dette påvist? Finnes det noen laboratorie-test for å måle kjemisk ubalanse i hjernen, f.eks. lavt serotonin-nivå? Hvorfor tar man aldri tester for å måle nivået av signalstoffer i hjernen før man skriver ut sterke medisiner som kan være skadelige (SSRI f.eks.)? Er ikke egentlig dette den riktigste fremstillingen av psykiatrien: http://video.google.com/videoplay?docid=-8058160857846500132

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316698-kjemisk-ubalanse-i-hjernen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest løgnogbedrag

Det er et merkelig fenomen at det brukes argumentasjon for å medisinere for å gjenopprette en kjemiske ubalanse som ikke er påvist. Det finnes heller ikke blodprøver som kan påvise manglende serotoninnivå, selv om dette presenteres for pasienter den dag i dag ved behandlingsinstitusjoner i Norge. I tillegg kurerer ikke medikamentene pasientene (naturlig nok). De har laget medisiner basert på noe som ikke er påvist. I værste tilfelle skader de pasienter for livet, fordi det ikke finnes noen kjemisk ubalanse. Men den blir jo garantert i ubalanse hvis man putter i seg medisiner som påvirker den naturlige balansen.

Senest da en suicidal venn av meg ble innlagt akutt på Blakstad ble dette sagt. Da han ville ta disse blodprøvene ble ting straks vanskelig, han måtte bare stole på dem og det som var beste behandling i hans tilfelle der og da. Så kunne de ta blodprøvene senere. Hans spørsmål ble da selvsagt hvordan påvise dette på blodprøver når jeg allerede tar medisiner? Da kunne de visstnok sjekke at han fikk riktig dose medisiner gjennom å sjekke serotoninnivået. Altså ble han regelrett løyet for. Dessverre ikke et enestående tilfelle.

Så en sunn skepsis er viktig å ha med seg når man trår inn i dette behandlingsappratet. Det tragiske er at man blir løyet for, kan de ikke bare si sannheten? Vi kan ikke påvise en ubalanse hos deg, det finnes ingen blodprøver, men vi har sett positive resultater av denne type behandling ved lignende symptomer som du har. Derfor mener vi det er den beste behandlingen vi kan gi. Ærlighet skaper troverdighet. Men det fører vel kanskje til lavere salgstall for medisinprodusentene hvis ærligheten skal frem i lyset?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...