Gjest Livet er ikke lett Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Når barnevernet får en bekymringsmelding,hva er er da i vente for familien,er det noen som vet det? Jeg er tom innvendig! 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 De vurderer om de synes det er noe vits i å sjekke opp meldingen. Er meldingen fra skolen tas den feks mer seriøst enn om den er fra "anonym nabo". Er den fra noen mer elle rmindre uvedkommende tar de kontakt med skolen og hører om noen der er bekymret for dette barnet. Er det ingen tegn til bekymring så skjer det ikke mer. Det kommer også litt an på hva bekymringen gjelder. Er de bekymret for incest feks så kan det skje ganske mye undersøkelser før foreldrene får vite noe. Er det omsorgssvikt så kommer foreldrene ganske raskt inn i bildet. Jeg er ikke fagperson på dette - for ordens skyld - dette er bare slik jeg har fått det fortalt av en som jobber i barnevernet. 0 Siter
Gjest Livet er ikke lett Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 De vurderer om de synes det er noe vits i å sjekke opp meldingen. Er meldingen fra skolen tas den feks mer seriøst enn om den er fra "anonym nabo". Er den fra noen mer elle rmindre uvedkommende tar de kontakt med skolen og hører om noen der er bekymret for dette barnet. Er det ingen tegn til bekymring så skjer det ikke mer. Det kommer også litt an på hva bekymringen gjelder. Er de bekymret for incest feks så kan det skje ganske mye undersøkelser før foreldrene får vite noe. Er det omsorgssvikt så kommer foreldrene ganske raskt inn i bildet. Jeg er ikke fagperson på dette - for ordens skyld - dette er bare slik jeg har fått det fortalt av en som jobber i barnevernet. Bekymringen kommer fra skolen og det er pga at barnet har forandret seg drastisk,fra snill til vill. Jeg fatter det bare ikke at det kan være grunnlag for en bekymringsmelding. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Bekymringen kommer fra skolen og det er pga at barnet har forandret seg drastisk,fra snill til vill. Jeg fatter det bare ikke at det kan være grunnlag for en bekymringsmelding. Da vil barnevernet gå inn og gjøre undersøkelser om hvordan barnet har det. Ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med omsorgssituasjonen til _dette_ barnet, men fordi at generelt sett er dette et av tegnene som ofte er tilstede der hvor det er noe galt fatt. Altså en bra anledning til å sjekke. Det er ikke sagt at fordi skolen er bekymret så er neste skritt fosterhjem - senk skuldrene og pust ned i magen. Barnevernet har som mål først og fremst å se _om_ det er noe problem. Og er det et problem så ser de først og fremst på om dette problemet kan løses _sammen med_ hjemmet. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Bekymringen kommer fra skolen og det er pga at barnet har forandret seg drastisk,fra snill til vill. Jeg fatter det bare ikke at det kan være grunnlag for en bekymringsmelding. Dette sier jeg ikke for å være slem, for jeg skjønner du er helt ute av deg og sikkert redd for hva som kan skje. Jeg syns ikke du skal være så redd for Barnevernet, men mer for personlighetsforvandlingen til barnet ditt. Også kan du være glad for at noen på skolen viser ansvar. Det viktigste først... 0 Siter
ekte nick Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Da vil barnevernet gå inn og gjøre undersøkelser om hvordan barnet har det. Ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med omsorgssituasjonen til _dette_ barnet, men fordi at generelt sett er dette et av tegnene som ofte er tilstede der hvor det er noe galt fatt. Altså en bra anledning til å sjekke. Det er ikke sagt at fordi skolen er bekymret så er neste skritt fosterhjem - senk skuldrene og pust ned i magen. Barnevernet har som mål først og fremst å se _om_ det er noe problem. Og er det et problem så ser de først og fremst på om dette problemet kan løses _sammen med_ hjemmet. Jeg vil bare si meg enig med ovenstående. Barnevernet ønsker å hjelpe barnet, sammen med dere foreldre. Vis åpenhet og vilje til å jobbe sammen for å finne måter å hjelpe barnet. Du trenger ikke være redd for at de kommer og tar barnet, det skal svært mye til og tar gjerne veldig lang tid før de kommer så langt. Husk det skal mye til juridisk å frata foreldrene omsorgen, OG det er dessuten stor mangel på fosterhjem og ressurser. Først og fremst ønsker barnevernet et samarbeid med dere om å hjelpe barnet hjemme. Tenk først og fremst på at barnet ditt viser signaler som kan bety at han/hun har det vondt, og det er fint at du får hjelp til å finne det ut. 0 Siter
Gjest tenker på deg ! Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Dette sier jeg ikke for å være slem, for jeg skjønner du er helt ute av deg og sikkert redd for hva som kan skje. Jeg syns ikke du skal være så redd for Barnevernet, men mer for personlighetsforvandlingen til barnet ditt. Også kan du være glad for at noen på skolen viser ansvar. Det viktigste først... Helt enig med deg, men jeg føler veldig med "livet er ikke lett", en kan jo få sjokk, fordi de fleste tenker på barnevernet som en "negativ instans". 0 Siter
Gjest tenker på deg ! Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Skjønner deg godt, men se hva mil skriver til deg, støtter det svaret fult og helt. 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Bekymringen kommer fra skolen og det er pga at barnet har forandret seg drastisk,fra snill til vill. Jeg fatter det bare ikke at det kan være grunnlag for en bekymringsmelding. Kan du ha vist deg lite samarbeidsvillig? Er det du som har skrevet noe om at du føler skolen var ute etter å lage bråk? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.