Gå til innhold

Jobb - medarbeider - haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan sier jeg ¨på en pen måte (er blitt bedt om å uttale meg) at en av mine kollegaer er humørsyk, kontrollerende, masete og legger seg opp i alt?

Skrevet

Det beste er om du har noen konkrete eksempler på episoder. Da blir det ikke bare synsing.

Skrevet

''humørsyk, kontrollerende, masete og legger seg opp i alt''

Det der kan vel ikke sies på en pen måte, og jeg tviler også på at det vil hjelpe noe særlig å si det. Jeg ville kanskje sagt noe som at:

"Jeg ser at du syns at *denne saken* er et problem, men de andre medarbeiderne ønsker å ha det slik/ gjøre det slik. Og det er siden det er deres ansvar, så vil de fortsette på den måten. Mitt råd til deg, er å lære deg til å leve med at vi/de gjør det på denne måten."

Skrevet

Det beste er om du har noen konkrete eksempler på episoder. Da blir det ikke bare synsing.

Sant! Takk!!

Gjest Aimabel
Skrevet

Oi, det var ikke særlig enkelt. Er du den heldige utvalgte som skal få overbringe dette?? Jeg tror det beste er å være litt avvisende. Bare si -"dette tar jeg meg av" blir det mer mas så bare svar kort. Sånn ville jeg forholdt meg til det da...

Gjest hms-madammen
Skrevet

Hvem skal du evt. si det til, sjefen eller den humørsyke selv? Uansett må man ikke uttale seg om noe man ikke selv har opplevd eller kan dokumentere. Andres meninger/oppfatninger får de overbringe selv.

Persille1365381127
Skrevet

Si det akkurat som det er, ikke pakk det inn - det skaper lett forvirring, og situasjonen blir kanskje ikke forklart så godt som den burde.

Men; du må ha konkrete episoder å vise til, "jeg føler at..." holder ikke. Da kan det jo være deg det er noe rart med :)

Skrevet

Takk for alle innspill!

Jeg holdt meg langt unna synsing og føling, og

klarte det - var konkret og kort og fikk tilbake svar fra sjefen med takk og at jeg er seriøs og proffesjonell.. - hurra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...