Gå til innhold

Gruer meg til i morgen-Halloween

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men har du overhodet ingen forståelse for andre som ikke ønsker å feire halloween? Skjønner du ikke at mange syns det er en uting, og at hele skikken er fæl? Har du like store problemer med å godta at andre ikke mener det samme som deg på andre områder også?

Du ble med ett min heltinne! Kunne ikke vært mer enig med deg i alt du har skrevet ang feiring/ikke feiring av denne uskikken.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

12

• Sofline

7

• meg__123!

7

• mil1365380270

3

Skrevet

Du ble med ett min heltinne! Kunne ikke vært mer enig med deg i alt du har skrevet ang feiring/ikke feiring av denne uskikken.

Tusen takk!

Og du er min helt! :===)))

Skrevet

Tipper pipa får en annen lys når babyen din en gang vil ut på trick or treat jeg..

For en ufyselig person du har vært gjennom hele denne tråden!

Skrevet

For en ufyselig person du har vært gjennom hele denne tråden!

Hva????

Er jeg ikke heltinnen din lenger=?

snfs...

Skrevet

Jeg har barn - (5 og 8) som for første gang skal ut og gå Halloween. Har klart å styre unna frem til nå. Jeg synes at Halloween er noe (#"))#¤/¤#"=?¤ tull - selvom jeg altså har barn i denne alderen, og jeg tror neppe jeg kommer til å forandre mening. Men nå har jeg altså resignert. Nytter ikke å holde dem unna når alle vennene skal være med på dette tullet...

Det holder hardt, men jeg NEKTER å bli med på denne feiringen. Jo flere som resignerer jo større fotfeste får denne såkalte "feiringen".

Skrevet

Hva????

snfs...

Hvis du snakker med så spaltet tunge, at du diskuterer med deg selv så du om det. trollemor burde få mer plass i din spaltede personlighet i så tilfelle.

Skrevet

Ingen som har ringt på her.

Om de har masker fra Nille så har de ihvertfall dårlig råd, det må du tenke på.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du virker jo som en sur gammel dame. Hvorfor ikke unne ungene den morroa der? De fleste av våre tradisjoner er faktisk noe vi har importert, så vi er ikke akkurat oppfinnsomme her på berget.

Og det dummeste jeg hører er når noen sier at "unger interesserer meg ikke". Det har vel ikke med interesse å gjøre. Barn er små mennesker. Og en del av samfunnet vårt.

Slokk utelyset om du absolutt skal være så sur, det er tegnet på at man ikke vil ha besøk.

''Slokk utelyset om du absolutt skal være så sur, det er tegnet på at man ikke vil ha besøk.''

Er neimen ikke alle ungene som er opplært hjemmefra til at de skal respektere slikt! Dessuten er det en uting å skulle prakke på andre noe en selv har tatt til seg og liker, alle må få lov til å ha sin egen mening om Halloween og ikke ønske besøk uten at de skal bli kalt surpomp. Å lære respekt for andres meninger ligger kanskje ikke for alle, uansett alder?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mine går og ringer på på Halloween. De er dressert heimefra til å ikke ringe på der det er mørkt i vinudene eller utelampene er av - det betyr at man ikke feirer der.

''De er dressert heimefra til å ikke ringe på der det er mørkt i vinudene''

Herregud, skal folk være nødt til å sitte i stummende mørke for å slippe unna besøk på Halloween så kan jeg godt forstå at mange hater Halloween. Noe har tydeligvis gått for langt enkelte steder.

Skrevet

Så hyggelig:o) Husker snart ikke hva jeg har skrevet. det eneste sikre er at ungene mine EELSKER halloween..... :-/

Skrevet

Hva????

snfs...

Muhahahaha, det er nok jeg som ble svassas heltinne:o) *rekker tunge*

Skrevet

Hvis du snakker med så spaltet tunge, at du diskuterer med deg selv så du om det. trollemor burde få mer plass i din spaltede personlighet i så tilfelle.

Nei nei, jeg og denne trick er IKKE samme person!! tvi vøre.

(Da hadde nok webmaster tatt affere for lenge siden.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''De er dressert heimefra til å ikke ringe på der det er mørkt i vinudene''

Herregud, skal folk være nødt til å sitte i stummende mørke for å slippe unna besøk på Halloween så kan jeg godt forstå at mange hater Halloween. Noe har tydeligvis gått for langt enkelte steder.

