Gå til innhold

dette gjør meg kvalm

Anbefalte innlegg

Gjest anti- halloween
Skrevet

I køen forann meg i supermarkedet stod en gammel dame i dag og handlet godteri for en halv formue.

Hun fortalte kassadamen at det var til i kveld fordi hun i fjor hadde ikke hatt noe snop når ungene ringte på og dagen etterpå hadde det ikke sett ut forann huset hennes med griseri. I år turde hun ikke la vær..

Er dette noe å rope hurra for og oppfordre ungene til.? Vi burde legge ned hele skikken. Det holder ikke med å si at deres unger ikke griser, for å få bukt med problemet må alle stoppe med å gå på dørene for å tigge.

Skrevet

Ja, sånn går det når late foreldre ikke blir med ungene på tiggerunden.

Mine går selvsagt ikke. Jeg har fristet dem med noe mye hyggeligere, og vi gleder oss alle til i kveld.

Skrevet

Du er bare gjerrig, det lyser jo lang vei!

Lenge leve halloween!

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er jo altid noen som ødelegger for andre, uansett anledning. -desverre

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Våre unger er også invitert bort til noe party. Angrer på at jeg ikke sa nei for jeg misliker også denne skikken meget sterkt. Den virker rett og slett djevelsk. Mulig det er det den også er. Har ikke satt meg så godt inn i det. Men nå har de først fått lov så da er det nok ingen vei tilbake.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Våre unger er også invitert bort til noe party. Angrer på at jeg ikke sa nei for jeg misliker også denne skikken meget sterkt. Den virker rett og slett djevelsk. Mulig det er det den også er. Har ikke satt meg så godt inn i det. Men nå har de først fått lov så da er det nok ingen vei tilbake.

http://events.no.msn.com/halloween/article.aspx?cp-documentid=10337360

Gjest firepile
Skrevet

Du er bare gjerrig, det lyser jo lang vei!

Lenge leve halloween!

Tosk.

Skrevet

Er så enig med deg. Er en møkkaskikk som det nesten krever mot å stå imot. Presset på oss foreldre er også stort, men jeg nekter å bli med på denne uskikken. Gir ungene mine en lysfest istedet, hvor vi setter fokus på de lyse finge tingene i livet. Masse snop får de også, uten noen hus-til-hus runde.

Gjest ViViola
Skrevet

Det er bare ille.

Her i huset blir det fest i kveld, for 6 småjenter i heksedrakter. De skal ikke ut å tigge, det får de ikke lov til. Jeg lager "ekkel" mat til dem, og de skal leke sammen.

Så vi er med på å holde denne uskikken i live på et vis. Samtidig; vi feirer ikke halloween i hht trosretning. Like lite som vi feirer jul pga tro. Kall oss gjerne hyklerske, men det er valget vi har tatt.

Jentene storgleder seg til i kveld, å kle seg ut er kjempegøy, og festen har de store forhåpninger til. Masse godis og greier. :-)

At folk skal gjøre seg blakke på godteri for å unngå nedgrisa hus hører ingen steder hjemme!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Det der er ikke akseptabelt _uansett_.

Mine unger er lært opp til at maks ugang er å si "ok" og å legge igjen en kongle på trappa hvis de ikke får noe.

Var noen jeg leste om på dol som gjorde det for mange år siden - jeg tok det med videre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ungene kan minnes om vanlig folkeskikk selv om de skal gå Halloween. Dette er neppe et problem som kun er relatert til Halloween, men kan brukes i mange sammenhenger.

Kizza1365380506
Skrevet

Helt enig med deg. Jeg synes det er utrolig hva forretningsstanden kan få foreldre til å godta. Når det gjelder tilgrising synes jeg foreledre burde lære ungene å respektere at ikke alle feirer denne dagen.

Skrevet

Griseriet med egg synes jeg er helt idiotisk, men ellers synes jeg Halloween er gøy. Jeg er nok litt barnslig:)

Skrevet

Det der er ikke akseptabelt _uansett_.

Mine unger er lært opp til at maks ugang er å si "ok" og å legge igjen en kongle på trappa hvis de ikke får noe.

Var noen jeg leste om på dol som gjorde det for mange år siden - jeg tok det med videre.

Det kan ha vært meg, for kongle på trappa el i postkassa har vært ihvertfall _snakket om_ som mulig "trick" her. :-)

Men tror ikke vi har fått bruk for det - har gått steder der de har Halloween-pyntet.

Skrevet

Helt enig med deg. Jeg synes det er utrolig hva forretningsstanden kan få foreldre til å godta. Når det gjelder tilgrising synes jeg foreledre burde lære ungene å respektere at ikke alle feirer denne dagen.

Helt enig med deg! Men en såpass ny skikk som Halloween, så må det respekteres at ikke alle feirer.

Her jeg bor har det heldigvis aldri blitt tradisjon med tilgrising når de ikke får snop, så de går da bare videre til neste hus.

Kizza1365380506
Skrevet

Helt enig med deg! Men en såpass ny skikk som Halloween, så må det respekteres at ikke alle feirer.

Her jeg bor har det heldigvis aldri blitt tradisjon med tilgrising når de ikke får snop, så de går da bare videre til neste hus.

Er fortsatt slik hos oss og heldigvis. Jeg liker tradisjoner i de landene de hører hjemme, vi trenger ikke adoptere alt. Virker som alt amerikansk er salgbart i dette landet.

Skrevet

Barnet mitt har nedtelling på samme måte som til julaften. Tror de synes det er kjempespennende å både få kle seg ut, og få godteri på dørene attpåtil. De har ikke lov til å gjøre knep egentlig.

mil1365380270
Skrevet

Barnet mitt har nedtelling på samme måte som til julaften. Tror de synes det er kjempespennende å både få kle seg ut, og få godteri på dørene attpåtil. De har ikke lov til å gjøre knep egentlig.

Nettopp - akkurat sånn skal det være. Og er det her. De voksne legger føringene, så er det en kjempefin kveld for voksne og barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...