Gjest Aimabel Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Går litt fort i svingene her når tøyet skulle sorteres og nå har jeg klart å farge endel hvitt tøy lys turkis. er det mulig å få det hvitt igjen eller må jeg farge det om det skal bli brukelig igjen? Det er bommull og bommull med litt elastan 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Du kan prøve med litt klorin, men les nøye på flaska hvor mye (lite) klorin som skal til, da tøyfibrene ødelegges ved for sterkt klorblanding. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Det er jo bare å prøve å bleke det da... For stort værre kan det jo ikke bli?! Bomull lar seg jo bleke, men sømmer etc. kan forstatt være av ikke-blekbart materiale. Elastan veit jeg ikke med, men det høres vel heller tvilsomt ut...! Det samme vil jo uansett kunne skje dersom du farger det. Har opplevd det et par ganger, at sømmer og slikt ikke har tatt til seg farge. 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Er klæra fortsatt våte .... ?? Da heller du litt klorin i ei balje, så skyller du klæra i klorvannet, IKKE la de ligge der, "jobb" med de til de ser hvite ut, putt de så i vaskemaskina igjen på vanlig vask med såpepulver i. Jeg har klart å redda en hvitvask på en slik måte engang, så kanskje du også klarer det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg hadde vasket hele vasken om igjen med klorin i steden for vaskepulver. 0 Siter
Gjest ulle litu Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Lyseblått er jo også en pen farge da! Hvis du ikke får det hvite tilbake. ;-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Lyseblått er jo også en pen farge da! Hvis du ikke får det hvite tilbake. ;-) Det er ikke pen blåfarge det ser misfarget ut, sånn lys lys lys turkis. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg hadde vasket hele vasken om igjen med klorin i steden for vaskepulver. Ja, får prøve det, ut å kjøpe kloring i morgen! 0 Siter
Gjest ulle litu Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det er ikke pen blåfarge det ser misfarget ut, sånn lys lys lys turkis. Fikk du ordnet det da? Hvis ikke får du farge hele vasken i en farge du liker, som er mørkere enn den lyseblå du fikk. Sort er jo alltid en farge som dekker, jeg samler opp ting som har blitt misfarget eller avfarget og tar en sort farging i maskinen med jevne mellomrom. Sorte plagg blir osm nye for en billig penge, og misfarga plagg blir jo pene igjen, om enn i en mørkere farge. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Fikk du ordnet det da? Hvis ikke får du farge hele vasken i en farge du liker, som er mørkere enn den lyseblå du fikk. Sort er jo alltid en farge som dekker, jeg samler opp ting som har blitt misfarget eller avfarget og tar en sort farging i maskinen med jevne mellomrom. Sorte plagg blir osm nye for en billig penge, og misfarga plagg blir jo pene igjen, om enn i en mørkere farge. jotakk fikk orna det! Det meste var bommull eller bommull med noe lykra. Jeg ja det i vaskemiddel med blekemiddel i to ganger og kjørte det i maskina to ganger på 60 grader ekstra-skitt-program, og da var det hvitt. Den t-shorten som var lykramix ble litt stiv da men. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.