Kåre Kruttlapp Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Skrevet 30. oktober 2008 Ja, nemlig, man kan jo ha kjæresten sin på Facebook, men man må finne ham/henne ute i RL først da, helst! Helt enig unge dame! vært lenge singel du da? Du virker kjapp og humoristisk.Du kan da umulig ha problemer med å finne et godt emne. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er innom fjeseboka hver dag, men er ikke spesielt aktiv. Jeg liker godt å se andres oppdateringer og bilder. To av vennene mine der har funnet hverandre igjen etter et par tiår fra hverandre. Det er kjempekoselig De er sikkert ikke de eneste som har funnet hverandre på Facebook. 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Takk! Da må jeg bruke energien min på å få tak i kvinnen i mitt liv som har trukket seg plutselig tilbake helt plutselig! Noen stalltips?? "ler" Hmm. Kan hun ha følt at hun hindrer deg i å leve ditt liv på noen måte? Det er det første som slår meg. Viser du henne at du savner ho? Var det ting hun ikke fikk gjort i tiden dere hadde sammen? Trist å høre, jeg trodde du svevde i skyene..... 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Skrevet 30. oktober 2008 Hmm. Kan hun ha følt at hun hindrer deg i å leve ditt liv på noen måte? Det er det første som slår meg. Viser du henne at du savner ho? Var det ting hun ikke fikk gjort i tiden dere hadde sammen? Trist å høre, jeg trodde du svevde i skyene..... Jeg svevde i skyene og var snill og god for henne.Tok henne med på turer og vi hadde en god stemning.Hun var begeistret hun også men så begynte hun å henge med hodet og jeg leste en indre smerte men hun ville ikke fortelle eller slippe meg inn. Vi hadde det veldig godt intimt også men som den væren jeg er så ble ting for stillesittende og tungt.Hun følte dette tror jeg og hun ga meg først beskjed om at hun var glad i meg og ikke ville miste meg for så 2 dager etter kun så meg som en venn. Jeg ble satt ut men beholdt fatningen.Hun er et brent barn på 8 året og har 2 avsluttede forhold etter det noe som forteller meg at hun ikke våger å slippe meg for langt innpå seg. Jeg har prøvd å snakke med henne om tid og det sa hun seg delvis enig i og det er nå snart 1 uke siden jeg snakket med henne.2 uker siden jeg så henne.Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få endret adferden.Jeg har sagt til henne at jeg er svært glad i henne så det vet hun men hun tar ikke kontakt og jeg må bare legge ballen død enn så lenge. Jeg må videre i livet mitt men det er på vent og siden vi er i samme omgangskrets er det vanskelig å kutte henne totalt ut av mitt liv.Noen tips du kloke vakre sjel du kan gi meg? 0 Siter
tommeline81 Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Helt enig unge dame! vært lenge singel du da? Du virker kjapp og humoristisk.Du kan da umulig ha problemer med å finne et godt emne. Nei, jeg har kjærste jeg, vet ikke om det var de kjappe replikkene som gjorde det men;-) Lykke til med å finne en bra dame, enten det er på facebook eller ellers i livet:-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg svevde i skyene og var snill og god for henne.Tok henne med på turer og vi hadde en god stemning.Hun var begeistret hun også men så begynte hun å henge med hodet og jeg leste en indre smerte men hun ville ikke fortelle eller slippe meg inn. Vi hadde det veldig godt intimt også men som den væren jeg er så ble ting for stillesittende og tungt.Hun følte dette tror jeg og hun ga meg først beskjed om at hun var glad i meg og ikke ville miste meg for så 2 dager etter kun så meg som en venn. Jeg ble satt ut men beholdt fatningen.Hun er et brent barn på 8 året og har 2 avsluttede forhold etter det noe som forteller meg at hun ikke våger å slippe meg for langt innpå seg. Jeg har prøvd å snakke med henne om tid og det sa hun seg delvis enig i og det er nå snart 1 uke siden jeg snakket med henne.2 uker siden jeg så henne.Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få endret adferden.Jeg har sagt til henne at jeg er svært glad i henne så det vet hun men hun tar ikke kontakt og jeg må bare legge ballen død enn så lenge. Jeg må videre i livet mitt men det er på vent og siden vi er i samme omgangskrets er det vanskelig å kutte henne totalt ut av mitt liv.Noen tips du kloke vakre sjel du kan gi meg? ''ga meg først beskjed om at hun var glad i meg og ikke ville miste meg for så 2 dager etter kun så meg som en venn.'' Tydelig at hun beskytter seg selv her. Det handler om henne, ikke deg. Hennes tidligere forhold, har hun klart å snakke med deg om dem? Si meg, har du sittet på facebook mens hun har vært rundt deg også? Hvis man går med en frykt i seg så skal det ikke så mye til for å få følelsen av utrygghet. En veldig nær person har begynt med gestalt terapi. Hun sier det er som å våkne opp allerede etter første timen. Det handler om å bevisstgjøre seg selv og forstå hvorfor man gjør som en gjør. Jeg vil anbefale dette for henne, men kanskje dere begge kunne gå slik at hun ser at det ikke er hennes "feil" at det er problemer? Hun er glad i deg, det er jeg ganske sikker på. Dette er for å beskytte seg selv. Les dette: http://www.gestaltterapeut.no/omgestaltterapi.html Jeg kunne selv tenke meg å utforske meg selv 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 ''ga meg først beskjed om at hun var glad i meg og ikke ville miste meg for så 2 dager etter kun så meg som en venn.'' Tydelig at hun beskytter seg selv her. Det handler om henne, ikke deg. Hennes tidligere forhold, har hun klart å snakke med deg om dem? Si meg, har du sittet på facebook mens hun har vært rundt deg også? Hvis man går med en frykt i seg så skal det ikke så mye til for å få følelsen av utrygghet. En veldig nær person har begynt med gestalt terapi. Hun sier det er som å våkne opp allerede etter første timen. Det handler om å bevisstgjøre seg selv og forstå hvorfor man gjør som en gjør. Jeg vil anbefale dette for henne, men kanskje dere begge kunne gå slik at hun ser at det ikke er hennes "feil" at det er problemer? Hun er glad i deg, det er jeg ganske sikker på. Dette er for å beskytte seg selv. Les dette: http://www.gestaltterapeut.no/omgestaltterapi.html Jeg kunne selv tenke meg å utforske meg selv Takk vakre venn! Jeg vet det handler om henne for jeg vil du skal tolke dette: Jeg har en god kjemi med kvinner og har lett for å komme i kontakt.Vi fikk god kjemi på et vennelag vi var i sommer og var ute på kino og koste oss! Sms meldingene raste mellom oss på en kosete og humoristisk måte. Jeg ble raskt facinert og sjarmert og det tror jeg hun ble også for tonen var så lett og fin så vi avtalte mer.Så en dag eller to etterpå var jeg å hjalp en kompis med et hus han skulle male.Da tikket det inn en sms fraet ukjent nr og meldingen lød som så: Hei syntes du er søt.Lyst til å treffe meg? Har sett deg en stund og bare lurte. Jeg sjekket opp nr og fant ingen adresse eller navn. Jeg svarte at jeg syntes dette var spenstig gjort men at jeg allerede hadde en pike jeg brydde meg om så derverre men lykke til videre. Så etter en stund ringte hun fra sitt eget telefon nr og lo og syntes det var skrekkelig morsomt denne spøken! Jeg syntes også det men fikk en uro i magen fordi jeg skjønte hun testet meg ut men greit nok noen er usikre på hvem man har med å gjøre så jeg gjorde ikke noe mer ut av det. Dagene og ukene gikk.Jeg lærte litt mer om hvem hun var og skjønte hun bærer på noe som handler om et dårlig selvbilde + andre litt tyngre ting men ville ikke trenge meg på siden jeg håpet at hun ville la meg få ta mer del i henne liv. En kveld vi koste oss med litt vin og slikt så fortalte hun at hun hadde en veldig tung fødselsdepresjon og jeg forstod plutselig at noe henger igjen derfra. Hun sliter også med en datter "som falt av hesten og fått delvis hjernskade"og går rundt med konstant dårlig samvittighet for ungene,jobben "mistrives" og andre ting"økonomiske" som drar henne ned.Jeg har sagt på en veldig fin måte at jeg vil være ved hennes side og støtte henne og jeg har hjulpet til med mye for å lette byrden men nå hører jeg ingenting lengre. Jeg vet hun er glad i meg og jeg vet hun har lagt de følelsene hun hadde på is og jeg er av den formening at hun slettes ikke tør ta sjansen på å la meg få ta mer del i hennes liv enten pga at det ikke er plass eller så er hun redd for hva som vil synes og at jeg da vil dumpe henne pga det jeg vil få se.For en kveld vi kastet dart og kose oss på terassen så sa hun plutselig: Du kjenner ikke meg så godt du vel? Jeg ble veldig overassket og svarte at: Du har jo ikke latt meg få lov til å kjenne deg mere enn du allerede har gitt meg lov til.Hva er det jeg ikke forstår her? Det endte opp i ingenting og stemningen ble brått litt annerledes. Nei dette kjærlighetslivet er snodig og sårt somme tider.Gestalt terapi ja! det skal jeg skrive meg bak øret! Setter veldig pris på dine tilbakemeldinger her kjære deg. Gjør meg litt klokere på denne kvinnen så er du en diamant i mine øyne.