Gjest hva ville du gjort Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Bør jeg be DnbNor om fastrente på boliglånet mitt nå? Renteøkningen hittil har vært så det holder, jeg har ikke råd til å gå opp særlig mer. Bør jeg be om fastrente for 5 år feks? 0 Siter
Gjest svava Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det der er det umulig å svare på uten å vite MASSE om din situasjon. Men på generelt grunnlag vil det svært sjeldent lønne seg å binde renta. Har man derimot nådd en absolutt smertegrense kan det være noe å vurdere. 0 Siter
Gjest sasasadada Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg ville ventet, alt tilsier at renten skal ned igjen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det lønner seg kun å be om fastrente om du er helt avhengig av forutsigbarhet fremover. 0 Siter
mrxx Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Å låse renten når renten er høy, er aldri lurt. Nå er det svært vanskelig å spå i fremtiden, men jeg tror neppe at renten vil stige så voldsomt nå. Det er kun når du må ha forutsigbar økonomi, det er svært sjeldent at det er lønnsomt å binde renta. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Neineinei - ikke fastrente nå ihvertfall når renta er på det absolutt høyeste! Sett heller lånet avdragsfritt noen måneder så du kommer deg over kulen på toppen nå, så får du bli med på turen nedover uver jul. Evt ta en titt på sikkerheten din og se om du kan forhandle deg ned under 60% grensa feks. Eller rett og slett finn en bank med lavere rente - DnbNor er ikke best i klassen for å si det forsiktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.