Gå til innhold

Synes du også at jul i oktober er noe tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Da jeg var liten i forrige årtusen dekket butikkene til juleutstillingene sine, og tok vekk gråpapiret 1. søndag i advent etter julegrantenningen. Så gikk alle rundt i byen og beundret vinduene mens nissene delte ut poser til ungene.

I år kom jo julemarsipanen i september!

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

28

• Lillemus

12

• morsan

11

• pekkaline

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da jeg var liten i forrige årtusen dekket butikkene til juleutstillingene sine, og tok vekk gråpapiret 1. søndag i advent etter julegrantenningen. Så gikk alle rundt i byen og beundret vinduene mens nissene delte ut poser til ungene.

Jeg mener også at da jeg var barn så tente de julegaten nedover Nordre gate først etter at treet på torget var tent 1. søndag i advent. Nå tror jeg de er tent lenge før. :o(

Og jeg husker godt at vi pleide å gå i svømmehallen etterpå og se Svømmeklubbens årlige adventshow! :o) Et par år gikk den ene søstra mi og jeg på Vekteren og spiste softis etterpå også! Begge disse stedene er nå dessverre borte. :o(

Skrevet

Sånn husker jeg det også. Julegateåpningen var stas.

Skrevet

bor i england... og jeg så det første juletreete pyntet i privat hjem for to dager siden...

Her i gården blir det ikke jul før lillejulaften, og start av julegavekjøp før 1 desember.

''bor i england... og jeg så det første juletreete pyntet i privat hjem for to dager siden... ''

*grøsser* Plasttre da eller?

Skrevet

I går så jeg at de sendte en julereklame for et eller annet firma, og på slutten sto det "God jul" (var det Byggmakker?).

Uff, utrolig irriterende at det har kommet på tven allerede også. Og "God jul" er beskjeden NÅ!? Latterlig.

Hjelpes....

Skrevet

bor i england... og jeg så det første juletreete pyntet i privat hjem for to dager siden...

Her i gården blir det ikke jul før lillejulaften, og start av julegavekjøp før 1 desember.

''bor i england... og jeg så det første juletreete pyntet i privat hjem for to dager siden... ''

To måneder før jul?! Det er da ikke mye stas igjen med det treet når jula kommer... Selv om det er kunstig mener jeg.

Skrevet

Tuller du? juletre i privat hjem nå???

Skrevet

Den er på glassflasker og har ikke vært åpnet da så jeg regner med den er like god jeg. :o)

Ja det er den sikkert. Jeg tenkte mere at den ikke var god siden dere hadde klart å ikke drikke den i fjor ;)

Skrevet

Ja det er den sikkert. Jeg tenkte mere at den ikke var god siden dere hadde klart å ikke drikke den i fjor ;)

Ah - sånn ja! :o) Neida, jeg er glad i julebrus jeg. Vil helst ha den røde fra Grans, denne er fra Dahls og den er jeg ikke så glad i, det er vel derfor den fremdeles står her. ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Enig med deg, men orker ikke hisse meg opp over det, og ignorer juletegn så godt jeg kan.

Gjest black ink
Skrevet

*grøsser* Plasttre da eller?

hehe, det er mye plast her, så jeg tipper nok på d. Og nå er det nok ikke lenge til plastjulenisser klatrende opp på taket kommer opp. Her er det rene amerikanske tilstander ala filmen "hjelpe det er juleferie". Riktig så koselig *grøss*

Skrevet

Jeg har ikke sett så mye jule_pynting_ ennå, men har jo sett noen juleartikler til salgs.

Og det er en uting at dette begynner så tidlig. Det eneste som er "lov" å selge tidlig av juleting, er håndarbeidsmateriale, for man skal jo rekke å bli ferdig;-)

En fordel med Thanksgivings i USA, har jeg latt meg fortelle, er at den fører til at det ikke julepyntes før etter det. Etter Halloween pynter butikkene til Thanksgivings, og når det er ferdig i slutten av november starter juledekorasjonene.

Skrevet

Enig med deg, men orker ikke hisse meg opp over det, og ignorer juletegn så godt jeg kan.

*SW* Enig - jeg ignorerer uten å hisse meg opp jeg også:-)

Skrevet

99,9% av befolkningen er antakeligvis enig i at jul i oktober er noe tull. Men når det er sagt, så har jeg ikke sett noe annet enn julemarsipan og julebrus så langt. Ikke noe juleting i butikkene ennå heromkring (bortsett fra IKEA da, har jeg hørt).

Så litt etter adventskalendere på handleturen min i dag, men jeg fant ikke det engang.

Skrevet

Ja, jeg er helt enig i at julestyret starter for tidlig - men i fjor begynte jeg å forstå årsaken.. i tillegg til at handelsstanden skal melke mest mulig penger selvsagt.. ;-)

For når man har barn, store familier, mange gaver som skal kjøpes inn, og samtidig hus, full jobb, kanskje hund osv.. hvordan i huleste skal man kunne vaske, bake, handle, pakke, og alt som hører med i løpet av 3 uker før jul? *puh*...

candyqueen_83
Skrevet

99,9% av befolkningen er antakeligvis enig i at jul i oktober er noe tull. Men når det er sagt, så har jeg ikke sett noe annet enn julemarsipan og julebrus så langt. Ikke noe juleting i butikkene ennå heromkring (bortsett fra IKEA da, har jeg hørt).

Så litt etter adventskalendere på handleturen min i dag, men jeg fant ikke det engang.

Var en tur på Skeidar og smart club i forrige uke. Begge butikkene var fulle av julestæsj. Fra gulv til tak.

Skrevet

Sånn generell julepynting irriterer meg. Og julemarsipan og mandariner kan holde seg unna leeenge for min del.

Men i midten av måneden skal jeg på Ikea-ekspedisjon, og jeg gleeeeder meg til juleutstillingene :)

Skrevet

Ja, jeg er helt enig i at julestyret starter for tidlig - men i fjor begynte jeg å forstå årsaken.. i tillegg til at handelsstanden skal melke mest mulig penger selvsagt.. ;-)

For når man har barn, store familier, mange gaver som skal kjøpes inn, og samtidig hus, full jobb, kanskje hund osv.. hvordan i huleste skal man kunne vaske, bake, handle, pakke, og alt som hører med i løpet av 3 uker før jul? *puh*...

''vaske, bake''

Que?

Skrevet

Jeg liker ikke julepynting i oktober, nei!

Men jeg må innrømme at jeg drakk et stort glass med julebrus i dag da vi var i bursdagsselskap til vår niese :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...