Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette har vært en dårlig treningsuke, på grunn av en del store psykiske påkjenninger som har gjort at jeg ikke har syntes det har vært forsvarlig å være for mye alene. Men noe trening er det i alle fall blitt, en økt med styrke, en økt med kondisjon, og en lengrre økt med både styrke og kondisjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317030-ukas-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo flink jo!!!! Må ikke si at det er dårlig, selv om det er mindre trening enn de målene du har satt deg.

Prøv med en økt mer enn du hadde denne uka - i neste uke :-)

Dette har jeg gjort:

Mandag: 45 minutter styrketrening (tror jeg - ble litt usikker på om jeg trente i det hele tatt på mandag...!)

Tirsdag: ingenting

Onsdag: 1 time styrketrening

Torsdag: 45 minutter styrketrening

Fredag: Kastet opp :-(

Lørdag; ingenting - slapp etter magesjauen

Søndag: Sykkeltur med mann og barn 6 km, lekte og hang i klatrestativer og "leidere" - var ute i 3 timer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317030-ukas-trening/#findComment-2603927
Del på andre sider

Synes det var ei bra uke jeg.

Husk på at du ikke har holdt på all verdens lenge heller. :-)

Søndag: 1.5 times gåtur.

Mandag: 1 time krønsj fight

Tirsdag: En times gåtur.

Onsdag: Ingenting, foruten å sykle til og fra butikk.

Torsdag: 3 x 30 eller 45 min gåtur.

Fredag: 1 time krønsj O2. To timer gåtur på heia. Traff på elgku med kalv. Litt svømming i forbindelse med at jeg var badevakt.

Lørdag: 1 times sykkeltur. I motvind. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317030-ukas-trening/#findComment-2603951
Del på andre sider

Du er jo flink jo!!!! Må ikke si at det er dårlig, selv om det er mindre trening enn de målene du har satt deg.

Prøv med en økt mer enn du hadde denne uka - i neste uke :-)

Dette har jeg gjort:

Mandag: 45 minutter styrketrening (tror jeg - ble litt usikker på om jeg trente i det hele tatt på mandag...!)

Tirsdag: ingenting

Onsdag: 1 time styrketrening

Torsdag: 45 minutter styrketrening

Fredag: Kastet opp :-(

Lørdag; ingenting - slapp etter magesjauen

Søndag: Sykkeltur med mann og barn 6 km, lekte og hang i klatrestativer og "leidere" - var ute i 3 timer

Regner med (eller håper i alle fall) at neste uke blir "normal", så jeg får trent som jeg pleier/etter planen. Selv om jeg trener ofte er det ikke så mye trening det er snakk om. Jeg trener kanskje en halvtime - 40 minutter hver gang, og ikke så veldig intenst. Håper å få gjort det neste uke, men det avhenger blant annet av formen (psykisk) og en del utenforstående ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317030-ukas-trening/#findComment-2604121
Del på andre sider

Annonse

Synes det var ei bra uke jeg.

Husk på at du ikke har holdt på all verdens lenge heller. :-)

Søndag: 1.5 times gåtur.

Mandag: 1 time krønsj fight

Tirsdag: En times gåtur.

Onsdag: Ingenting, foruten å sykle til og fra butikk.

Torsdag: 3 x 30 eller 45 min gåtur.

Fredag: 1 time krønsj O2. To timer gåtur på heia. Traff på elgku med kalv. Litt svømming i forbindelse med at jeg var badevakt.

Lørdag: 1 times sykkeltur. I motvind. :-)

Hva er egentlig krønsj?

Hvor nærme var du elgen? I fjor høst møtte jeg en diger elgokse da jeg var på løpetur i skogen. Den bråsnudde 5-10 meter fra meg. Vet ikke helt hvem som var reddest.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317030-ukas-trening/#findComment-2608104
Del på andre sider

Hva er egentlig krønsj?

Hvor nærme var du elgen? I fjor høst møtte jeg en diger elgokse da jeg var på løpetur i skogen. Den bråsnudde 5-10 meter fra meg. Vet ikke helt hvem som var reddest.....

Hva er krønsj? Godt spørsmål. :-)

Bevegelsene er blitt til i sammarbeid med fysioterapauter.

Jeg synes spesielt armbevelgelsene er mye bedre enn ved vanlig aerobic. Store og gode. Får løsnet opp i både skuldre og rygg.

Ellers er prinsippet at man kjører noen relativt enkle begelser gjennom en sang. Neste sang, nye bevegelser. Planen for studioet er også at de kjører samme program gjennom en termin. Så skal de i prinsippet komme med nytt program over nyttår igjen.

Det er også meningen at øvelsene og treninga skal være såpass enkel at instruktørene skal snakke minst mulig. Man skal liksom ape litt etter instruktøren. :-)

Ved krønsj fight, brukes en del bokse slag. Og noen spark. Bokseslagene er ganske identiske fra boksetreninga jeg er på. Og sparkene kjenner jeg igjen fra den tiden jeg trente karate.

Med musikk og den rette instruktøren, er denne timen helt utrolig morsom og man bruker muskler man vanligvis ikke bruker.

Ved krønsj step, bruker man stepkassa på vanlig måte. ikke store forskjellene i beinbruken, men også her brukes armene mer aktivt og igjen kommer de store gode bevegelsene.

Krønsj O2, er en kondistime. Både løp og hopp og store gode armbevelgelser. Her nyter jeg at man gjør en kombinasjon gjennom en sang, før man gjør en ny kombinasjon gjennom neste sang. hvertfall jeg slipper å tenke og huske lange kombinasjoner og kan konsentrere meg om å gjøre øvelsene riktig.

Det finnes en time på kelden som kalles krønsj mowe... Samme prinsippet som ved alle krønsjtimer, men noen litt myke dansebegelser legges inn.

Elgen. Var bare to meter fra kua. Kalven stod kanskje fem meter unna. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317030-ukas-trening/#findComment-2611159
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...