Gå til innhold

Synes du også at jul i oktober er noe tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde kalkun til middag i fjor på julaften og vi var 7 voksne og fremdeles ligger det kjøtt i fryseren!

*S* Man skulle hatt bikkje:-)

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

28

• Lillemus

12

• morsan

11

• pekkaline

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Julegaver har jeg alltid begynt tidlig med, men jeg trenger ikke juletrær i butikken for å kjøpe julegaver. :-)

Det gjør jeg, orker ikke handle julegaver i september - da er det jo *jeg* selv som starter for tidlig.. ;-)

Skrevet

Eg likte best når det var jul i december (fortrinnsvis den 24de).

Skrevet

*SW* Enig - jeg ignorerer uten å hisse meg opp jeg også:-)

Hisse seg opp får man vel bare tidlig infarkt av, men det er da irriterende når butikkene kjører på fra oktober med så mye slagsfremmende julestas fordi de skal ha pengene i kassa, OG man før den 24.desember har hørt Last Christmas med George Michael surre i så mange høyttaleranlegg at...ja, man faktisk til slutt har lyst til å plaffe dem ned med fars gamle jaktrifle...jo, hisse seg opp var visst det riktige uttrykket likevel....hrmph

Skrevet

Ja, ikke sant... Det er jo det som er jul. Alt før er jo advent. :-)

Skrevet

''Julepynting kan vente til Lille julaften. (Vel litt kommer frem før)''

Vi pynter til første søndag i advent og så tar vi frem noen nisser og ungene får pynte litt. Vi er nemlig ikke hjemme i jula og i år drar ungene til faren alt 17. desember (jeg har dem en dag mellom der og jul da) så om de skal få med seg litt julestemning i heimen hos meg så må vi begynne i god tid. Men vi liker det vi da. :o)

Med juletre også?

Skrevet

Hisse seg opp får man vel bare tidlig infarkt av, men det er da irriterende når butikkene kjører på fra oktober med så mye slagsfremmende julestas fordi de skal ha pengene i kassa, OG man før den 24.desember har hørt Last Christmas med George Michael surre i så mange høyttaleranlegg at...ja, man faktisk til slutt har lyst til å plaffe dem ned med fars gamle jaktrifle...jo, hisse seg opp var visst det riktige uttrykket likevel....hrmph

*he he*

Jeg synes det er dumt, men samtidig kan jeg ikke si at jeg har sett så mye til det.

Men når sant skal sies, så har jeg knapt vært i annet enn matbutikker de siste ukene (travel...), så hva andre butikker har og ikke har, vet jeg ikke.

Men på fredag var jeg innom Nille, og da så jeg noen juleartikler, gjemt bak alle Halloween-tingene. Og allerede forrige helg kjøpte jeg én liten flaske julebrus, så jeg har altså "forbrudt" med mot prinsippet "ingen jul i oktober"....;-)

Skrevet

*he he*

Jeg synes det er dumt, men samtidig kan jeg ikke si at jeg har sett så mye til det.

Men når sant skal sies, så har jeg knapt vært i annet enn matbutikker de siste ukene (travel...), så hva andre butikker har og ikke har, vet jeg ikke.

Men på fredag var jeg innom Nille, og da så jeg noen juleartikler, gjemt bak alle Halloween-tingene. Og allerede forrige helg kjøpte jeg én liten flaske julebrus, så jeg har altså "forbrudt" med mot prinsippet "ingen jul i oktober"....;-)

Der er jeg for unntak, må innrømmes, julebrus er jo så godt:-)

Skrevet

Tar du julepynten både opp og ned denne dagen?;-)

Skrevet

''For meg er jula helt annerledes enn det jeg forbinder med jul i butikkene, så den store julestemninga kommer til jul likevel.''

Det er jammen et godt poeng, Gulla!

Absolutt! Alltid mye bedre å ha positiv innstilling til ting, og spesielt til det som likevel ser ut til å ha kommet for å bli:-)

Skrevet

Jeg lar meg ikke påvirke av det og blir derfor ikke irritert heller ;-)

Jovisst er det for tidlig for meg, men så lenge jeg slipper julepynten i mitt hus så tidlig, så skal jeg ikke klage:)

Skrevet

Jeg lar meg ikke påvirke av det og blir derfor ikke irritert heller ;-)

Jovisst er det for tidlig for meg, men så lenge jeg slipper julepynten i mitt hus så tidlig, så skal jeg ikke klage:)

Det er jo den beste måten på reagere på. :-)

*prøver å etterligne og ikke være lei jula når desember kommer*

Skrevet

Det er jo den beste måten på reagere på. :-)

*prøver å etterligne og ikke være lei jula når desember kommer*

Jepp, jeg trenger å bruke energien på andre ting ;-)

Skrevet

Med juletre også?

Nei, når vi ikke er hjemme her i selve jula har vi ikke juletre. :o) Men en del nisser og annet stæsj.

Skrevet

Nei, når vi ikke er hjemme her i selve jula har vi ikke juletre. :o) Men en del nisser og annet stæsj.

OK, så dere pynter ikke til jul 1. søndag i advent hvert år?

Skrevet

OK, så dere pynter ikke til jul 1. søndag i advent hvert år?

Vi har ikke vært hjemme hos meg i jula på flere år så vi har pyntet til jul rundt 1. søndag i advent, men uten juletre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...