Gå til innhold

Jippi! qxl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vant budrunden, det var bare jeg som la inn bud da forsåvidt. ;o) Så om noen dager har jeg endelig en barnebok jeg selv elsket som liten og som jeg har lett etter i mange år! :o))) Skikkelig artig!

Skrevet

Så bra :)

Hvilken barnebok?

Røper jeg ikke hvem jeg er om jeg sier det da? Eller ligger ikke det offentlig på qxl hvem som vinner?

Skrevet

Røper jeg ikke hvem jeg er om jeg sier det da? Eller ligger ikke det offentlig på qxl hvem som vinner?

Det tenkte jeg ikke på ;) Har aldri vært inne på den sida. Skjønner at du ikke vil røpe deg da :)

Skrevet

Det tenkte jeg ikke på ;) Har aldri vært inne på den sida. Skjønner at du ikke vil røpe deg da :)

Den er slettet nå ser jeg. Boka er "På den andre siden av elva" av Joanne Oppenheim. :o) En barnebok som sikkert er ukjent for de fleste, men jeg elsket den! Handlet om en liten by som ble delt av en elv og beboerne på Østsiden og Vestsiden kranglet om hvem som var de beste.

Så en natt kom en storm og rev ned brua over elva og da fikk ikke den ene siden brød fordi bakeren bodde på den andre siden osv. :o) Til slutt fant de ut at alle var like viktige og bygget brua opp igjen. Men det jeg husker aller best er en side der "Ungene på Vestsiden rakte tunge til ungene på Østsiden"! _Det_ gjorde inntrykk! :o)

Skrevet

Den er slettet nå ser jeg. Boka er "På den andre siden av elva" av Joanne Oppenheim. :o) En barnebok som sikkert er ukjent for de fleste, men jeg elsket den! Handlet om en liten by som ble delt av en elv og beboerne på Østsiden og Vestsiden kranglet om hvem som var de beste.

Så en natt kom en storm og rev ned brua over elva og da fikk ikke den ene siden brød fordi bakeren bodde på den andre siden osv. :o) Til slutt fant de ut at alle var like viktige og bygget brua opp igjen. Men det jeg husker aller best er en side der "Ungene på Vestsiden rakte tunge til ungene på Østsiden"! _Det_ gjorde inntrykk! :o)

Jeg elsket Pondus boken min jeg. Som jeg fikk av mormor. Og du vet vel hvilken bok det er du som er bibliotekar, eller ?? =)

Hvilken aldersgruppe vil du anbefale Beatles av LSC til forresten? Jeg lurer på om den passer til en 18.åring? Jeg leste den første gangs om 23 åring, og kan godt tenke meg å lese dne flere ganger.

Skrevet

Jeg elsket Pondus boken min jeg. Som jeg fikk av mormor. Og du vet vel hvilken bok det er du som er bibliotekar, eller ?? =)

Hvilken aldersgruppe vil du anbefale Beatles av LSC til forresten? Jeg lurer på om den passer til en 18.åring? Jeg leste den første gangs om 23 åring, og kan godt tenke meg å lese dne flere ganger.

Tenker du på pingvinen Pondus?

Ja, jeg synes en 18-åring godt kan lese Beatles, boka skulle ikke være for tung for en normalt-lesende 18-åring. :o)

Skrevet

Tenker du på pingvinen Pondus?

Ja, jeg synes en 18-åring godt kan lese Beatles, boka skulle ikke være for tung for en normalt-lesende 18-åring. :o)

Ja det var den ja. Tror det er en av de første bøkene jeg husker. Spennende med gode bilder og Pondus med det røde skjerfet.

Skrevet

Ja det var den ja. Tror det er en av de første bøkene jeg husker. Spennende med gode bilder og Pondus med det røde skjerfet.

Var borti en på biblioteket her om dagen, Pondus går i fødselsdag eller noe sånt. :o)

Skrevet

Jeg hadde flere bøker om pingvinen Pondus da jeg var liten. Elsket de bøkene. og nå er det guttungen min som sliter videre på dem. Bildene er gode, og holder fortsatt mål - hvilket man ikke kan si om alle bildebøkene fra tidlig 70-tall

Gjest vi vant også
Skrevet

Vant på QXL ifjor vi :) Vi var også blandt de få som la inn bud, fikk en steamdusj m/badekar 130 x 130 stort for 5.000 !!!! Begynner å bli endel avslappende timer der nå :), og så koser jeg meg veldig når vi ikke ga mer for det.

Skrevet

Så moro! Gratulerer masse, og kos deg med boken når den kommer :0)

Skrevet

Høres ut som ei koselig bok :)

Jeg glemmer aldri ei bok som handlet om ei jente som ble lurt (av stemor?) til å falle i en brønn. I brønnen kom hun til et nytt sted? Husker boka var fryktelig spennende, men jeg klarer ikke å framkalle hva mer den handlet om eller hva den het....

Skrevet

Jeg glemmer aldri ei bok som handlet om ei jente som ble lurt (av stemor?) til å falle i en brønn. I brønnen kom hun til et nytt sted? Husker boka var fryktelig spennende, men jeg klarer ikke å framkalle hva mer den handlet om eller hva den het....

Mor Holle?

Hun som rista dynenen og så snødde det på jorda?

Og så skulle de få sin lønn i porten og holde ut forkleet. De slemme fikk tjære i forkleet, mens det regnet gull i den snille og flittige jentas forkle?

Moralen var jammen grei i barndommens fortellinger.

Skrevet

Mor Holle?

Hun som rista dynenen og så snødde det på jorda?

Og så skulle de få sin lønn i porten og holde ut forkleet. De slemme fikk tjære i forkleet, mens det regnet gull i den snille og flittige jentas forkle?

Moralen var jammen grei i barndommens fortellinger.

Ja! Tror det er denne, ja:)

Takk:))

Skrevet

Hulda! :o)))) Den hadde jeg også en utgave av! Den snille jenta hjalp den gamle kona i brønnen og fikk gullpenger til takk. Stemoras datter gadd ikke hjelpe og fikk tjære (?) i håret. Jeg mener den het Hulda, men det er egentlig et eventyr tror jeg.

Skrevet

Hulda! :o)))) Den hadde jeg også en utgave av! Den snille jenta hjalp den gamle kona i brønnen og fikk gullpenger til takk. Stemoras datter gadd ikke hjelpe og fikk tjære (?) i håret. Jeg mener den het Hulda, men det er egentlig et eventyr tror jeg.

Som en annen her i tråden sa: "Mor Holle". Kan det stemme?

Skrevet

Der var eventyret, ja :))

Mor Hulda på dansk og Mor Holle på norsk :)

Min bok var norsk og den het Mor Hulda. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...