Gå til innhold

Gruer meg til i morgen-Halloween

Anbefalte innlegg

Gjest halloweeeeen
Skrevet

Som barnløs dame, må jeg si jeg gruer meg hvert år med alle masete ungene som ringer ned døra her.

I fjor orket jeg ikke alt maset, samt at bikkja stresset seg maksimalt opp hver gang det plinget på, så jeg tok ut batteriet av dørklokka og trakk for gardiner, og lata som jeg ikke er hjemme.

Følte meg litt teit da jeg måtte ut med hunden, og møtte en pappa med en ungeflokk som tydeligvis hadde ringt på døren min for litt siden. Det blikket han sendte meg oste "bitre kjerring som ikke gidder å åpne opp"

Halloween er for meg en påprakket tradisjon, hvor det bare er tigging, og rampestreker. Jeg har som sagt ingen unger, og har ikke så stor interesse for andres unger med masker fra Nille som flyr rundt hagen min, og kaster egg på huset.

Hva gjør dere andre som ikke har barn? Lukker dere opp, og gir godterier, eller åpner dere ikke?

Jeg har kjøpt en pose med sjokolade som jeg har i skapet, men jeg vet ikke om det blir meg eller ungene som spiser dem ennå.

Edit: Jeg er ikke så bitter til daglig. Jeg bare må være ærlig og si at unger intresserer meg ikke. Har aldri gjort det. Sier hei til naboungene og sier noen ord hvis det passer sånn til daglig, men akkurat den kvelden i morgen blir det et rush uten like på døren. Og jeg liker ikke det så godt.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

12

• Sofline

7

• meg__123!

7

• mil1365380270

3

Skrevet

helt enig med deg. jeg gidder heller ikke åpne opp.

Det er så frekt å gå rundt sånn. At foreldre lar ungene sine gå sånn rundt å tigge, skjønner jeg ikke..

Gjest ViViola
Skrevet

Det er da en ærlig sak, det, å ikke like halloween. Eller unger.

Slukk utelyset over døra, det er signalet for å ikke feire halloween. Og etter hvert lærer nok vi nordmenn det også. Alternativt skriv lapp på døra: "Jeg feirer ikke Halloween, så vennligst ikke ring på. Ha en spøkefull aften!"

Gjest ViViola
Skrevet

Det er så frekt å gå rundt sånn. At foreldre lar ungene sine gå sånn rundt å tigge, skjønner jeg ikke..

Alle foreldre lar ikke ungene gå rundt og tigge. Bare sånn at det er sagt.

Skrevet

Skulle ønske alle visste om tradisjonen som var vanlig i USA ( ni alle fall i den byen jeg bodde): Dersom man ikke "er med" på halloween, slår man av utelyset - og da skulle ingen unger ringe på der, og heller ikke gjøre noen "trick".

Det funket utmerket - de som ville ha seg frabedt halloween-tigging, slapp det, og ungene slapp å ringe på hos noen fånyttes.

Skrevet

Jeg har heller ikke unger, men feirer Halloween på min egen måte, syns det er kjempemorsomt å skjære gresskar og lage flotte lamper av dem hvert år. Anbefaler deg å flytte i leilighet, har ikke opplevd å bli nedrendt enda, og bor på fjerde etasje;-)

Skrevet

Herregud! Skjønner ikke denne greie med å GRUE seg til halloween.

Er da bare å handle inn noe digg og late som om man syns barna som ringer på er veldig skumle det...

Skulle tro folk var gjerrige..

Skrevet

Vi åpner ikke, men vi bor i et leilighetskompleks med ringeklokker langt fra inngangsdøra, så det er ikke noe problem å late som om man ikke er hjemme.

Skrevet

Alle foreldre lar ikke ungene gå rundt og tigge. Bare sånn at det er sagt.

I Danmark har man en ekstra "tigge-tradisjon". Når det er fastelaven, går ungene og "rasler". Det betyr rett og slett at de går på dørene hos folk og ber om penger.

Skrevet

Vi åpner ikke, men vi bor i et leilighetskompleks med ringeklokker langt fra inngangsdøra, så det er ikke noe problem å late som om man ikke er hjemme.

Hvorfor åpner dere ikke???

Skrevet

Hvorfor åpner dere ikke???

Fordi jeg ikke har lyst til å gi godteri til fremmede barn.

Skrevet

Fordi jeg ikke har lyst til å gi godteri til fremmede barn.

Har du SÅ dårlig råd? Smålig, syns jeg.

Skrevet

Når er det de begynner, kl.slett altså??

Jeg skal bort .... kan ikke fly og åpne når jeg dujser og gjør meg i stand, tross alt. Skal fikse mat og ha med også.

Ikke i humør til halloween da, nei, selv om det er søte og ikke alt for store unger.

Skrevet

Har du SÅ dårlig råd? Smålig, syns jeg.

Ja, jeg har faktisk så dårlig råd, men jeg skulle nok tatt meg råd til det hvis jeg syntes det var en fantastisk tradisjon. Jeg gidder heller ikke at det ryktes at her hos oss får man godteri, og så kommer halve bydelen på besøk og vekker babyen min gang på gang utover kvelden.

Skrevet

Jeg er med på opplegget (etter å ha svelga en del kameler) siden unga er så opptatt av det.

Hadde unga vært hos faren sin, hadde jeg slukka alle lys og latt som om jeg ikke var hjemme. Utvilsomt!

Gjest halloweeeen
Skrevet

Herregud! Skjønner ikke denne greie med å GRUE seg til halloween.

Er da bare å handle inn noe digg og late som om man syns barna som ringer på er veldig skumle det...

Skulle tro folk var gjerrige..

Dette handler faktisk ikke om at jeg er gjerrig og smålig.

Dette handler om at jeg ikke feirer Halloween, og ikke liker at unger flyr ned døra her.

Skrevet

Ja, jeg har faktisk så dårlig råd, men jeg skulle nok tatt meg råd til det hvis jeg syntes det var en fantastisk tradisjon. Jeg gidder heller ikke at det ryktes at her hos oss får man godteri, og så kommer halve bydelen på besøk og vekker babyen min gang på gang utover kvelden.

Tipper pipa får en annen lys når babyen din en gang vil ut på trick or treat jeg..

Gjest halloweeeen
Skrevet

Jeg har heller ikke unger, men feirer Halloween på min egen måte, syns det er kjempemorsomt å skjære gresskar og lage flotte lamper av dem hvert år. Anbefaler deg å flytte i leilighet, har ikke opplevd å bli nedrendt enda, og bor på fjerde etasje;-)

Nei, når vi endelig flytta til egen bolig, etter å ha bodd i blokk hele livet. Flytter neppe tilbake, selvom det er fristende for i morgen.

Skrevet

Dette handler faktisk ikke om at jeg er gjerrig og smålig.

Dette handler om at jeg ikke feirer Halloween, og ikke liker at unger flyr ned døra her.

Kan det være så farlig da?

Handl inn et lass smågodis og ta det med et smil du!

Skrevet

Tipper pipa får en annen lys når babyen din en gang vil ut på trick or treat jeg..

Det er fullt mulig, men jeg holder meg vekk fra det så lenge jeg kan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...