Gå til innhold

FU: ordliste eller ikke på SMS?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hm... Jeg har ikke iphone, og jeg har ikke funnet noe slikt på min Nokia. Høres kjekt ut, ja.

:-)

Nå har vel Nokia fysisk tastatur og ikke skjermbasert som iPhone, kanskje? Men det er uansett ganske små taster, og lett å trykke feil tast før man blir vant med tastaturet. Så da er jo ordforslagene veldig gode å ha, ja.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Luska

4

• Aggathe

2

• AneM1365380603

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg bruker ikke ordliste. Orker ikke at det kommer opp noe annet enn det jeg mener halve tiden.

Jeg skriver færre SMS enn de fleste tenåringer.

''Orker ikke at det kommer opp noe annet enn det jeg mener halve tida.''

LOL. Der har du en skikkelig kjerne til frustrasjon.

Skrevet

Jeg bruker ordliste, men liker ikke sms.

Jeg liker bedre SMS enn å ringe. :o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ordliste. Når jeg skriver SMS med sambo sin (han bruker ikke ordliste) synes jeg jo at det går en evighet, jeg skriver feil, og næ, må ha ordliste ;o)

Skrevet

Alltid. Går dobbelt så fort å skrive. Eneste som er litt pes er å bytte ordliste hvis jeg skal svare på noe eller skrive på engelsk.

Gjest ViViola
Skrevet

Ok, mulig du har rett med hensyn til begrensningen. Kanskje jeg brukte mine egendefinerte ord ofte sida det aldri skjedde at de forsvant? Eller at jeg brukte få egendefinerte ord ettersom jeg stort sett skriver bokmål og ikke dialekt.

Vet ikke jeg, men det var en smule irriterende.

Gjest ViViola
Skrevet

Nå har vel Nokia fysisk tastatur og ikke skjermbasert som iPhone, kanskje? Men det er uansett ganske små taster, og lett å trykke feil tast før man blir vant med tastaturet. Så da er jo ordforslagene veldig gode å ha, ja.

Jeg kjenner overhode ikke til iPhone, og ikke skjønner jeg hva fysisk tastatur er heller - he-he.

Men tastene er små, ja, og jeg har små hender, så jeg taster tohendig. Og bommer innimellom.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg kjenner overhode ikke til iPhone, og ikke skjønner jeg hva fysisk tastatur er heller - he-he.

Men tastene er små, ja, og jeg har små hender, så jeg taster tohendig. Og bommer innimellom.

''Jeg kjenner overhode ikke til iPhone, og ikke skjønner jeg hva fysisk tastatur er heller - he-he. ''

iPhone har en diger skjerm, og når du har bruk for tastaturet så kommer tastene opp på skjermen. Tastene reagerer på varmen fra fingrene og registrerer trykk på den måten. Et fysisk tastatur er et tastatur med vanlige, fysiske taster på, enten det er de standard tastene som mobiler som oftest har eller et qwerty-tastatur (fulltastatur). Vet du ikke hva et qwerty-tastatur er kan du bare kikke på de 6 første bokstavtastene på PC/Mac-tastaturet ditt. ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

''Jeg kjenner overhode ikke til iPhone, og ikke skjønner jeg hva fysisk tastatur er heller - he-he. ''

iPhone har en diger skjerm, og når du har bruk for tastaturet så kommer tastene opp på skjermen. Tastene reagerer på varmen fra fingrene og registrerer trykk på den måten. Et fysisk tastatur er et tastatur med vanlige, fysiske taster på, enten det er de standard tastene som mobiler som oftest har eller et qwerty-tastatur (fulltastatur). Vet du ikke hva et qwerty-tastatur er kan du bare kikke på de 6 første bokstavtastene på PC/Mac-tastaturet ditt. ;-)

Da har jeg fysisk tastatur. Også lærte jeg noe nytt i dag også! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg bruker ordliste, men liker ikke sms.

''men liker ikke sms.''

Ikke!? Jeg digger det. Topp når du skal spørre noen (som kanskje ikke sitter ved pc'en) om noe, men ikke ønsker å bry vedkommende akkurat nå. Mannen min og jeg bruker det masse oss i mellom også :).

Skrevet

alltid, går mye raskere da enn å trykke ørten ganger på tasten for å finne den bokstven jeg vil..

Skrevet

Bruker alltid ordlista. Men er nødt å kombinere, siden mobilen ikke klarer å lagre nok ord. Så en del ord må jeg stave "manuelt" fordi de ikke ligger i ordlista.

Skrevet

Da jeg først begynte med ordliste, skjønte jeg ikke hvorfor jeg hadde kastet bort tid på å taste ved hjelp av flere trykk!

Litt tilvenningstid må til, samt at det hjelper å få lagret så mange egne ord som mulig.

Nå har jeg imidlertid fått ny tlf (via jobb) som har qwerty-tastatur, og jeg savner virkelig t9-funksjonen:-(

Skrevet

''men liker ikke sms.''

Ikke!? Jeg digger det. Topp når du skal spørre noen (som kanskje ikke sitter ved pc'en) om noe, men ikke ønsker å bry vedkommende akkurat nå. Mannen min og jeg bruker det masse oss i mellom også :).

Helt enig - det er utrolig praktisk med SMS:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Da jeg først begynte med ordliste, skjønte jeg ikke hvorfor jeg hadde kastet bort tid på å taste ved hjelp av flere trykk!

Litt tilvenningstid må til, samt at det hjelper å få lagret så mange egne ord som mulig.

Nå har jeg imidlertid fått ny tlf (via jobb) som har qwerty-tastatur, og jeg savner virkelig t9-funksjonen:-(

''Nå har jeg imidlertid fått ny tlf (via jobb) som har qwerty-tastatur, og jeg savner virkelig t9-funksjonen:-(''

Når jeg se uttalelser som denne blir jeg bare enda mer glad i min kjære iPhone! Både qwerty og ordbok er genialt enkelt når man skriver mail og SMS.

Gjest Elextra
Skrevet

Hva er egentlig t9 (utover stavekontorll, eller er det akkurat det?)?

Skrevet

Hva er egentlig t9 (utover stavekontorll, eller er det akkurat det?)?

Ja, jeg har oppfattet t9 = ordbok, altså at du taster bare på de f eks 5 tastene som skal til for å skrive "epler"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...