Gå til innhold

dette gjør meg kvalm

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Noen få uoppdragne unger bør jo ikke få ødelegge ryktet til resten av ungene. Mine unger og kompisene deres gjør ikke knep.

I år var jentene mine på Halloweenpartyer den ene, i regi av skole - og den andre hos en klassevenninne. De kledte seg ut, danset og spiste godteri. De hadde hatt det supert. Hun eldste er ikke hjemme ennå da.

Skrevet

Jeg har en klar oppfatning at det er mindre kødd rundt denne dagen nå enn tidligere. Vi hadde et par år her jeg bor hvor unger hadde gått berserk med maling og egg på vegger og dører der det ikke blei lukka opp, men dette har ikke nå skjedd de siste 2-3 åra.

Jeg møtte også en gammen mann i dag i butikken, som stod og lessa opp smågodt og fortalte meg og Datra at det var så hyggelig når det kom barn og ringte på hos han, og at de hadde kledd seg så fint ut. Syntes det var koselig, jeg.

Skrevet

Vi har fortsatt riper på utgangsdøra etter fjorårets "feiring".

Skrevet

Jeg har egg på døra fra forrige uke. I dag har det ikke vært noen her, men her kaster de egg enten man åpner eller ikke. Så i år er ikke minstemann hjemme og jeg har slukket lyset.

Skrevet

Jeg har en klar oppfatning at det er mindre kødd rundt denne dagen nå enn tidligere. Vi hadde et par år her jeg bor hvor unger hadde gått berserk med maling og egg på vegger og dører der det ikke blei lukka opp, men dette har ikke nå skjedd de siste 2-3 åra.

Jeg møtte også en gammen mann i dag i butikken, som stod og lessa opp smågodt og fortalte meg og Datra at det var så hyggelig når det kom barn og ringte på hos han, og at de hadde kledd seg så fint ut. Syntes det var koselig, jeg.

Høres nesten ut som svigermor;-)

Mye rart kan sies om henne, men hun synes det er skikkelig stas med Halloween, og handler inn masse supert godteri og deler rundhåndelig ut, og blir skuffet hvis det kommer for få barn på døra:-)

Skrevet

Nettopp - akkurat sånn skal det være. Og er det her. De voksne legger føringene, så er det en kjempefin kveld for voksne og barn.

Enig.

Skrevet

Er fortsatt slik hos oss og heldigvis. Jeg liker tradisjoner i de landene de hører hjemme, vi trenger ikke adoptere alt. Virker som alt amerikansk er salgbart i dette landet.

''Jeg liker tradisjoner i de landene de hører hjemme,''

Så da overlater du til tyskerne å ha juletre, da kanskje? ;-)

Skrevet

Høres nesten ut som svigermor;-)

Mye rart kan sies om henne, men hun synes det er skikkelig stas med Halloween, og handler inn masse supert godteri og deler rundhåndelig ut, og blir skuffet hvis det kommer for få barn på døra:-)

Det er jo faktisk en ganske god egenskap, da. :)

Skrevet

Det er jo faktisk en ganske god egenskap, da. :)

Absolutt! :-)

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor dere bor jeg dere som opplever så mye dritt med denne dagen. Ihvertfal her så var det kun søte små høflige utkledde barn som kom innom. Jeg hadde vært på Nille og kjøpt Halloween godteri til ikke mange kronene. Synes det hele bare var koselig. Jeg kjenner forøvirg ingen som har opplevd noen av disse "trickene" mange av dere snakker om.

Kizza1365380506
Skrevet

''Jeg liker tradisjoner i de landene de hører hjemme,''

Så da overlater du til tyskerne å ha juletre, da kanskje? ;-)

Tenker faktisk på det ja , nå som ungene er flyttet ut. Men juletre har vært en tradisjon i Norge en stund så jeg ser nok litt anderledes på det. Jeg synes vi adopterer for mye fra utlandet skjønner du.

Hadde ungene bodd hjemme hadde jeg kanskje vært litt mer påvirkelig ang Halloween jeg også, dessverre.

Skrevet

Tenker faktisk på det ja , nå som ungene er flyttet ut. Men juletre har vært en tradisjon i Norge en stund så jeg ser nok litt anderledes på det. Jeg synes vi adopterer for mye fra utlandet skjønner du.

Hadde ungene bodd hjemme hadde jeg kanskje vært litt mer påvirkelig ang Halloween jeg også, dessverre.

Ja, juletre har vært lenger i Norge enn Halloween, og for både deg og meg blir forskjellen påtakelig.

Men det du sier om barn som bor hjemme er viktig, for slik sønnen min ser det, har Halloween eksistert like lenge som juletre og alt annet som har vært der så lenge han kan huske.

Kizza1365380506
Skrevet

Ja, juletre har vært lenger i Norge enn Halloween, og for både deg og meg blir forskjellen påtakelig.

Men det du sier om barn som bor hjemme er viktig, for slik sønnen min ser det, har Halloween eksistert like lenge som juletre og alt annet som har vært der så lenge han kan huske.

Ja de er påvirkelige når de er små. Jeg unner ungene å kose seg men jeg synes det blir litt vel mye nå. Når jeg hører folk bruker på hundrevis av kroner i snop, kostymer osv. Noen av dem klager også over dårlig råd og da skurrer det hos meg.

Jeg aldri vært begeistret for det "amerikanske". Kanskje vonde minner fra barndommen faktisk. Vi fikk besøk av familie fra "over there". Litt traumatisk for meg men jeg klarer ikke helt å ta tak i hvorfor. Tror det var fordi mine foreldre sendte meg alene på byen med dem. Who knows.

Skrevet

Ja de er påvirkelige når de er små. Jeg unner ungene å kose seg men jeg synes det blir litt vel mye nå. Når jeg hører folk bruker på hundrevis av kroner i snop, kostymer osv. Noen av dem klager også over dårlig råd og da skurrer det hos meg.

Jeg aldri vært begeistret for det "amerikanske". Kanskje vonde minner fra barndommen faktisk. Vi fikk besøk av familie fra "over there". Litt traumatisk for meg men jeg klarer ikke helt å ta tak i hvorfor. Tror det var fordi mine foreldre sendte meg alene på byen med dem. Who knows.

''Når jeg hører folk bruker på hundrevis av kroner i snop, kostymer osv.''

Som plaster på såret for at de ikke får gå Halloween kjøpte vi maase godis for å kose oss selv i går. Ungene spiste merkelig lite av det så resten blir lørdagsgodt i dag. :o) Men det gikk ikke akkurat mange hundre kroner nei.

Kizza1365380506
Skrevet

''Når jeg hører folk bruker på hundrevis av kroner i snop, kostymer osv.''

Som plaster på såret for at de ikke får gå Halloween kjøpte vi maase godis for å kose oss selv i går. Ungene spiste merkelig lite av det så resten blir lørdagsgodt i dag. :o) Men det gikk ikke akkurat mange hundre kroner nei.

Fornuftig :o) Høres mer ut som meg det der, hadde kanskje gjort det sånn jeg og men det kan jeg si nå når jeg ikke har små unger.

Vel å merke, min sønn var på Halloween party i går. Men så har jeg ingen påvirkning der i huset lenger, sukk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...