Gå til innhold

Dårlig mentaliseringsevne

Anbefalte innlegg

Gjest underjorden

Mentaliseringsevnen min er dårlig for tiden, og jeg får lite utbytte av terapien jeg går i som bygger på den evnen. Jeg blir bare verre, og jeg er preget av emosjonelle overbelastninger pga det jeg tolker og hvordan jeg opplever verden. Føler at jeg har lukket meg inn i noe som jeg ikke kommer ut av.

Kan jeg få konkrete tips til hva jeg kan gjøre for å bedre den?

(Det kan hende jeg er en lost case, men skulle bare spørre).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316711-d%C3%A5rlig-mentaliseringsevne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest yellow bie

Mentaliseringsevne må trenes opp, som alt annet. Hvorfor du blir dårligere er kanskje et spørsmål du bør ta opp i terapi? Kan det være noe som du/dere kan gjøre annerledes for å lykkes bedre? En ting som hjelper meg å tenke når jeg er langt nede, er at katastrofefølelser= ikke ekvivalente med virkeligheten. Det jeg føler er ikke lik sånn det egentlig er. Det er også å øve på mentalisering. Også å tenke at som regel er det ikke det verst tenkelige alternativet som er et faktum. Men kanskje et midt i mellom? Hva med å ta dette opp med din behandler, slik at dere kan moderere fremgangsmåten (dersom det er behov for det)? Evt drøfte hva som gjør deg så oppløst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...