Gjest eneste_ledige_nick Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg vil gå ned i vekt og nå har jeg begynt å telle kalorier for å ha full kontroll. Men lurer på hvor mange kalorier jeg bør få i meg per dag for å gå ned. Leser så mye forskjellig... Jeg har nå ligget på 1800. Jeg trener fire dager i uken, ca en time hver gang. Tre ganger jogging/turgåing og en gang styrke. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor mange kalorier jeg bør spise slik at jeg går ned i vekt men ikke får dårlig forbrenning 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317369-daglig-kaloriinntak/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Her er et svar jeg har gitt tidligere på samme spørsmål: ''Denne måten bruker Grete Roede for å finne ut kaloribehovet: Start med din vekt x 10 (noter vekt x 10). Så legger du til din høyde x 6,25 (noter høyde x 6,25). Så trekker du fra din alder x 5 (noter alder x 5). Trekk så fra 161, og da har du hvilestoffskifte. Så skal du gange hvilestoffskifte ditt med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (f.eks. hvis du har kontorjobb), med 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (f.eks. kontorjobb, men raser rundt i hagen/i huset etter jobb) og 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivtet (f.eks. er sykepleier, har tungt fysisk arbeid som tømmerhogger eller noe slikt). NB! Trim er ikke tatt i betraktning her. Når du har ganget hvilestoffskiftet med ett av disse tallene, får du energiforbruk _før_ trim. Så er det trim. I Grete Roede-sammenheng tenker man trimpoeng. Ett trimpoeng er 200 forbrukte kalorier. 200 kalorier forbruker man f.eks. ved 30 minutters "power-walk", 20 minutter jogging i litt tempo osv. Hvis du f.eks. vet at du går 1 time rask gåtur 3 ganger i uka, så har du 6 trimpoeng. Man tar så antall trimpoeng og ganger med 28,58. Tallet man da får legges til energiforbruket før trim, og svaret man da får tilsvarer det daglige energiforbruket. For å gå ned, bør man altså ligge 5-800 kalorier _under_ det tallet. Forresten - er du mann? I såfall skal du få noen andre gange-tall av meg hvis du er interessert.'' 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317369-daglig-kaloriinntak/#findComment-2608170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.