Glimtipper Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Nå er det like før vi får svar på verdens framtid. Det er i alle fall slik jeg føler det angående det amerikanske valget. Jeg kommer til å sitte våken så lenge som mulig natt til onsdag for å finne ut hva amerikanerene stemmer. Jeg har allerede advart de jeg bor sammen med: Jeg kommer til å være gretten dagen etter, uavhengig av resultat, på grunn av søvnmangel. Er resultatet i tillegg uheldig vil jeg være direkte miserabel. Så da spør jeg: 1. Hva betyr det amerikanske valget for deg? 2. Kommer du til å holde deg våken for å følge med på valgsendingene? 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 1. Helt sikkert mye mer enn jeg aner! 2. Absolutt ikke! :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Er absolutt interessert, men kommer neppe til å holde meg våken veldig lenge. Når jeg likevel neppe vil være våken til slutten, og det antakelig blir jevnt, gir jeg meg nok ganske raskt. Omtrent når på natten forventes en avgjørelse? Vil jo selvfølgelig avhenge av hvor jevnt der, men... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 1. Mye så klart. Særlig det sikkerhetspolitiske aspektet. 2. Nei, det har ingen mening for meg. 0 Siter
Aggathe Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 ''1. Hva betyr det amerikanske valget for deg?'' Det burde nok bety mer enn det gjør, men valgkampen der borte er lang som et vondt år, og skulle jeg engasjert meg hadde det tatt utrolig mye tid tror jeg. For å være helt ærlig vet jeg ikke hva de forskjellige kandidatene står for en gang, men jeg holder en knapp på Obama, hvorfor vet jeg ikke, sikkert fordi jeg ser på han som en sympatisk fyr, he-he! ''2. Kommer du til å holde deg våken for å følge med på valgsendingene?'' Nope, har ennå ikke opplevd den valgkampen som har fått meg til å ofre etterlengtet nattesøvn, resultatet blir det samme om jeg får vite det klokka 4 om natta, eller 8 neste dag! 0 Siter
Bunny Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 1. Mye, i den forstand at jeg som deg tror resultatet har stor betydning for hele verden. 2. Nei, men jeg ser nok på nyhetene før jeg sovner, og setter på en nyhetskanal på tv når jeg våkner om morgenen. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 Er absolutt interessert, men kommer neppe til å holde meg våken veldig lenge. Når jeg likevel neppe vil være våken til slutten, og det antakelig blir jevnt, gir jeg meg nok ganske raskt. Omtrent når på natten forventes en avgjørelse? Vil jo selvfølgelig avhenge av hvor jevnt der, men... Vel... Forrige gang la jeg meg til gode nyheter og våknet til ekstremt dårlige. Det var i 3-tiden på natten. Så du har nok et poeng der :/ Det kan gi falske forhåpninger å holde seg våken. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 1. Mer en jeg orker å engasjere meg i. Jeg tenker litt at bare Obama vinner, er alt greit. Han andre nissen ville jeg ikke tatt i med ildtang. 2. Nei, det gidder jeg ikke. SÅ engasjert er jeg ikke! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 ''1. Hva betyr det amerikanske valget for deg?'' Det burde nok bety mer enn det gjør, men valgkampen der borte er lang som et vondt år, og skulle jeg engasjert meg hadde det tatt utrolig mye tid tror jeg. For å være helt ærlig vet jeg ikke hva de forskjellige kandidatene står for en gang, men jeg holder en knapp på Obama, hvorfor vet jeg ikke, sikkert fordi jeg ser på han som en sympatisk fyr, he-he! ''2. Kommer du til å holde deg våken for å følge med på valgsendingene?'' Nope, har ennå ikke opplevd den valgkampen som har fått meg til å ofre etterlengtet nattesøvn, resultatet blir det samme om jeg får vite det klokka 4 om natta, eller 8 neste dag! Jeg vet en del om hva de står for, men forskjellene er ikke gigantiske. Hovedpoenget for meg er at Obama nærmer seg Europa og ønsker et forhold til resten av verden. McCain synes USA er nok og vil, som de fleste republikanere, nok krige til unge soldaters død for å bevise det. 0 Siter
