Gjest legejakten avsluttet Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 ...hvordan får den "gamle" beskjed? Oversendes journal/epikris fra denne automatisk, eller må en be om det? Også lurer jeg: er det noen som blir innkalt til kontroll uten å ha bestilt time, eller må en alltid selv ta kontakt med fastlegen hvis en trenger kontroll av helsen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Man strykes vel bare fra listen til den gamle fastlegen, om h*n får noen spesiell beskjed vet jeg ikke. Den eneste konrtollen jeg vet man kan bli innkalt til er celleprøver av livmorhalsen. 0 Siter
Gjest legejakten avsluttet Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Man strykes vel bare fra listen til den gamle fastlegen, om h*n får noen spesiell beskjed vet jeg ikke. Den eneste konrtollen jeg vet man kan bli innkalt til er celleprøver av livmorhalsen. Ok, takk for svar. Men hvis man f.eks. bruker medisiner. Hvordan får den nye legen beskjed om det? Bare fortelle det selv når jeg trenger nye respet, eller? Og hva med all annen informasjon om megog sykdommen min som den nye legen bør ha? Skal jeg informere ham om alt, må jeg bestille sånn ca. ti dobbelttimer, trur jeg;) 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Ok, takk for svar. Men hvis man f.eks. bruker medisiner. Hvordan får den nye legen beskjed om det? Bare fortelle det selv når jeg trenger nye respet, eller? Og hva med all annen informasjon om megog sykdommen min som den nye legen bør ha? Skal jeg informere ham om alt, må jeg bestille sånn ca. ti dobbelttimer, trur jeg;) Jeg byttet til ny fastlege på samme legesenter så journalen min ligger inne på datasystemet uansett. Men jeg antar du må be om å få journalen oversendt fra den gamle til den nye legen ja. 0 Siter
Gjest legejakten avsluttet Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg byttet til ny fastlege på samme legesenter så journalen min ligger inne på datasystemet uansett. Men jeg antar du må be om å få journalen oversendt fra den gamle til den nye legen ja. Tusen takk igjen! Da får jeg vel ta en tlf. Håper det rekker å snakke med sekretæren. Jeg kvir meg for å snakke med forrige legen nå...Er så utrolig glad for at jeg endelig har fått en ny en!! Han her har jeg fått anbefalt, så håper han er bra. Skal ikke mye til for å være bedre enn gamlelegen uansett...:-p 0 Siter
Gjest gudi Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har nettopp byttet fastlege. Jeg fikk da en dato hvor jeg fra da av var pasient hos den nye legen. Så ringte jeg den gamle fastlegen og ba om å få ut journalen, snakket bare med sekretæren. Veldig mange leger bruker et datasystem som gjør at de kan overføre journalen elektronisk. Hvis ikke får du en papirkopi du må hente (betalte 75kr for det). 0 Siter
Gjest legejakten avsluttet Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har nettopp byttet fastlege. Jeg fikk da en dato hvor jeg fra da av var pasient hos den nye legen. Så ringte jeg den gamle fastlegen og ba om å få ut journalen, snakket bare med sekretæren. Veldig mange leger bruker et datasystem som gjør at de kan overføre journalen elektronisk. Hvis ikke får du en papirkopi du må hente (betalte 75kr for det). Takk for info, gudi! Da vet jeg hva jeg skal gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.