Gå til innhold

Synes du også at jul i oktober er noe tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen i det hele tatt som ikke synes det? Jeg er så lei av å være lei jula når jula kommer. Jula varer fra den 24. desember og tretten dager frem, ikke fra oktober til midt i desember. Her i de nærmeste butikkene har det vært pyntet til jul en god stund nå, og de pleier å fjerne julepynten en snau uke før julaften (?).

Jeg var i England i slutten av oktober for seks år siden, og da hadde de pyntet til jul i butikkene. Jeg husker vi lo av det. Noe så teit. Nå er det også sånn her. Da jeg var liten pyntet man julegatene i slutten av november, litt før første søndag i advent. Det er ikke så mange år siden.

Er det noen dolere som synes det er fint at det blir pyntet til jul nå? Rekk opp hånda! :-)

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

28

• Lillemus

12

• morsan

11

• pekkaline

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har enda ikke sett noen som har pyntet til jul i oktober... Det eneste jeg har sett av juleting er julevarer som er tilsalgs på Plantasjen. Jeg ser ikke engang på det, men går rett forbi. På denne måten slipper jeg å bruke mye energi på å irritere meg over tidlig jul og i tillegg blir jeg ikke lei jula:o)

Skrevet

Jeg har enda ikke sett noen som har pyntet til jul i oktober... Det eneste jeg har sett av juleting er julevarer som er tilsalgs på Plantasjen. Jeg ser ikke engang på det, men går rett forbi. På denne måten slipper jeg å bruke mye energi på å irritere meg over tidlig jul og i tillegg blir jeg ikke lei jula:o)

Godt at ikke man er like ivrig som her alle steder.

Skrevet

Er så enig med deg. Hver oktober tenker jeg, å herregud, nå er det på´n igjen. Man er dritlei jula når den endelig kommer, og det er jo så opplagt at det er kjøpekulturen som krever at det hele starter så tidlig. Julen skal egentlig være en generøs og vennlig tid, men det er mere preget av kjøpelyst over all evne og stress over å finne de riktige gavene til folk som allerede har alt. Sykt.

Skrevet

Jeg synes de kunne drøyd pyntingen... Gjerne til 1 desember.

:0)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe jeg.

Det er så trist i mørketida, så får jeg litt julestemning en dag så er det greit selvom det er feil på kalenderen.

For meg er jula helt annerledes enn det jeg forbinder med jul i butikkene, så den store julestemninga kommer til jul likevel.

Skrevet

Er så enig med deg. Hver oktober tenker jeg, å herregud, nå er det på´n igjen. Man er dritlei jula når den endelig kommer, og det er jo så opplagt at det er kjøpekulturen som krever at det hele starter så tidlig. Julen skal egentlig være en generøs og vennlig tid, men det er mere preget av kjøpelyst over all evne og stress over å finne de riktige gavene til folk som allerede har alt. Sykt.

''Julen skal egentlig være en generøs og vennlig tid, men det er mere preget av kjøpelyst over all evne og stress over å finne de riktige gavene til folk som allerede har alt.''

Der sa du det....

Skrevet

Jeg synes de kunne drøyd pyntingen... Gjerne til 1 desember.

:0)

Helt enig!

Skrevet

Helt enig!

Men hvor pynter de nå da? Er det i Oslo dette? Det er ikke bare julevarene som er utstilt til salg, men de har pyntet? Til jul? I oktober???

Skrevet

Jeg elsker jula, men det er alt for tidlig med julepynt nå!

Det skulle ikke vært lov til å julepynte på offentlige steder, inkl. butikkvinduer!; før den første helga i advent, evt. 1 desember om den kommer før første advent.

Skrevet

Jeg elsker jula, men det er alt for tidlig med julepynt nå!

Det skulle ikke vært lov til å julepynte på offentlige steder, inkl. butikkvinduer!; før den første helga i advent, evt. 1 desember om den kommer før første advent.

Det hadde vært en fin regel. Jeg elsker også jul, men ikke før i desember.

Skrevet

Men hvor pynter de nå da? Er det i Oslo dette? Det er ikke bare julevarene som er utstilt til salg, men de har pyntet? Til jul? I oktober???

Jeg bor i Danmark, men jeg kan forstå på foreldrene mine at det er det samme der de bor (i Norge, ikke Oslo). Ikke i gatene og sånn altså, men i butikksvinduer.

Skrevet

Jeg så forresten en TV-reklame i dag for en 48-lukers-julekalender (også i Danmark).

Skrevet

Jeg bor i Danmark, men jeg kan forstå på foreldrene mine at det er det samme der de bor (i Norge, ikke Oslo). Ikke i gatene og sånn altså, men i butikksvinduer.

Hm... jeg var i byen i går, men la ikke merke til en eneste julepynt,

Skrevet

Hm... jeg var i byen i går, men la ikke merke til en eneste julepynt,

Heldigvis ikke alle steder de har begynt da. :-)

AneM1365380603
Skrevet

Det er tidlig med julepynting allerede i oktober, men jeg må si jeg er veldig klar for julestemning nå :)

Her på dol har det vært juletråder siden august, og det plager meg ikke i det hele tatt.

Jeg synes det er lenge til 1. søndag i advent. Da begynner jeg å spille julemusikk, men jeg skal ikke tyvstarte ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe jeg.

Det er så trist i mørketida, så får jeg litt julestemning en dag så er det greit selvom det er feil på kalenderen.

For meg er jula helt annerledes enn det jeg forbinder med jul i butikkene, så den store julestemninga kommer til jul likevel.

''For meg er jula helt annerledes enn det jeg forbinder med jul i butikkene, så den store julestemninga kommer til jul likevel.''

Det er jammen et godt poeng, Gulla!

Skrevet

Det er tidlig med julepynting allerede i oktober, men jeg må si jeg er veldig klar for julestemning nå :)

Her på dol har det vært juletråder siden august, og det plager meg ikke i det hele tatt.

Jeg synes det er lenge til 1. søndag i advent. Da begynner jeg å spille julemusikk, men jeg skal ikke tyvstarte ;)

Juletrådene plager meg ikke, og det er jo egentlig også teit at jeg lar meg irritere av juleutsmykkede butikker. Hvis de bare hadde vært julepyntet jula ut, i stedet for å fjerne pynten før romjula...

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''For meg er jula helt annerledes enn det jeg forbinder med jul i butikkene, så den store julestemninga kommer til jul likevel.''

Det er jammen et godt poeng, Gulla!

Takk :-)

Sitter og gleder meg til hjemmejula jeg - har gjort det lenge alt :-) Jeg er veldig glad i jul.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Juletrådene plager meg ikke, og det er jo egentlig også teit at jeg lar meg irritere av juleutsmykkede butikker. Hvis de bare hadde vært julepyntet jula ut, i stedet for å fjerne pynten før romjula...

Ja, det er jeg enig i - de kan da ikke rive pynten før jul synes jeg.

Jeg har ikke lagt merke til at de gjør det, men det høres jo logisk ut at de skal ha det klart til nyttårskjøpefest i romjula forsåvidt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...