mrxx Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 1. Nå har dette dratt ut så lenge så jeg har mistet interessen. Men det betyr jo noe for verden. Mye galninger der borte. 2. Aldri i verden om jeg gidder å sitte oppe langt utover kvelden, jeg skjønner ikke vitsen med det, jeg får jo vite resultatet når jeg står opp dagen etter likevel. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Presidentvalget betyr vel ikke så mye for meg egentlig, men jeg blir skrekkslagen ved tanke på at den kunnskapsløse hockey mom'en fra Alaska kan bli president i løpet av de neste årene. Og at såpass mange amerikanere faktisk ser på henne som en verdig kandidat til embedet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 ''1. Hva betyr det amerikanske valget for deg?'' Lite, det betyr nok adskilllig mer for den gjengse amerikaner. ) ''2. Kommer du til å holde deg våken for å følge med på valgsendingene?'' No way. Det står jo i alle aviser og på alle skjermer dagen etter uansett. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg vet en del om hva de står for, men forskjellene er ikke gigantiske. Hovedpoenget for meg er at Obama nærmer seg Europa og ønsker et forhold til resten av verden. McCain synes USA er nok og vil, som de fleste republikanere, nok krige til unge soldaters død for å bevise det. ''McCain synes USA er nok og vil, som de fleste republikanere, nok krige til unge soldaters død for å bevise det. '' Nettopp. Dette holder for meg... 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 Presidentvalget betyr vel ikke så mye for meg egentlig, men jeg blir skrekkslagen ved tanke på at den kunnskapsløse hockey mom'en fra Alaska kan bli president i løpet av de neste årene. Og at såpass mange amerikanere faktisk ser på henne som en verdig kandidat til embedet. "Like... The amazing thing about Sarah Palin is that she makes it seem like anyone can be president! You know?!" ... Slik er jo amerikanerene. Det som avgjør valget er om de hadde ønsket kandidaten på grilling i bakgården eller ikke. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 1: Ingenting 2: Nei, drittlei av hele valget der borte. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 "Like... The amazing thing about Sarah Palin is that she makes it seem like anyone can be president! You know?!" ... Slik er jo amerikanerene. Det som avgjør valget er om de hadde ønsket kandidaten på grilling i bakgården eller ikke. ''"Like... The amazing thing about Sarah Palin is that she makes it seem like anyone can be president! You know?!" ...'' Yeah rait! For alle oss andre... ønsker vi virkelig "hvem som helst" som statsledere? Ikke jeg i alle fall... 0 Siter
....AV Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 1. Jeg tror det betyr en god del for verden og jeg er ganske opptatt av det. 2. Nei, jeg trenger å sove om natten, men hører på nyheter når jeg står opp. 0 Siter
yeehaw Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Betyr en del for meg, i og med at det betyr jo en del for verden generelt. USA er en stormakt og hva som skjer der har ringeffekter for verden. Jeg kommer nok til å sitte opp og følge med, men det er fordi jeg finner valget fascinerende og spennende Også studerer jeg for tiden Amerikans politikk, så da er det jo veldig relevant for oppgaven jeg skriver på 0 Siter
yeehaw Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Vel... Forrige gang la jeg meg til gode nyheter og våknet til ekstremt dårlige. Det var i 3-tiden på natten. Så du har nok et poeng der :/ Det kan gi falske forhåpninger å holde seg våken. hihi, da for man heller holde seg våken hele natten eller la være i det hele tatt, da slipper man overraskelser 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Det aller, aller viktigste for meg i dette presidentvalget er at vi omsider blir kvitt presidenten som rekker ut venstrehånden når han skal referere til retningen høyre..... Dernest er det viktig for meg at vi unngår Sarah Palin som jeg ikke har sansen for. Og til sist håper jeg sterkt på Obama fordi han er noe i nærheten av en sosialist og det tror jeg både usa og verden kan ha godt av i den jobben nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.