Gå til innhold

jeg ødela klesvasken :-(

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Går litt fort i svingene her når tøyet skulle sorteres og nå har jeg klart å farge endel hvitt tøy lys turkis. er det mulig å få det hvitt igjen eller må jeg farge det om det skal bli brukelig igjen? Det er bommull og bommull med litt elastan

Skrevet

Du kan prøve med litt klorin, men les nøye på flaska hvor mye (lite) klorin som skal til, da tøyfibrene ødelegges ved for sterkt klorblanding.

Skrevet

Det er jo bare å prøve å bleke det da... For stort værre kan det jo ikke bli?! Bomull lar seg jo bleke, men sømmer etc. kan forstatt være av ikke-blekbart materiale. Elastan veit jeg ikke med, men det høres vel heller tvilsomt ut...!

Det samme vil jo uansett kunne skje dersom du farger det. Har opplevd det et par ganger, at sømmer og slikt ikke har tatt til seg farge.

Skrevet

Er klæra fortsatt våte .... ?? Da heller du litt klorin i ei balje, så skyller du klæra i klorvannet, IKKE la de ligge der, "jobb" med de til de ser hvite ut, putt de så i vaskemaskina igjen på vanlig vask med såpepulver i.

Jeg har klart å redda en hvitvask på en slik måte engang, så kanskje du også klarer det.

Skrevet

Jeg hadde vasket hele vasken om igjen med klorin i steden for vaskepulver.

Gjest ulle litu
Skrevet

Lyseblått er jo også en pen farge da! Hvis du ikke får det hvite tilbake. ;-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Lyseblått er jo også en pen farge da! Hvis du ikke får det hvite tilbake. ;-)

Det er ikke pen blåfarge det ser misfarget ut, sånn lys lys lys turkis.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg hadde vasket hele vasken om igjen med klorin i steden for vaskepulver.

Ja, får prøve det, ut å kjøpe kloring i morgen!

Gjest ulle litu
Skrevet

Det er ikke pen blåfarge det ser misfarget ut, sånn lys lys lys turkis.

Fikk du ordnet det da? Hvis ikke får du farge hele vasken i en farge du liker, som er mørkere enn den lyseblå du fikk. Sort er jo alltid en farge som dekker, jeg samler opp ting som har blitt misfarget eller avfarget og tar en sort farging i maskinen med jevne mellomrom. Sorte plagg blir osm nye for en billig penge, og misfarga plagg blir jo pene igjen, om enn i en mørkere farge.

Gjest Aimabel
Skrevet

Fikk du ordnet det da? Hvis ikke får du farge hele vasken i en farge du liker, som er mørkere enn den lyseblå du fikk. Sort er jo alltid en farge som dekker, jeg samler opp ting som har blitt misfarget eller avfarget og tar en sort farging i maskinen med jevne mellomrom. Sorte plagg blir osm nye for en billig penge, og misfarga plagg blir jo pene igjen, om enn i en mørkere farge.

jotakk fikk orna det! Det meste var bommull eller bommull med noe lykra. Jeg ja det i vaskemiddel med blekemiddel i to ganger og kjørte det i maskina to ganger på 60 grader ekstra-skitt-program, og da var det hvitt. Den t-shorten som var lykramix ble litt stiv da men.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...