(noe du allerede forøvrig er) 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 Nei, jeg har kjærste jeg, vet ikke om det var de kjappe replikkene som gjorde det men;-) Lykke til med å finne en bra dame, enten det er på facebook eller ellers i livet:-) Det var sikkert hele deg som gjorde at han fant deg og du han! Gleder meg over slikt jeg. Jeg strever videre på livets landevei og har det slettes ikke så gæærn`t.Mennesker kommer og mennesker går men det livet vi enda har det består. 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Takk vakre venn! Jeg vet det handler om henne for jeg vil du skal tolke dette: Jeg har en god kjemi med kvinner og har lett for å komme i kontakt.Vi fikk god kjemi på et vennelag vi var i sommer og var ute på kino og koste oss! Sms meldingene raste mellom oss på en kosete og humoristisk måte. Jeg ble raskt facinert og sjarmert og det tror jeg hun ble også for tonen var så lett og fin så vi avtalte mer.Så en dag eller to etterpå var jeg å hjalp en kompis med et hus han skulle male.Da tikket det inn en sms fraet ukjent nr og meldingen lød som så: Hei syntes du er søt.Lyst til å treffe meg? Har sett deg en stund og bare lurte. Jeg sjekket opp nr og fant ingen adresse eller navn. Jeg svarte at jeg syntes dette var spenstig gjort men at jeg allerede hadde en pike jeg brydde meg om så derverre men lykke til videre. Så etter en stund ringte hun fra sitt eget telefon nr og lo og syntes det var skrekkelig morsomt denne spøken! Jeg syntes også det men fikk en uro i magen fordi jeg skjønte hun testet meg ut men greit nok noen er usikre på hvem man har med å gjøre så jeg gjorde ikke noe mer ut av det. Dagene og ukene gikk.Jeg lærte litt mer om hvem hun var og skjønte hun bærer på noe som handler om et dårlig selvbilde + andre litt tyngre ting men ville ikke trenge meg på siden jeg håpet at hun ville la meg få ta mer del i henne liv. En kveld vi koste oss med litt vin og slikt så fortalte hun at hun hadde en veldig tung fødselsdepresjon og jeg forstod plutselig at noe henger igjen derfra. Hun sliter også med en datter "som falt av hesten og fått delvis hjernskade"og går rundt med konstant dårlig samvittighet for ungene,jobben "mistrives" og andre ting"økonomiske" som drar henne ned.Jeg har sagt på en veldig fin måte at jeg vil være ved hennes side og støtte henne og jeg har hjulpet til med mye for å lette byrden men nå hører jeg ingenting lengre. Jeg vet hun er glad i meg og jeg vet hun har lagt de følelsene hun hadde på is og jeg er av den formening at hun slettes ikke tør ta sjansen på å la meg få ta mer del i hennes liv enten pga at det ikke er plass eller så er hun redd for hva som vil synes og at jeg da vil dumpe henne pga det jeg vil få se.For en kveld vi kastet dart og kose oss på terassen så sa hun plutselig: Du kjenner ikke meg så godt du vel? Jeg ble veldig overassket og svarte at: Du har jo ikke latt meg få lov til å kjenne deg mere enn du allerede har gitt meg lov til.Hva er det jeg ikke forstår her? Det endte opp i ingenting og stemningen ble brått litt annerledes. Nei dette kjærlighetslivet er snodig og sårt somme tider.Gestalt terapi ja! det skal jeg skrive meg bak øret! Setter veldig pris på dine tilbakemeldinger her kjære deg. Gjør meg litt klokere på denne kvinnen så er du en diamant i mine øyne.(noe du allerede forøvrig er) Hei igjen. Jeg forstår at dette er vondt. Fryktelig unødvendig også når det spilles på kjærligheten. Jeg ser jo at det skjedde når alt var så koselig og harmoniskt, ting gikk fint helt til det sa stopp. Hun får panikk nærmest fordi hun oppdager tryggheten som hun kanskje ikke vil ha fordi den er så vond å miste. Jeg synes du skal oppsøke henne, vise at du enda bryr deg. Den som intet våger intet vinner. Dere har ingen avtale om pause (som jeg har forstått)? Kjør på og kjemp for kvinnen. Går det ikke så har du i allefall for deg selv gjort det som gjøres kan. See? Jeg tror hun sittet og håper på akkurat det, at du skal komme. Dere har samme omgangskrets. Hører du noe om henne derfra? 0 Siter
