Gå til innhold

Synes du også at jul i oktober er noe tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Senest i dag irriterte jeg meg. Jeg vet at min kjære julebrus står i de fleste butikkene. Jeg og familien er alle bestemte på å holde oss unna den frem til 1.desember. Men fy så vanskelig det er å gå forbi den!

Det er vel ikke så mye julepyntet akkurat, men julepynten står for salg overalt. Senteret har ikke blitt dynket med lys overalt enda. Vi pynter med utelys her hjemme til 1.desember. Så blir det litt og litt hver helg frem mot jul.

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

28

• Lillemus

12

• morsan

11

• pekkaline

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)
Skrevet

Senest i dag irriterte jeg meg. Jeg vet at min kjære julebrus står i de fleste butikkene. Jeg og familien er alle bestemte på å holde oss unna den frem til 1.desember. Men fy så vanskelig det er å gå forbi den!

Det er vel ikke så mye julepyntet akkurat, men julepynten står for salg overalt. Senteret har ikke blitt dynket med lys overalt enda. Vi pynter med utelys her hjemme til 1.desember. Så blir det litt og litt hver helg frem mot jul.

''Men fy så vanskelig det er å gå forbi den! ''

Sukk, ja! Jeg må bare pile forbi før jeg faller for fristelsen.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Alt for tidlig! Jeg synes de kan drøye litt. Det virker bare slik, men jeg synes det blir tidligere og tidligere?

Skrevet

Takk :-)

Sitter og gleder meg til hjemmejula jeg - har gjort det lenge alt :-) Jeg er veldig glad i jul.

Jeg også. Men jeg er også veldig glad i oppkjøringen til jul, for jeg liker å glede meg. Og det du skrev satte litt ord på det: De to tingene er såpass forskjellige at det ene slett ikke forstyrrer for det andre. Heldigvis!

*nynner forsiktig på "a white christmas"*

Skrevet

Ja, det er jeg enig i - de kan da ikke rive pynten før jul synes jeg.

Jeg har ikke lagt merke til at de gjør det, men det høres jo logisk ut at de skal ha det klart til nyttårskjøpefest i romjula forsåvidt.

Jeg vet jo ikke om de gjør det alle steder, men her gjør de i hvert fall det.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1225403916' post='4000589]

Alt for tidlig! Jeg synes de kan drøye litt. Det virker bare slik, men jeg synes det blir tidligere og tidligere?

Jeg tror også det blir tidligere og tidligere. Det var i hvert fall ikke jul i oktober i Norge for seks år siden da jeg var i England i oktober og syntes det var kjempeteit med julepynt da.

Skrevet

Julebrus ja, det er godt...

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg også. Men jeg er også veldig glad i oppkjøringen til jul, for jeg liker å glede meg. Og det du skrev satte litt ord på det: De to tingene er såpass forskjellige at det ene slett ikke forstyrrer for det andre. Heldigvis!

*nynner forsiktig på "a white christmas"*

Liker å glede meg - _det_ var formuleringen ja :-) Sånn er det :-)

AneM1365380603
Skrevet

Juletrådene plager meg ikke, og det er jo egentlig også teit at jeg lar meg irritere av juleutsmykkede butikker. Hvis de bare hadde vært julepyntet jula ut, i stedet for å fjerne pynten før romjula...

Det høres helt fjernt ut å ta bort julepynten så tidlig. Den skal jo stå hele romjula. Her i huset ryddes jula ut 13. dag jul. Det blir vel 6. januar. Trur eg :)

candyqueen_83
Skrevet

Det høres helt fjernt ut å ta bort julepynten så tidlig. Den skal jo stå hele romjula. Her i huset ryddes jula ut 13. dag jul. Det blir vel 6. januar. Trur eg :)

Vi har det oppe til 20.dag jul. 13 januar. Syns det er koselig med pynten og det ekstra lyset :o)

Setter opp stjerne og 7-armet stake, ca 1 desember, og pynter til jul et par dager før julaften.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg vet jo ikke om de gjør det alle steder, men her gjør de i hvert fall det.

Jeg har ikke sett tegn til jul enda bortsett fra at det har dukket opp litt blåfjellgreier her og der. Men det kommer vel i gang til uka da butikkene har ryddet vekk Halloween kanskje.

Det er sikkert litt forskjellig oppstartperiode fra sted til sted som du sier :-)

Skrevet

Jeg har 3-4 flasker julebrus stående i kjøleskapet siden i fjor...

AneM1365380603
Skrevet

Vi har det oppe til 20.dag jul. 13 januar. Syns det er koselig med pynten og det ekstra lyset :o)

Setter opp stjerne og 7-armet stake, ca 1 desember, og pynter til jul et par dager før julaften.

Alle lysene i jula er jo så koselige :o) Både inne og ute. Så er det så gøy å se hvordan andre har det. Noen har fine lys i vinduene, og kanskje et tre med lys utenfor huset, mens andre har dekket hele huset med reisndyr, trær og nisse. Slike som blinker ;)

Skrevet

Vi rydder også jula ut 6. januar. Jeg er veldig glad i julen når det er jul.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1225403862' post='4000588]

''Men fy så vanskelig det er å gå forbi den! ''

Sukk, ja! Jeg må bare pile forbi før jeg faller for fristelsen.

Også er jeg livredd for at de skal selge seg tomme før jul! *hjelp* For det skjedde nemlig i fjor! Følte meg såå snytt :( Men så er spørsmålet: klarer jeg la være å drikke om jeg tar den i hus? haha, huff så gal det går an å bli :)

Skrevet

Jeg har 3-4 flasker julebrus stående i kjøleskapet siden i fjor...

*den kan umulig være god*

Skrevet

*den kan umulig være god*

Den er på glassflasker og har ikke vært åpnet da så jeg regner med den er like god jeg. :o)

Skrevet

I går så jeg at de sendte en julereklame for et eller annet firma, og på slutten sto det "God jul" (var det Byggmakker?).

Uff, utrolig irriterende at det har kommet på tven allerede også. Og "God jul" er beskjeden NÅ!? Latterlig.

Gjest jamvold
Skrevet

Altfor tidlig med oktober. Vi nekter her hjemme å kjøpe pepperkaker og marsipan enda. Men i november begynner vi jo å lage ting til jul, så da begynner vi litt forsiktig midt i måneden med julegodter.

Gjest black ink
Skrevet

bor i england... og jeg så det første juletreete pyntet i privat hjem for to dager siden...

Her i gården blir det ikke jul før lillejulaften, og start av julegavekjøp før 1 desember.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...