Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 6-7 kg. og er veldig stolt av det. Syns jeg har vært flink egentlig. Skal ned en 4-5 kg mer, men tror det blir vanskeligre å bli kvitt dem. For jeg er så sugen på snop, og fet mat... Jobber også med ei skoleoppgave, så jeg får ikke trent riktig så mye som jeg skulle ha gjort. Har lest her at ei t-skje kanel funker, men jeg utstår ikke smaken av kanel. (Skyldes ei uheldig fyll med Gold- Strike). Bruker aldri kanel, annet enn på eplekaker. Nå er jeg så sugen på søtt at jeg har lyst til å spise opp snuppa sitt lørdagsodteri. :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317094-st%C3%B8tt-meg-litt-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest ViViola

Mitt beste tips for å holde søtungeren fra livet, er å planlegge en godissprekk i uka. Ikke ubegrenset mengde, men en veldig bestemt mengde med et innhold du veldig gjerne vil ha.

Det gjør det i alle fall lettere for meg å holde meg unna snop uka gjennom, jeg _vet_ at jeg på lørdag skal ha det eller det.

Sånn helt umiddelbart: Ta et eple, en banan eller noen søte druer. Eller en annen søt frukt.

STÅ PÅ! :-)

Takk for tips. Av mangel på søte druer eller epler tok jeg meg en sur appelsin. Ikke helt noe for å stanse søtsuget, men appelsin er jo sunt. Mulig jeg finner ei gulrot etterhvert, for denne appelsin var ikke spesielt god. Og jeg spiser en del grønnt og frukt altså. Mulig jeg må bedarbeide samboern slik at vi kan legge inn litt snop på lørdagene. Han er jo superstreng, både med seg selv og meg. Men han har ikke slik søtsug heller da. Foresten ammer jeg å det er utrolig fint. Hjelper bra på det altså, når det gjelder vektnedgang. Derfor tar jeg hele slankinga rolig og fornuftig, målet er jo å ikke gå opp igjen noe da jeg når idealvekta.

Takk for tips. Av mangel på søte druer eller epler tok jeg meg en sur appelsin. Ikke helt noe for å stanse søtsuget, men appelsin er jo sunt. Mulig jeg finner ei gulrot etterhvert, for denne appelsin var ikke spesielt god. Og jeg spiser en del grønnt og frukt altså. Mulig jeg må bedarbeide samboern slik at vi kan legge inn litt snop på lørdagene. Han er jo superstreng, både med seg selv og meg. Men han har ikke slik søtsug heller da. Foresten ammer jeg å det er utrolig fint. Hjelper bra på det altså, når det gjelder vektnedgang. Derfor tar jeg hele slankinga rolig og fornuftig, målet er jo å ikke gå opp igjen noe da jeg når idealvekta.

Spis litt frukt hver dag og begynn med kromtabletter som demper søtsuget. Etter et par uker med frukt hver dag tror jeg du vil merke at søtsuget stilner. Jeg er like forskrekket hver gang jeg prøver dette, for er selv en søtmoms. Men det virker på meg.

Spis litt frukt hver dag og begynn med kromtabletter som demper søtsuget. Etter et par uker med frukt hver dag tror jeg du vil merke at søtsuget stilner. Jeg er like forskrekket hver gang jeg prøver dette, for er selv en søtmoms. Men det virker på meg.

Hvordan er det med krom når en ammer da? Vet at det er endel slik en ikke skal ta når en ammer. Tok rosenrot før jeg ble gravid, men det står advarsel på at en ikke skulle ta det når en var gravid eller amma.

Annonse

Gjest Gulla Wiltersen

Du kan ta kanel som kapsler - det smaker ikke noe. Eller du kan bruke kromtilskudd, eller begge deler.

Så må du få i deg nok protein gjennom hele dagen - det hjelper litt mot suget.

Ligg unna frukt - det kan gjøre det verre hvis det er søt frukt. SPise heller bær, de er ikke så fulle av fruktsukker. (Fruktsukekr er bedre for deg enn sukker, men det er fremdeles langt igjen til det er bra for deg).

Kast ut usunn mat av huset. Kjøp inn lørdagsgodteri til snuppa på lørdag og kast restene etter henne når hun er ferdig.

Finn et belønningssystem som motiverer deg enda mer. Med kort tidahorisont ala hvis jeg klarer meg over helgen på riktig mat så skal jeg kjøpe meg en ny bh. Eller noe sånt.

Og pass på å se deg i speilet og legge merke til hvor flink du har vært så du husker at dette gir resultater.

Du kan ta kanel som kapsler - det smaker ikke noe. Eller du kan bruke kromtilskudd, eller begge deler.

Så må du få i deg nok protein gjennom hele dagen - det hjelper litt mot suget.

Ligg unna frukt - det kan gjøre det verre hvis det er søt frukt. SPise heller bær, de er ikke så fulle av fruktsukker. (Fruktsukekr er bedre for deg enn sukker, men det er fremdeles langt igjen til det er bra for deg).

Kast ut usunn mat av huset. Kjøp inn lørdagsgodteri til snuppa på lørdag og kast restene etter henne når hun er ferdig.

Finn et belønningssystem som motiverer deg enda mer. Med kort tidahorisont ala hvis jeg klarer meg over helgen på riktig mat så skal jeg kjøpe meg en ny bh. Eller noe sånt.

Og pass på å se deg i speilet og legge merke til hvor flink du har vært så du husker at dette gir resultater.

Jeg spiser frukt jeg. Tross alt er det sunt. Ammer jo tross alt en gutt som trenger sunne vitaminer osv. Kapsler kan ikke erstatte variert kost. :-) Har tenkt at jeg skal gå ned sakte og holde meg der, ser for meg å være ferdig med vektnedgangen en eller annen gang på nyåret, men det er ikke noe som haster. :-) Men det er morsomt å se seg i speilet, og faktisk kjenne at klærne er blitt større. Men uansett hva du og noen andre sier så spiser jeg frukt, er jo bedre den enn å spise sjokolade, som jeg faktisk har lyst på.

Gjest Gulla Wiltersen

Jeg spiser frukt jeg. Tross alt er det sunt. Ammer jo tross alt en gutt som trenger sunne vitaminer osv. Kapsler kan ikke erstatte variert kost. :-) Har tenkt at jeg skal gå ned sakte og holde meg der, ser for meg å være ferdig med vektnedgangen en eller annen gang på nyåret, men det er ikke noe som haster. :-) Men det er morsomt å se seg i speilet, og faktisk kjenne at klærne er blitt større. Men uansett hva du og noen andre sier så spiser jeg frukt, er jo bedre den enn å spise sjokolade, som jeg faktisk har lyst på.

Det er helt klart mye bedre med frukt enn med sjokolade - ingen tvil :-)

Jeg tenkte bare at for å få vekk suget så kan det være smart å droppe frukten noen dager fordi det er akkurat nok fruktsukker i den til å holde suget ved like - ikke at frukt er usunt.

Når du ammer er det selvsagt også viktig med et sunt kosthold. Og når du har barn i det hele tatt - eller hvis man ikke har barn så er det også viktig med det samme :-)

candyqueen_83

Hun mente vel kapsler med kanel, ikke kapsler for vektnedgang, i stedet for variert kost. Kanelkapsler for å slippe kanelsmaken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...