tommeline81 Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Det var sikkert hele deg som gjorde at han fant deg og du han! Gleder meg over slikt jeg. Jeg strever videre på livets landevei og har det slettes ikke så gæærn`t.Mennesker kommer og mennesker går men det livet vi enda har det består. Fine ord! Det er en god egenskap å glede seg på andres vegne, kanskje noe vi andre skulle bli litt bedre til? 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 Hei igjen. Jeg forstår at dette er vondt. Fryktelig unødvendig også når det spilles på kjærligheten. Jeg ser jo at det skjedde når alt var så koselig og harmoniskt, ting gikk fint helt til det sa stopp. Hun får panikk nærmest fordi hun oppdager tryggheten som hun kanskje ikke vil ha fordi den er så vond å miste. Jeg synes du skal oppsøke henne, vise at du enda bryr deg. Den som intet våger intet vinner. Dere har ingen avtale om pause (som jeg har forstått)? Kjør på og kjemp for kvinnen. Går det ikke så har du i allefall for deg selv gjort det som gjøres kan. See? Jeg tror hun sittet og håper på akkurat det, at du skal komme. Dere har samme omgangskrets. Hører du noe om henne derfra? Hei solstråle! Var i byen idag og spiste lunsj med veninnene hennes og et par kompiser av meg! Hun skulle etter sigende ikke komme men kom allikevel! Alle hennes veninner vet hva jeg føler for henne og kjemper vel min kamp i dette.Jeg får komplimenter så det holder."smiler" Vi satt og kikket på hverandre og jeg ser lengselen men også stoltheten. Jeg vet ikke om jeg skal ta iniativet enda en gang for å få henne på banen igjen for jeg har prøvd nok føler jeg.Og vil ikke virke masete men jeg ser og forstår hva du mener.Klart jeg gjør et siste forsøk og hadde lyst til å sende henne en sms idag for nok en gang fortelle henne hvor inni helsike hun har eobret hjertet mitt.Men jeg har latt det være inntill videre. Rart å se hennes veninner være lei seg på våre vegne! Snodig men jeg ser og kjenner empatien.Dette er et renkespill og jeg er ikke glad i slikt men som mann er det lenge siden jeg har kjent en kvinne fylle mitt hjerte med slik godhet og kjærlighet som nå! jeg så hun var vemodig i blikket og vi snakket sammen men fikk ikke tid til tosidig kontakt da! Annet enn litt smalltalk og "vi snakkes senere! "ler" Vel! "time will show" som det enkelt heter! Så er det vel dette vi alle opplever noen få ganger i livet at vi må lide for å få kjærligheten på plass i livene våre.Jeg er så kvalitetsbevisst at jeg vet hva jeg vil og velger hun noe annet så er det hennes fordømte valg og intet jeg kan jeg gjøre med det! men jeg skal gjøre et forsøk til men kanskje jeg skal la henne vente bittelitt til! Der er jeg usikker. Takk du skjønne milde for godt svar! Setter veldig pris på deg. "stor klem også får du fra meg" 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 Fine ord! Det er en god egenskap å glede seg på andres vegne, kanskje noe vi andre skulle bli litt bedre til? Skal så lite til å bry seg om og glede seg på andres vegne! bare å snu seg rundt det og kjenne etter hva slags begunstigelse du blir glad av og så videreføre det til andre! God helgeklem fra Kåre Kruttlapp 0 Siter
Gjest svassa Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Nei du er ikke treig.Det var det jeg mente ellers hadde jeg stilt spørsmålet annerledes.Men det er mulig å ta feil sa det nærsynte pinnsvinet og krabbet ned fra pisasavakosten som lå velta overende. *puuh* Nå ble jeg lettet nå! 