Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå sliter jeg med vekta, overspising og hele pakka. Stort sett har det gått fint i mange år, men nå har jeg hatt en usedvanlig dårlig høst og kiloene har flydd på. Har vært på nett og sjekket ut Grete Roedekurs her i nærheten, men de er allerede godt i gang. Jeg har gått på slike kurs for flere år siden, så jeg kan teorien. Og jeg er alene med barn slik at jeg ikke så lett kommer meg på kurs som er lenger av gårde.

Så nå lurer jeg på om jeg skal prøve å finne litt støtte her inne, og bruke dette stedet mer aktivt. Jeg er 170cm høy, og vekta var i dag 69 kg. Jeg er ikke overvektig i følge BMI, men jeg føler meg rimelig proppa. Vanligvis er jeg godt under 65. Mest komfortabel er jeg mellom 62 og 63 kg, og det er der klesskapet mitt "er", men jeg prøver å gi meg litt slingringsmonn. De to siste dagene har jeg vært på senteret og trent, men i går kveld skeiet det likevel ut:o( Men jeg skal av gårde igjen i morgen, og nå skal jeg på sportsbutikk og kjøpe med både det ene og det andre til trim og fritidsbruk. Det er noen år siden sist, så jeg kan vel klappe meg bittelitt på skuldra for det, og prøve å ikke være alt for streng med meg selv. Jeg har litt sånn skam og skyldproblemetikk i forhold til kropp og spising, men når jeg er passelig slank og trimmer regelmessig bruker ting å gå bedre. Når jeg legger på meg blir det et forsterket problem igjen. Så nå trenger jeg å snu dette, og det sitter veldig langt inne denne gangen.

Defor vil jeg prøve å bruke dette forumet, og går under dette nicket. Jeg vil prøve å følge det jeg kan av teori uten nytt kurs. Hvilken dag er det dere bruker å veie dere og slikt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317263-hjelp-til-%C3%A5-snu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vi er omtrent like store - og har omtrent samme mål om vektnedgang!

Vi pleier å veie oss fredag morgen - og skrive her i en tråd som heter Uten en tråd - ukas vekt. Jeg bruker dette som en motivasjon til å krype nedover. Du kan lete litt bakover her på Vektmestringsforumet, og se hvordan trådene ser ut.

Mitt opplegg er at jeg trener styrke 2-3 ganger i uka og prøver å få til en løpetur eller evt rask gåtur 1 gang i uka. Prøve å tenke på hva jeg putter i munnen. I kveld var jeg på et møte og spiste tre pizzastykker (hadde spist middag hjemme) - så det var utenom planen. Men, men...

Hiv deg med :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317263-hjelp-til-%C3%A5-snu/#findComment-2607065
Del på andre sider

Hei! Vi er omtrent like store - og har omtrent samme mål om vektnedgang!

Vi pleier å veie oss fredag morgen - og skrive her i en tråd som heter Uten en tråd - ukas vekt. Jeg bruker dette som en motivasjon til å krype nedover. Du kan lete litt bakover her på Vektmestringsforumet, og se hvordan trådene ser ut.

Mitt opplegg er at jeg trener styrke 2-3 ganger i uka og prøver å få til en løpetur eller evt rask gåtur 1 gang i uka. Prøve å tenke på hva jeg putter i munnen. I kveld var jeg på et møte og spiste tre pizzastykker (hadde spist middag hjemme) - så det var utenom planen. Men, men...

Hiv deg med :-)

Jeg hiver meg med:o)

Tusen takk for at du svarte. Det er alltid hyggelig når noen gjør det. Og greit at noen har samme utfordringer som meg. Vi snakkes i morgen:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317263-hjelp-til-%C3%A5-snu/#findComment-2607359
Del på andre sider

Jeg har samme vekt og høyde som deg, og vil ned ca like mye som deg! (Har allerede klart 4 kg, så nå ligger jeg på 69) Kjempefornøyd med det jeg har klart så langt, jeg syns faktisk det er veldig vanskelig, men nå går det bedre! Jeg veier meg på fredager, og selv om jeg sjelden skriver her inne, så følger jeg med de andre, og det er motiverende og se hvor flinke disse damene er!

Vei deg på fredager og bli med i Uten en tråd - ukas vekt-trådene! Dette her fikser vi!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317263-hjelp-til-%C3%A5-snu/#findComment-2607499
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...