Gå til innhold

Gruer meg til i morgen-Halloween

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overbevist om at hvorfor så mange ikke liker halloween er fordi de er gjerrige og ikke vil gi fra seg godteri!

Typisk norsk!

Det er det mest dustete jeg har hørt noensinne! Hvorfor syns de fleste at julebukk er ok da?

Jeg vet o mange som nekter å feire halloween fordi det opprinnelig er en hedensk skikk.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

12

• Sofline

7

• meg__123!

7

• mil1365380270

3

Skrevet

Jeg tror også noe av grunnen er at man ikke vil forstyrres. De som tenker negativt, burde åpne døren og gi barna noe godteri. Det er verd 5 minutter borte fra TV.

helt besynderlig holding, hvor farlig kan det være da?

selv skal jeg bunkre opp med lassevis av godis og håpe mange småspøkelser stikker innom!

Skrevet

Det er det mest dustete jeg har hørt noensinne! Hvorfor syns de fleste at julebukk er ok da?

Jeg vet o mange som nekter å feire halloween fordi det opprinnelig er en hedensk skikk.

Ja, for julen er jo en helkristen tradisjon!

Gjerrigknarker!

Skrevet

Ja, for julen er jo en helkristen tradisjon!

Gjerrigknarker!

.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Følte meg litt teit da jeg måtte ut med hunden, og møtte en pappa med en ungeflokk som tydeligvis hadde ringt på døren min for litt siden. Det blikket han sendte meg oste "bitre kjerring som ikke gidder å åpne opp"''

Syns ikke du skal føle deg teit! Det er en menneskerett å få mene hva man vil om Halloween, og selv bestemme om man vil åpne eller ikke. Greit nok at jeg og ungene mine har innført Halloween, men vi har ingen rett til å prakke det på andre.

Gjest surpomp er du
Skrevet

Du virker jo som en sur gammel dame. Hvorfor ikke unne ungene den morroa der? De fleste av våre tradisjoner er faktisk noe vi har importert, så vi er ikke akkurat oppfinnsomme her på berget.

Og det dummeste jeg hører er når noen sier at "unger interesserer meg ikke". Det har vel ikke med interesse å gjøre. Barn er små mennesker. Og en del av samfunnet vårt.

Slokk utelyset om du absolutt skal være så sur, det er tegnet på at man ikke vil ha besøk.

Gjest liker heller ikk Halloween
Skrevet

Jeg syns Halloween er en fin skikk, det er opp til oss voksne hva vi gjør ut av den. Supert at barna får kle seg ut og kjempekos at voksne og barn gjør noe sammen ute på kvelden. Tradisjonen med julebukk later til å være på vei ut, jeg mener vi trenger denne kvelden. Koselig at småtassene lusker rundt i gatene (godt passet på) i kveld :-)

Men det er jo forskjell på julebukk hvor man kunne gi de som kom restene av julekakene, og Halloween hvor ungene krever å få innkjøpt godteri.

Gjest liker hller ikke Halloween
Skrevet

Sorry, men det er da bare en koselig uskyldg tradisjon for barna..

Veldig merkelig holding altså.

Overhodet ingen merkelig holdning. Jeg vil tro den holdningn er like vanlig og like normal som holdningn til de som sender ut unga sine for å tigge

Gjest liker heller ikk Haloween
Skrevet

Jeg er overbevist om at hvorfor så mange ikke liker halloween er fordi de er gjerrige og ikke vil gi fra seg godteri!

Typisk norsk!

Og hva skulle i så fall være galt med det?

Gjest liker heller ikke Halloween
Skrevet

Herregud! Skjønner ikke denne greie med å GRUE seg til halloween.

Er da bare å handle inn noe digg og late som om man syns barna som ringer på er veldig skumle det...

Skulle tro folk var gjerrige..

Noen er kanskje slitne er fredagsettermiddag/kveld også, og har ikke lyst til å løpe frem og tilbake til døra hele tiden. Jeg kunne godt tenke meg å bare sitt helt mutters alene og kose meg med en film, ellr ta en ettermiddags/kveldslur, men begge de to tingene blir vansklig når det ringer på døra i ett sett.

Skrevet

Noen er kanskje slitne er fredagsettermiddag/kveld også, og har ikke lyst til å løpe frem og tilbake til døra hele tiden. Jeg kunne godt tenke meg å bare sitt helt mutters alene og kose meg med en film, ellr ta en ettermiddags/kveldslur, men begge de to tingene blir vansklig når det ringer på døra i ett sett.

Kanskje slitsomt for gamliser ja.. Men for unge mennesker er det jo bare kos!!!

Skrevet

Og hva skulle i så fall være galt med det?

det meste! gjerrige folk assa...

Skrevet

Overhodet ingen merkelig holdning. Jeg vil tro den holdningn er like vanlig og like normal som holdningn til de som sender ut unga sine for å tigge

neppe!! Hehe :=)

mil1365380270
Skrevet

Men det er jo forskjell på julebukk hvor man kunne gi de som kom restene av julekakene, og Halloween hvor ungene krever å få innkjøpt godteri.

De krever da ikke det?! De er barn og har sikkert ønsker, men det er du som bestemmer.

Skrevet

Tror du er redd for kostymene jeg?

Er det så pes å handle inn digg og smile til barn da?

hvorfor i himmelens navn skal jeg kjøpe godteri til frekke unger???

ikke logisk i det hele tatt..

Skrevet

De krever da ikke det?! De er barn og har sikkert ønsker, men det er du som bestemmer.

VI bestemmer??? de gjør jo faenskap om de ikke får noe!! herregud..

Skrevet

hvorfor i himmelens navn skal jeg kjøpe godteri til frekke unger???

ikke logisk i det hele tatt..

de er da ikke frekke? søte små som ringer på døren

elsker halloween!

Skrevet

de er da ikke frekke? søte små som ringer på døren

elsker halloween!

Men selv om du elsker Halloween, så er det ikke en selvfølge at alle andre gjør det. Og alle har sin rett til begge deler.

Skrevet

''Følte meg litt teit da jeg måtte ut med hunden, og møtte en pappa med en ungeflokk som tydeligvis hadde ringt på døren min for litt siden. Det blikket han sendte meg oste "bitre kjerring som ikke gidder å åpne opp"''

Syns ikke du skal føle deg teit! Det er en menneskerett å få mene hva man vil om Halloween, og selv bestemme om man vil åpne eller ikke. Greit nok at jeg og ungene mine har innført Halloween, men vi har ingen rett til å prakke det på andre.

Enig!

Skrevet

Mine går og ringer på på Halloween. De er dressert heimefra til å ikke ringe på der det er mørkt i vinudene eller utelampene er av - det betyr at man ikke feirer der.

hadde flere visst om det tegnet der så hadde det vært en smal sak, både for de som feirer dagen og de som ønsker å la den foregå i dypeste stillhet. Her ringte de på selv om det var mørkt i alle rom utenom på badet. Slå den! :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...