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Hei solstråle! Var i byen idag og spiste lunsj med veninnene hennes og et par kompiser av meg! Hun skulle etter sigende ikke komme men kom allikevel! Alle hennes veninner vet hva jeg føler for henne og kjemper vel min kamp i dette.Jeg får komplimenter så det holder."smiler" Vi satt og kikket på hverandre og jeg ser lengselen men også stoltheten. Jeg vet ikke om jeg skal ta iniativet enda en gang for å få henne på banen igjen for jeg har prøvd nok føler jeg.Og vil ikke virke masete men jeg ser og forstår hva du mener.Klart jeg gjør et siste forsøk og hadde lyst til å sende henne en sms idag for nok en gang fortelle henne hvor inni helsike hun har eobret hjertet mitt.Men jeg har latt det være inntill videre. Rart å se hennes veninner være lei seg på våre vegne! Snodig men jeg ser og kjenner empatien.Dette er et renkespill og jeg er ikke glad i slikt men som mann er det lenge siden jeg har kjent en kvinne fylle mitt hjerte med slik godhet og kjærlighet som nå! jeg så hun var vemodig i blikket og vi snakket sammen men fikk ikke tid til tosidig kontakt da! Annet enn litt smalltalk og "vi snakkes senere! "ler" Vel! "time will show" som det enkelt heter! Så er det vel dette vi alle opplever noen få ganger i livet at vi må lide for å få kjærligheten på plass i livene våre.Jeg er så kvalitetsbevisst at jeg vet hva jeg vil og velger hun noe annet så er det hennes fordømte valg og intet jeg kan jeg gjøre med det! men jeg skal gjøre et forsøk til men kanskje jeg skal la henne vente bittelitt til! Der er jeg usikker. Takk du skjønne milde for godt svar! Setter veldig pris på deg. "stor klem også får du fra meg" Se det! Det er da noe, du fikk se henne i dag Da merket du jo også at det nok er noe der enda. Venninnene hennes snakker nok med henne som vi damer ofte gjør Gi det litt tid til du, og følg mavefølelsen. Tryggest det. Hun avviste deg i allefall ikke, så det spørs om ikke det tikker inn en sms fra henne snart............Helg og allting. Der er kanskje planer som kan føre til et nytt treff, håper det Bare ikke tyll deg inn i bekymringer, da får du heller gå inn på facebook Ellers, mange takk for klemmen Stor klem til deg også! Det er bare å komme med de gleder og sorger du vil. Jeg er stadig innom her... 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 Se det! Det er da noe, du fikk se henne i dag Da merket du jo også at det nok er noe der enda. Venninnene hennes snakker nok med henne som vi damer ofte gjør Gi det litt tid til du, og følg mavefølelsen. Tryggest det. Hun avviste deg i allefall ikke, så det spørs om ikke det tikker inn en sms fra henne snart............Helg og allting. Der er kanskje planer som kan føre til et nytt treff, håper det Bare ikke tyll deg inn i bekymringer, da får du heller gå inn på facebook Ellers, mange takk for klemmen Stor klem til deg også! Det er bare å komme med de gleder og sorger du vil. Jeg er stadig innom her... Takk for at du er du med din enorme romslighet og takhøyde! Jeg er ikke bekymret heller spent siden dette er litt avventende både fra hennes og min side! "dæven der logga hun på msn akkurat nå" Sa noen at jeg hadde evner" ja du har skjønt det"ler"Nå skal vi se om hun tar kontakt" Jeg vasker hus og koser meg med en pils og Mr Sinatra her! Riktig så trivelig er det! Jeg tar det"cooool" en stund så ser vi om spenningen bygger seg opp men jeg aner at hun er mer frempå nå men kvier seg litt for kostbarhets skyld! Jeg skal en tur ut ikveld med en kompis og 2 av veninnene hennes! "hun har barn denne helgen"! Så sms hagler vel kanskje på hva vi gjør eller hvor vi er? "ler" uansett "love hurts" men jaggu er det en deilig følelse også! Ha en kos kveld og igjen mange takk for at du er den du er! 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Takk for at du er du med din enorme romslighet og takhøyde! Jeg er ikke bekymret heller spent siden dette er litt avventende både fra hennes og min side! "dæven der logga hun på msn akkurat nå" Sa noen at jeg hadde evner" ja du har skjønt det"ler"Nå skal vi se om hun tar kontakt" Jeg vasker hus og koser meg med en pils og Mr Sinatra her! Riktig så trivelig er det! Jeg tar det"cooool" en stund så ser vi om spenningen bygger seg opp men jeg aner at hun er mer frempå nå men kvier seg litt for kostbarhets skyld! Jeg skal en tur ut ikveld med en kompis og 2 av veninnene hennes! "hun har barn denne helgen"! Så sms hagler vel kanskje på hva vi gjør eller hvor vi er? "ler" uansett "love hurts" men jaggu er det en deilig følelse også! Ha en kos kveld og igjen mange takk for at du er den du er! Det er riktig så jeg kjenner spenningen din her jeg sitter God tur ut, og kos deg masse Kjærligheten har aldri vært enkel å hanskes med, men når den er der, da er hele verden på god Snakkes! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.