Gjest hms-madammen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Er det verneombudets oppgave å innkalle 20 mennesker (hele staben) til klagemøte ang. ledelsen når det er én medarbeider som klager? Bør ikke heller verneombudet innkalle den misfornøyde part og ledelsen og på den måte prøve å løse problemet? Jeg føler meg mellom barken og veden med liten erfaring fra HMS arbeidet, bortsett fra vernerundene hvor trivsel og miljø er en viktig del av runden, og hvor tjue av tjueen sier de trives godt og har det bra. For meg blir dette å begynne i gal ende. Om gubben vil ha stormønstring, bør han vel selv tromme sammen til fellesmøte og ikke legge dette på verneombudet? Jeg tror nemlig ikke det er en god løsning han er ute etter, men å forsure tilværelsen for flere enn seg selv. Noen med erfaring her? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Man starter selvfølgelig med et møte mellom den misfornøyde, og hans overordnede. Men sinnatagger starter helst i feil ende ;o) 0 Siter
Spirello Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har jobbet med HMS i 8 år, og det er IKKE din oppgave å tilrettelegge for stormøte nei.. Klubbmøter er noe annet, men det er da tillitsvalgtes oppgave. Du skal påse at arbeidsmiljøet er bra, men husk at leder har ansvaret, ike verneombudet.. Du skal starte med en samtale med arbeidstaker og leder, hvis det ikke løser seg der - går du videre til hovedverneombud, og har du ikke det så går du til øverste leder.. Er det øverste leder arbeidstakeren har problemer med (og det er reelle problemer) så er neste instans Arbeidstilsynet. Sånn fungerer det i praksis, men det høres ut som om han du jobber med er litt på vidda.. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Gå for all del ikke i fellen med å bli advokaten hans og ta ordre fra ham med hva du bør gjøre.... Tilby ham å ta et møte med ledelsen sammen med ham angående det han er misfornøyd med - hvis du er enig i at det faller innenfor ditt ansvarsområde. 0 Siter
Gjest hms-madammen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Takk for alle svar! Betryggende å lese at jeg ikke er helt på bærtur ;-) Nå har jeg "instruert" verneombudet og sagt hun kan si seg villig til å stille opp med ham hos ledelsen. Akkurat det tror jeg ikke vil skje, for han elsker å manipulerer men er ikke like glad i løsninger. Verneombudet er vel heller ikke det første man griper tak i. Litt må man da sannelig ordne opp i selv ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.