Nei - det skal de ikke. Men det går an å slå av lyset i gangen - det holder lenge. Mine ringer ikke på hvis utelampene er av om det så lyser fra taket.

Har man ikke utelamper så kan man slå av lyset i gangen. Eller man kan åpne døre når det ringer på og si, nei, beklager vi feirer ikke Halloween her vi - på en høflig måte akkurat slik man liker å bli tiltalt selv.

Det er vel verre ting som kan skje i verden enn at man må svare på at det ringer på døra en gang eller syv uten at det egentlig var noe.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei - det skal de ikke. Men det går an å slå av lyset i gangen - det holder lenge. Mine ringer ikke på hvis utelampene er av om det så lyser fra taket.

Har man ikke utelamper så kan man slå av lyset i gangen. Eller man kan åpne døre når det ringer på og si, nei, beklager vi feirer ikke Halloween her vi - på en høflig måte akkurat slik man liker å bli tiltalt selv.

Det er vel verre ting som kan skje i verden enn at man må svare på at det ringer på døra en gang eller syv uten at det egentlig var noe.

''Det er vel verre ting som kan skje i verden enn at man må svare på at det ringer på døra en gang eller syv uten at det egentlig var noe.''

Det er jeg ikke enig i. En gang? Ja, under tvil. Syv ganger? Nei! Folk som ikke feirer Halloween har sikkert annet å gjøre enn å renne på døra for å fortelle unger i fære kostymer at de ikke feirer Halloween og helst vil ha fred. Og jeg mener fortsatt at folk skal slippe å slå av lysene sine for å få fred, det er forkastelig om vi innfører en skikk som _plager_ folk! Det er vi som har tatt til oss skikken som får finne en måte som tar hensyn til den andre store massen som ikke ønsker å få dette prakket på seg, ikke motsatt.

Skrevet

Til å begynne med hadde vi på både utelys og lys i gangen (lyser ut pga glass v siden av døra), men hadde glemt å tenne lys i gresskaret på trappa. Mannen min kom gående borti veien og så flere grupper som gikk forbi huset vårt etter å ha stoppet hos naboen som hadde lys i lykt på trappa;-)

Så da skyndte jeg meg å tenne lys i gresskaret slik at de skjønte at de var velkomne - så her var det ikke engang nødvendig å slå av utelyset for å få fred.:-)

Men det å slå av utelyset kan jo neppe være særlig et stort offer for dem som virkelig gremmer seg over Halloween'erne.

Skrevet

Tipper pipa får en annen lys når babyen din en gang vil ut på trick or treat jeg..

Ikke utenkelig det, nei;-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''Det er vel verre ting som kan skje i verden enn at man må svare på at det ringer på døra en gang eller syv uten at det egentlig var noe.''

Det er jeg ikke enig i. En gang? Ja, under tvil. Syv ganger? Nei! Folk som ikke feirer Halloween har sikkert annet å gjøre enn å renne på døra for å fortelle unger i fære kostymer at de ikke feirer Halloween og helst vil ha fred. Og jeg mener fortsatt at folk skal slippe å slå av lysene sine for å få fred, det er forkastelig om vi innfører en skikk som _plager_ folk! Det er vi som har tatt til oss skikken som får finne en måte som tar hensyn til den andre store massen som ikke ønsker å få dette prakket på seg, ikke motsatt.

Jeg må si at de årene jeg ikke deltok i Halloween så syntes jeg fremdeles at Jehovas Vitner er et vesentlig større problem enn Halloweenbukkene da - men da er vi forskjellige.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg må si at de årene jeg ikke deltok i Halloween så syntes jeg fremdeles at Jehovas Vitner er et vesentlig større problem enn Halloweenbukkene da - men da er vi forskjellige.

Jehovas kommer på døren her en gang pr skuddår omtrent, slett ikke mange ganger i løpet av en ettermiddag/kveld. Det kan ikke være veldig vanskelig å skjønne seg på hva som for folk flest vil virke mest plagsomt.

Skrevet

de er da ikke frekke? søte små som ringer på døren

elsker halloween!

jo, krever å få godteri.. det er frekt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...