Gå til innhold

Boliglån DnbNor - Bør jeg be om fastrente?

Anbefalte innlegg

Gjest hva ville du gjort
Skrevet

Bør jeg be DnbNor om fastrente på boliglånet mitt nå? Renteøkningen hittil har vært så det holder, jeg har ikke råd til å gå opp særlig mer. Bør jeg be om fastrente for 5 år feks?

Skrevet

Det der er det umulig å svare på uten å vite MASSE om din situasjon. Men på generelt grunnlag vil det svært sjeldent lønne seg å binde renta. Har man derimot nådd en absolutt smertegrense kan det være noe å vurdere.

Gjest sasasadada
Skrevet

Jeg ville ventet, alt tilsier at renten skal ned igjen.

Gjest Elextra
Skrevet

Det lønner seg kun å be om fastrente om du er helt avhengig av forutsigbarhet fremover.

Skrevet

Å låse renten når renten er høy, er aldri lurt. Nå er det svært vanskelig å spå i fremtiden, men jeg tror neppe at renten vil stige så voldsomt nå.

Det er kun når du må ha forutsigbar økonomi, det er svært sjeldent at det er lønnsomt å binde renta.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Neineinei - ikke fastrente nå ihvertfall når renta er på det absolutt høyeste!

Sett heller lånet avdragsfritt noen måneder så du kommer deg over kulen på toppen nå, så får du bli med på turen nedover uver jul.

Evt ta en titt på sikkerheten din og se om du kan forhandle deg ned under 60% grensa feks.

Eller rett og slett finn en bank med lavere rente - DnbNor er ikke best i klassen for å si det forsiktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...