Gjest Skal ned 60 kg Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har begynt på euro-dietten. Er spent på hvordan det går. Syns ikke pulvermaten er så veldig spennende akkurat, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Noen av suppene og omelettene syns jeg er helt greie, kakaoen også, og det hjelper at jeg kan spise mye grønnsaker. Bortsett fra den manglende nytelsen av et godt måltid, har jeg så langt ingen problemer. Det måtte i såfall være å få i meg nok måltider, for sultfølelsen ble borte etter bare to dager. Men jeg er nøye med å få i meg de anbefalte måltidene, for at ikke kroppen skal tro det er hungersnød på gang, og dermed setter ned forbrenningen. Men det som virkelig er fantastisk med kuren, er at det vanvittige søtsuget er helt borte!!! Bare det er verdt forsakelsen ved å ikke nyte måltidene. Jeg skal prøve å gå på fase 1 i 30 dager. Deretter kan jeg igjen nyte et måltid mat hver dag. Det er egentlig nok. Før jeg begynte på kuren spiste jeg veldig lite på morgenen og formiddagen. Men på ettermiddagen da jeg kom fra jobben var jeg dødssulten og stappet i meg en diger middag. Kort tid etter middagen meldte søtsuget seg. Det var ikke sånn at jeg fikk lyst på litt godterier. Jeg var helt desperat etter å få i meg søtt. jeg MÅTTE ha det!! Når jeg er ferdig med fase 1, skal jeg fortsette med pulvermat og grønnsaker til alle måltider unntatt ett per dag. Jeg regner derfor med at jeg ikke er oversulten når jeg kommer hjem til middag, men kan nyte en normal porsjon middag med mye grønnsaker til. Poteter, ris og pasta vendte jeg meg av med å spise for flere år siden, og syns ikke det er noe problem i det hele tatt. Spiser mer grønnsaker i steden. Og jeg regner med at søtsuget fortsatt vil være fraværende. Jeg skal ned mange kilo, og må nok gå mer enn en runde, men det gjør ikke no. Etter noen få dager på kuren har jeg allerede gått ned flere kilo. Jeg vet at det ikke fortsetter i samme tempo, men det er motiverende med en god start. Jeg vil gjerne høre om andres erfaringer med denne kuren, og tar i mot gode råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har gått på euro-dietten to ganger. Første gangen gikk jeg ned 20 kg og syntes det gikk kjempegreit. Gikk vel i 4-5 mnd mener jeg å huske. Kom til fase 4, da begynte det å skli ut for meg. Så ble jeg gravid, og alt sklei ut... Startet opp igjen på euro-dietten da minsten var 1 år, men da hadde jeg så store problemer med å få i meg produktene, at jeg ikke klarte mer etter å ha gått ned 10 kg. Jeg syntes det var greit å være i fase 1 (første gangen), fordi mat ble et ikke-tema. Nå har jeg blitt vektoperert, og har det superdupert. Til daglig spiser jeg veldig fedon-inspirert mat, og koser meg med det samtidig som jeg går ned i vekt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2605776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Var det du som var så fortvilet for en stund siden og prøvde å få hjelp på Aker osv? Jeg har gått på eurodiett - gikk ned og var ikke sulten, men det ble for lite kalorier etterhvert siden jeg trener så mye, så jeg måtte over på ketogent kosthold isteden. Det er jo i prinsippet det samme, men med mer kalorier. Du går nok fort ned nå i starten tenker jeg - og kanskje lenge også. Skulle ikke forundre meg om vi snart begynner å se noen forundrede jubelinnlegg fra deg :-))) Også - er det ikke deilig å slippe sulten??? Det er som å bli fri. Etterhvert når du begynner å spise igjen kommer du til å flire godt når du ser hvor lite mat du orker hvis du er slik som meg. En liten bit laksefilet så var jeg stappmett :-) Lykke til - venter spent på oppdateringene :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2606619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har ingen peiling på den dietten, men jeg vil bare ønske deg all mulig lykke til, og krysser fingrene for vektreduksjonen din! :-) (Husk å oppdatere oss her, da!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2606710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kammilla Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Høres bra ut! Håper du får den effekten du er ute etter i lang tid ) Så......derfor lurer jeg på hva euro-dietten er, og om du kan henvise til den? ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2606715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Høres bra ut! Håper du får den effekten du er ute etter i lang tid ) Så......derfor lurer jeg på hva euro-dietten er, og om du kan henvise til den? ) Dette er sakset fra www.drlindberg.no Ved Dr. Lindbergs Klinikker benytter legene Eurodiet- metoden som et hjelpemiddel i vektreduksjonsprogrammet til personer med helseskadelig overvekt. Hva er Eurodiet? • En effektiv vektreduksjonsmetode beregnet på personer med helseskadelig overvekt • Produkter med meget lavt energi- og karbohydratinnhold og høyt proteininnhold som benyttes som måltidserstatninger • Produktene er av høy kvalitet og det finnes en rekke ulike smaksvarianter • Eurodiet gjennomføres kun under oppfølging av leger som er opplært i bruk av metoden • Metoden er strukturert i fire faser, men skreddersys til dine behov • Eurodiet er innledningen til en permanent omlegging av kosthold og livsstil De fire fasene Fase 1. Proteinfasen: Dette er en effektiv startfase for deg som har høy vekt og/eller svært høy insulinproduksjon. Fasen kan vare mellom 10 og 30 dager avhengig av ulike forhold som din medisinske diagnose, motivasjon og praktiske forhold. I fase 1 spiser du 4-5 måltider kun bestående av Eurodietprodukter og et utvalg grønnsaker. Dersom du følger metoden nøyaktig, vil kroppen etter ca. 2-3 dager forbrenne mer eller mindre utelukkende fett. Den relativt betydelige vektreduksjonen du oppnår i løpet av proteinfasen gir deg motivasjon til å fortsette. Fase 2. Selektiv ernæring: Denne fasen kan vare mellom 20 og 40 dager og bør som regel følge etter fase 1. Det er imidlertid også mulig å begynne direkte med fase 2 i samråd med legen. I denne fasen byttes ett Eurodietmåltid ut med ett høyprotein- og lavkarbohydratmåltid. Det vil si at du spiser 3-4 proteinmåltider med Eurodiet produkter og grønnsaker i tillegg til ett måltid som består av kjøtt eller fisk og grønnsaker. Fase 3. Gradvis reinnføring av karbohydrater I denne fasen skal du bytte ut enda et Eurodietmåltid med et høyprotein- og lavkarbohydratmåltid og gradvis innføre lavglykemiske karbohydrater. Vektreduksjon skjer noe langsommere i denne fasen og du sikrer vektstabilisering. Du vil som regel spise 2 høyprotein og lavkarbohydrat måltider og 2-3 Eurodiet produkter i tillegg til 1-2 porsjoner frukt og 1 porsjon belgfrukter. Fase 4. Kost i balanse- lavglykemisk kosthold Kostholdet i denne fasen beskrives under Kost i balanse i praksis (link til siden) på nettsiden samt i mer detaljer i boken til Dr. Lindberg; "Naturlig Slank med Kost i Balanse" og "Kokeboken Naturlig Slank". Dette kostholdet er allsidig og balansert og gir deg alle de næringsstoffer du trenger gjennom et variert valg av spennende, lavglykemiske matvarer. Dette er et kosthold du bør leve på resten av livet uten å måtte tenke på slanking mer! Du kan eventuelt benytte 1-2 Eurodietprodukter ved behov dersom du trenger et lettvint, men proteinrikt måltid. __________________ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2606748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har ingen peiling på den dietten, men jeg vil bare ønske deg all mulig lykke til, og krysser fingrene for vektreduksjonen din! :-) (Husk å oppdatere oss her, da!) Tusen takk! Og ja, jeg skal nok oppdatere dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2606752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Var det du som var så fortvilet for en stund siden og prøvde å få hjelp på Aker osv? Jeg har gått på eurodiett - gikk ned og var ikke sulten, men det ble for lite kalorier etterhvert siden jeg trener så mye, så jeg måtte over på ketogent kosthold isteden. Det er jo i prinsippet det samme, men med mer kalorier. Du går nok fort ned nå i starten tenker jeg - og kanskje lenge også. Skulle ikke forundre meg om vi snart begynner å se noen forundrede jubelinnlegg fra deg :-))) Også - er det ikke deilig å slippe sulten??? Det er som å bli fri. Etterhvert når du begynner å spise igjen kommer du til å flire godt når du ser hvor lite mat du orker hvis du er slik som meg. En liten bit laksefilet så var jeg stappmett :-) Lykke til - venter spent på oppdateringene :-) Ja, det er meg. Ble henvist til Aker, men ventetiden der er over ett år.. Kan ikke vente så lenge. Det er herlig å slippe sulten, ja, men litt skummelt også. Siden jeg ikke er sulten og mat-produktene ikke er spesielt spennende, er det fristende å bare hoppe over måltidene. Men det kan jeg jo ikke. Det aller beste så langt er at jeg slipper søtsuget. Jeg håper virkelig jeg lykkes med dette her, og snart kan komme med glade oppdateringer. Så fint at du har funnet det rette kostholdet for deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2606772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ja, det