Gå til innhold

FU: ordliste eller ikke på SMS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''men liker ikke sms.''

Ikke!? Jeg digger det. Topp når du skal spørre noen (som kanskje ikke sitter ved pc'en) om noe, men ikke ønsker å bry vedkommende akkurat nå. Mannen min og jeg bruker det masse oss i mellom også :).

Jeg har altfor mye å si og det blir lange meldinger ;o)

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Luska

4

• Aggathe

2

• AneM1365380603

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Nå har jeg imidlertid fått ny tlf (via jobb) som har qwerty-tastatur, og jeg savner virkelig t9-funksjonen:-(''

Når jeg se uttalelser som denne blir jeg bare enda mer glad i min kjære iPhone! Både qwerty og ordbok er genialt enkelt når man skriver mail og SMS.

Ja, det må være helt flott!

Skrevet

Jeg brukte ordliste da jeg hadde Mobil med t9, syns de er enklest og raskest.

Du er ikke alene om å ikke bruke ordbok, svigermor på 70 bruker ikke det, ho heller. :-D Og ikke sønnen min på 10, men han holder jeg på å lære og bruke ordbok nå.

Det er veldig lurt med ordbok på de små, for da vtinges de til å stave riktig;-)

Så slipper man slike sms-ord som min nevø til tider kan prestere, som "vor er du?" og "komer du snart?";-)

Skrevet

Jeg brukte ordliste i mange år, men nå har jeg sluttet. Jeg skriver sms med bare dialekt og forkortelser, så det ble bare tullball.

Enkelt å se hvem som bruker ordlista da, kan bli noen klassiske feil i en melding, men har faktsik lært meg at "et" kan bety "du", "da"="få", "nå=må" osv, men av og til må jeg virkelig tenke!

Det morsomste er vel at ordlista foreslår "jødedo" dersom du skal skrive "loffen"...;-)

Skrevet

Jeg bruker ordliste. Sender drøssevis av sms'er hver dag. Lange meldinger, korte meldinger, flørtemeldinger, sinte meldinger, glade meldinger, beklagelsesmeldinger, glad-i-deg-meldinger osv :-)

Skrevet

Ja, jeg er faktisk ganske kjapp til å skrive meldinger! Det har vel med at det er så innarbeidet hos meg. Da jeg en gang prøvde ordliste, bare surret det seg til for meg. Har vel med hva man er blitt vant til... :o)

>Jeg tenkte som deg før - jeg var jo så kjapp på sms'ene uten pordlista, så hva skulle jeg vel med den. Men det måtte jeg bite i meg da jeg ga ordlista en sjanse. Det er MYE raskere!

Skrevet

''Da jeg en gang prøvde ordliste, bare surret det seg til for meg.''

Gubben begynte ikke å bruke ordliste før han fikk mobil fra Sony Ericsson ettersom det der kommer opp en liste med forslag til ord, noe som helt klart er bedre visualisering enn hos Nokia f.eks der du må bruke * for å få frem ett og ett ord med samme tastekombinasjon. Han ble _så_ irritert mens han skrev på den stakkars Nokia'n sin, for ordet han skulle ha ble plutselig noe helt annet, og så begynte han på nytt hver gang med samme resultat. Man kan trygt si at SE viste ham lyset, hehe.

''Gubben begynte ikke å bruke ordliste før han fikk mobil fra Sony Ericsson ''

Samma her! :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er veldig lurt med ordbok på de små, for da vtinges de til å stave riktig;-)

Så slipper man slike sms-ord som min nevø til tider kan prestere, som "vor er du?" og "komer du snart?";-)

''Så slipper man slike sms-ord som min nevø til tider kan prestere, som "vor er du?" og "komer du snart?";-)''

Sånn skriver sønnen min, og jeg gruer meg litt til at han blir så stor at det forsvinner. :-)

Skrevet

Det morsomste er vel at ordlista foreslår "jødedo" dersom du skal skrive "loffen"...;-)

Og hvis du skal skrive Torleiv, foreslår den Tørkeit :-)

Og når du skal skrive Gøteborg, skriver den Goudaos... (helt til du kommer til siste bokstaven) :-)

Skrevet

''Så slipper man slike sms-ord som min nevø til tider kan prestere, som "vor er du?" og "komer du snart?";-)''

Sånn skriver sønnen min, og jeg gruer meg litt til at han blir så stor at det forsvinner. :-)

Det var en usedvanlig positiv innstilling til at man ikke er så god i rettskriving;-)

AneM1365380603
Skrevet

Og hvis du skal skrive Torleiv, foreslår den Tørkeit :-)

Og når du skal skrive Gøteborg, skriver den Goudaos... (helt til du kommer til siste bokstaven) :-)

Mail ;)

Skrevet

det beste med ordliste er at man kan lagre sine egne ord i ordlista

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det var en usedvanlig positiv innstilling til at man ikke er så god i rettskriving;-)

Men sønnen min er ikke ti enda, så forrige innlegget mitt er nok farget av det. :-)

Skrevet

Men sønnen min er ikke ti enda, så forrige innlegget mitt er nok farget av det. :-)

OK:-) Min nevø var 11-12 da han skrev slikt - ikke fullt like "sjarmerende"...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...