Gå til innhold

Parkering

Gjest parkeringsdama

Anbefalte innlegg

Gjest parkeringsdama
Skrevet

Jeg er elendig i å parkere og trenger sårt noen tips så jeg bedre får til parkeringen. Selv det å kjøre rett inn i en opplinet parkeringsluke er problematisk for meg, ender som oftest skjevt... hvordan sikter jeg meg inn så jeg parkerer beint og lik avstand til strekene på hver side av bilen?

Og ang. rygging. Å rygge inn i en slik luke. Er trikset å kjøre akkurat forbi siste streken, så full sving på rattet, og like før bilen står beint, rette opp rattet og kjøre beint inn i luken, eller gjør jeg feil? Føler jeg ikke får til dette jeg...

Er livredd for å parkere i parkeringshus...

og hvis jeg har kjørt rett inn i en slik luke og må rygge ut igjen - og det er en trang parkeringsplass så jeg må svinge forsiktig ut, når skal jeg da svinge og hvor mye når jeg skal ut?

Og hva var trikset igjen når man skulle lukeparkere ved en vei med en bil foran og en bil bak, der husker jeg heller ikke trikset, var noe med å kjøre frem til bilen foran og se i speilet.

Har dere noen gode "triks"?

Gjest parkeringsdama
Skrevet

Hei.

Jeg ble mye bedre til å lukeparkere etter å ha sett denne noen ganger :o))

http://www.dagbladet.no/tv/index.html?clipid=24247

Det var bra tips :)

Men ang. å kjøre ut av en slik luke da, jeg får slik angst for å kjøre inn i bilen foran jeg. Husker en gang jeg hadde en stor bil foran og bak og det var bare cm mellom bilene... hvordan klarer jeg da å lirke bilen ut? Jeg hadde heldigvis flaks den gangen og personen foran kjørte ut bilen sin.

Jeg kan liksom ikke rygge så langt bak pga bilen bak er så nært...

Skrevet

Det var bra tips :)

Men ang. å kjøre ut av en slik luke da, jeg får slik angst for å kjøre inn i bilen foran jeg. Husker en gang jeg hadde en stor bil foran og bak og det var bare cm mellom bilene... hvordan klarer jeg da å lirke bilen ut? Jeg hadde heldigvis flaks den gangen og personen foran kjørte ut bilen sin.

Jeg kan liksom ikke rygge så langt bak pga bilen bak er så nært...

Vri om på rattet så mye det lar seg gjøre og rygg uten å skrape borti den ved siden av, er det trangt må du så svinge andre veien og kjøre litt frem igjen, så vri om andre veien og rygge.. Altså lirke deg ut. For guds skyld BRUK SPEIL! Sidespeila er MINST like viktige som speilet i ruta foran.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...