er meg. Ble henvist til Aker, men ventetiden der er over ett år.. Kan ikke vente så lenge. Det er herlig å slippe sulten, ja, men litt skummelt også. Siden jeg ikke er sulten og mat-produktene ikke er spesielt spennende, er det fristende å bare hoppe over måltidene. Men det kan jeg jo ikke. Det aller beste så langt er at jeg slipper søtsuget. Jeg håper virkelig jeg lykkes med dette her, og snart kan komme med glade oppdateringer. Så fint at du har funnet det rette kostholdet for deg! Gjør _nøyaktig_ som legen sa - så går dette veldig fint :-) Er noen av måltidene som er gode også, så du får noe å se frem til. En del av barene er gode - spesielt metthetsbaren hvis man er glad i skikkelig søtt. Nøttene er gode, og de fleste blir gjerne hekta på sjokofrokosten og pannekakene. Som igjen sterkt kan anbefales med kanel - yum :-) Også liker jeg godt kyllingsuppa. Paellaen var også god, men den var så tungvin å lage, så det ble sjelden den likevel. Kyllingsuppa med brokkoli oppi er nammers. Omelettene likte jeg også - spesielt når jeg fylte dem med brokkoli og stekt sopp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2606780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Gjør _nøyaktig_ som legen sa - så går dette veldig fint :-) Er noen av måltidene som er gode også, så du får noe å se frem til. En del av barene er gode - spesielt metthetsbaren hvis man er glad i skikkelig søtt. Nøttene er gode, og de fleste blir gjerne hekta på sjokofrokosten og pannekakene. Som igjen sterkt kan anbefales med kanel - yum :-) Også liker jeg godt kyllingsuppa. Paellaen var også god, men den var så tungvin å lage, så det ble sjelden den likevel. Kyllingsuppa med brokkoli oppi er nammers. Omelettene likte jeg også - spesielt når jeg fylte dem med brokkoli og stekt sopp. Forresten - er du på farten og ikke har muligheten til å få ordnet et ED måltid så kan man spise 2 egg isteden en gang iblant, eller en kyllingfilet. Det er omtrent samme verdiene som i produktene. Men jeg mener å huske det var noen begrensninger på at det ikke skulle være mer enn noen ganger i uka i fase 1. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2606783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har gått på euro-dietten to ganger. Første gangen gikk jeg ned 20 kg og syntes det gikk kjempegreit. Gikk vel i 4-5 mnd mener jeg å huske. Kom til fase 4, da begynte det å skli ut for meg. Så ble jeg gravid, og alt sklei ut... Startet opp igjen på euro-dietten da minsten var 1 år, men da hadde jeg så store problemer med å få i meg produktene, at jeg ikke klarte mer etter å ha gått ned 10 kg. Jeg syntes det var greit å være i fase 1 (første gangen), fordi mat ble et ikke-tema. Nå har jeg blitt vektoperert, og har det superdupert. Til daglig spiser jeg veldig fedon-inspirert mat, og koser meg med det samtidig som jeg går ned i vekt Det er så hyggelig å lese om de gode resultatene dine etter vektoperasjonen. Gratulerer og lykke til videre! Jeg håper jeg oppnår ønsket resultat med euro-dietten. Skal i hvertfall gjøre et hederlig forsøk. Jeg syns ikke maten er spesielt spennende, men det går greit å spise den, i hvertfall noen av variantene. De jeg ikke liker kutter jeg bare ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2606791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Gjør _nøyaktig_ som legen sa - så går dette veldig fint :-) Er noen av måltidene som er gode også, så du får noe å se frem til. En del av barene er gode - spesielt metthetsbaren hvis man er glad i skikkelig søtt. Nøttene er gode, og de fleste blir gjerne hekta på sjokofrokosten og pannekakene. Som igjen sterkt kan anbefales med kanel - yum :-) Også liker jeg godt kyllingsuppa. Paellaen var også god, men den var så tungvin å lage, så det ble sjelden den likevel. Kyllingsuppa med brokkoli oppi er nammers. Omelettene likte jeg også - spesielt når jeg fylte dem med brokkoli og stekt sopp. Tusen takk for gode råd for hvordan maten kan varieres! Jeg liker godt spinat/brockolisuppen, kyllingsuppen, omelettene og kakaoen. Baren med vanilje og karamell smaker også godt. Pannekakene har jeg ikke prøvd enda. Jeg blander et halvt blomkålhode og kokevannet med suppepulveret, og moser det sammen med stavmixer, og har i tillegg blomkål- og brockolibuketter oppi, og masse krydder. Det blir en tykk og ordentlig velsmakende suppe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317218-har-begynt-p%C3%A5-euro-diett/#findComment-2606820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.