Gå til innhold

Gruer meg til i morgen-Halloween

Anbefalte innlegg

Skrevet

Næmenn...Det er jo kjempe koslig jo.

Men det er jo hva en gjør det til da..

Her skal vi ha besøk, spise kvelds og kose oss sammen med ungene. Moro å leke seg litt ;0)

Joda, jeg syns faktisk at det er litt hyggelig at det ringer på døra og vi har godis stående, men jeg akter ikke å gjøre noe mer ut av denne amerikanske skikken.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

12

• Sofline

7

• meg__123!

7

• mil1365380270

3

Skrevet

Hehe, da jeg var barn, var også sånne barnløse damer som meg sett på som raringer...Skjegg på haka og lilla hår. Huffameg, er jeg virkelig på vei til å bli slik??

Jeg får se hva jeg gjør i morgen...

*LOL*

Du er sikkert ikke sånn! Måtte bare fortelle det ;0)

Skrevet

Joda, jeg syns faktisk at det er litt hyggelig at det ringer på døra og vi har godis stående, men jeg akter ikke å gjøre noe mer ut av denne amerikanske skikken.

Hehe, men det er jo valgfritt.

Men du så koslig for ungene om man steller litt i stand.

De gleder seg villt her :0)

Skrevet

Bare slukk lyset og skru ut batteriet du. Det skal jo ikke være nødvendig å bli nedringt dersom du ikke liker det vet du.

Jeg bruker å sette ut en fakkel eller noe hvis jeg vet at nabobarna skal ut å gå. Foreløpig vet jeg ikke om noen, men kjøpte en tipakning med sjokolader i dag. Just in case.

Jeg liker ikke tradisjonen, men her på bygda er det snakk om toppen fem stk som kommer , om de kommer da. Jeg tror ikke jenta mi vil gå i morgen.

Gjest feirer ikke
Skrevet

Før jeg fikk barn, og de tre første årene etter, feiret jeg ikke Halloween. Da pleide jeg rett og slett å henge en lapp på døren: "Vi feirer ikke Halloween". Det har alltid blitt respektert. Du kan selvsagt skru av ringeklokken også, hvis du vil være på den sikre siden, og trekke for gardinene. Men de burde respektere et slikt skilt.

Skrevet

Jeg har barn som liker å gå knask eller knep, men her i nabolaget følger vi "de offisielle reglene": Hvis utelyset er slukket, ønsker ikke de som bor der å få Haloween-besøk på døra. Da går vi forbi. Ingen sure miner av den grunn, jeg skjønner godt at ikke alle ønsker å delta.

Skrevet

Ungene her er i hvertfall klar over regelen om at man ikke skal ringe på hvis utelyset er slått av. Slå av lyset og ringeklokken, du.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Mine går og ringer på på Halloween. De er dressert heimefra til å ikke ringe på der det er mørkt i vinudene eller utelampene er av - det betyr at man ikke feirer der.

Skrevet

Jeg og gruer meg. 15-årsgamle slasker som står der og gliser og kaster egg på døra mi. De har forresten kastet et egg allerede. I fjor beslag jeg flere eggekartonger, enda var det egg alle steder.

Halloween er en uskikk her jeg bor i hvert fall. Så jeg slukker lyset i morgen

Gjest ViViola
Skrevet

Ja-ja, til seg selv. Det er imidlertid mange foreldre som nekter ungene sine å gjøre det.

Det kan jeg godt forstå, ja.

Den var i grunnen enda mer merkelig enn Halloween.

Skrevet

dårlig råd??? hva feiler det dere folk som lar ungene gå å tigge?blir provosert merker jeg..

Sorry, men det er da bare en koselig uskyldg tradisjon for barna..

Veldig merkelig holding altså.

Skrevet

det er PLAGSOMT å ha en haug av unger som tigger på døra.. Hva er vitsen liksom?

og hvis de ikke får noe godteri så gjør de ettelleranna? er ikke DET frekt så vet ikke jeg..

Tror du er redd for kostymene jeg?

Er det så pes å handle inn digg og smile til barn da?

Skrevet

Det er vel helt valgfritt om de vil være med på denne idiotgreia av en ny skikk som har kommet til landet??????????

syns faktisk ikke det er så mye å be om å åpne døren og dele utl itt godis altså.

Skrevet

Det er ikke farlig. Det er bare det at jeg har andre ting å ordne med i morgen kveld bla en oppgave jeg må skrive ferdig, og ikke har lyst eller interesse å fly skytteltrafikk til døra.

er vel ikke SÅ mange som ringer på? Bare å bunkre opp med godteri og glede seg over barnas gleder det!

Skrevet

syns faktisk ikke det er så mye å be om å åpne døren og dele utl itt godis altså.

Men har du overhodet ingen forståelse for andre som ikke ønsker å feire halloween? Skjønner du ikke at mange syns det er en uting, og at hele skikken er fæl? Har du like store problemer med å godta at andre ikke mener det samme som deg på andre områder også?

Skrevet

Tipper pipa får en annen lys når babyen din en gang vil ut på trick or treat jeg..

Jeg har barn - (5 og 8) som for første gang skal ut og gå Halloween. Har klart å styre unna frem til nå. Jeg synes at Halloween er noe (#"))#¤/¤#"=?¤ tull - selvom jeg altså har barn i denne alderen, og jeg tror neppe jeg kommer til å forandre mening. Men nå har jeg altså resignert. Nytter ikke å holde dem unna når alle vennene skal være med på dette tullet...

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Fordi jeg ikke har lyst til å gi godteri til fremmede barn.

Der er du ved kjernen i det jeg ikke liker med halloween også. Her lærer vi ungene å holde avstand til alt som kn lukte av godterimenn hele året - også sender vi dem ut for å oppsøke folk i kveld...

Menmen - jeg liker det ikke - men de får gå likevel. Med voksent følge.

Skrevet

Men har du overhodet ingen forståelse for andre som ikke ønsker å feire halloween? Skjønner du ikke at mange syns det er en uting, og at hele skikken er fæl? Har du like store problemer med å godta at andre ikke mener det samme som deg på andre områder også?

Jeg er overbevist om at hvorfor så mange ikke liker halloween er fordi de er gjerrige og ikke vil gi fra seg godteri!

Typisk norsk!

mil1365380270
Skrevet

Jeg syns Halloween er en fin skikk, det er opp til oss voksne hva vi gjør ut av den. Supert at barna får kle seg ut og kjempekos at voksne og barn gjør noe sammen ute på kvelden. Tradisjonen med julebukk later til å være på vei ut, jeg mener vi trenger denne kvelden. Koselig at småtassene lusker rundt i gatene (godt passet på) i kveld :-)

mil1365380270
Skrevet

Jeg er overbevist om at hvorfor så mange ikke liker halloween er fordi de er gjerrige og ikke vil gi fra seg godteri!

Typisk norsk!

Jeg tror også noe av grunnen er at man ikke vil forstyrres. De som tenker negativt, burde åpne døren og gi barna noe godteri. Det er verd 5 minutter borte fra TV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...