Gå til innhold

Hva gjør jeg med svindel på finn?

Anbefalte innlegg

Gjest dumdristig
Skrevet

Ja, jeg vet jeg var dum og skulle brukt garantien... Men kjøp og salg av barneklær har jeg holdt på med i flere år og det har ALLTID gått bra, helt til denne gangen. Og fra nå bruker jeg garanti...

Solgte en parkdress, var enige om pris og kjøper skulle sette inn penger på konto samme dag som jeg skulle sende. Men pengene kom ikke. Hva kan jeg gjøre nå? Har selvsagt etterspurt pengene hundre ganger, uten at det hjelper. Hva kan jeg gjøre?

Skrevet

Man lærer av det, og sender aldri noe som helst, før pengene er inne på konto...

Gjest høstløv
Skrevet

Sende kravet til et inkassobyrå, noen byråer krever ikke betaling, hvis de ikke får inn pengene. No pay no cure.

http://www.inkasso-reform.no/

Eller du kan sende kravet til forliksrådet, men de krever gebyr for å behandle saken.

Gjest ViViola
Skrevet

Du truer med politianmeldelse. Og får du ikke pengene, så anmelder du. Nei, politiet gjør ingenting med det, men anmeldelsen vil bli stående på rullebladet en god stund. Og for de fleste er det ubehagelig nok tanke.

Vi har også blitt svindlet, men vi betalte og fikk ingen vare. Dessverre opererte vår svindler med falskt navn og kontantmobil, men vi jakter fortsatt. Og når vi er sikre på navnet, så blir han anmeldt. På dagen.

Skrevet

Oppkrav er en fin ting :) Da får de ikke ut varene uten å måtte betale for den direkte på postkonstoret. Hentes ikke pakken eller ikke betales, så blir den sendt tilbake til deg. Koster deg portoen da om det ikke hentes, Men du taper i vertfall ikke alt.

Skrevet

Hadde det ikke vært altfor langt unna, så hadde jeg banket på med balltre.

Skrevet

Hadde det ikke vært altfor langt unna, så hadde jeg banket på med balltre.

Jeg husker en gang dette skjedde med meg. Sendte avgårde en pakke før pengene kom, og det gikk tre uker. Personen svarte ikke på mail, og mobilen var ute av drift. Dæven så forbanna Lotte var da... Jeg gikk ut i fra adressen, fikk spora opp samboeren, og utga meg for å være en helt annen, i et vennlig oppdrag. Jeg fikk gyldig mobilnummer til svindleren, og ringte. Jeg var alt annet enn PK i den samtalen, og vips så var pengene inn på konto, gitt. ;D

Men fy så irriterende det er med folk som ikke er redelige!

Gjest mklxgfklsdjgfsd
Skrevet

Du truer med å sende saken til forliksrådet og informerer om hva konsekvensene blir. Den dressen kan bli dyr om du klager inn saken og får medhold samt at de må betale saksomkostninger...

Skriv at de kan sende dressen tilbake eller betale og gi en kort frist. Problemet er hvis de som har mottatt dressen ikke har noe særlig inntekt, for da er det ikke noe å ta utlegg i. (Ikke mulig å trekke dem i lønna eller trygda).

Gjest ulle litu
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225395559' post='4000365]

Man lærer av det, og sender aldri noe som helst, før pengene er inne på konto...

Er det noe lurere å betale før en får varene da? Nei, en må benytte seg av garantiordninger. Hvis ikke får en ta de tapa som kommer med godt mot, tenke at en har jo tjent på det tilsammen hvis en har solgt brukt flere ganger. Alternativet er at det fyller opp skap og skuffer. Jeg orker ikke den salgsprosedyren jeg da, så jeg gir til bruktbutikker og loppemarkjeder, og til venner og bekjente hvis de vil ha.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225404904' post='4000622]

Jeg husker en gang dette skjedde med meg. Sendte avgårde en pakke før pengene kom, og det gikk tre uker. Personen svarte ikke på mail, og mobilen var ute av drift. Dæven så forbanna Lotte var da... Jeg gikk ut i fra adressen, fikk spora opp samboeren, og utga meg for å være en helt annen, i et vennlig oppdrag. Jeg fikk gyldig mobilnummer til svindleren, og ringte. Jeg var alt annet enn PK i den samtalen, og vips så var pengene inn på konto, gitt. ;D

Men fy så irriterende det er med folk som ikke er redelige!

Hehe, det er bra, slik skal det gjøres. Jeg er ganske hard hvis noen kødder med meg, jeg gidder ikke å leke med slik.

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, det er bra, slik skal det gjøres. Jeg er ganske hard hvis noen kødder med meg, jeg gidder ikke å leke med slik.

Fantomet er hard mot de harde!

Skrevet

Fantomet er hard mot de harde!

Hehe, yepp:-) Den siste som køddet med meg ringte politiet for beskyttelse, så var det han som hadde noe på samvittigheten, ikke jeg, hehe. Jeg oppnådde det jeg ville i alle fall, han gjør ikke noe mer sånt mot meg mer, kanskje ikke mot andre heller.

Skrevet

Det høres bra ut, Mr Springsteen ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225445768' post='4000851]

Det høres bra ut, Mr Springsteen ;o)

Hehe, har du hatt noen drømmer igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...