Gå til innhold

Norrøna jakke

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Er det noen som har klær fra Norrøna? Hvordan er de sammenlignet med andre litt dyrere merker? Har egentlig hatt lyst på Bergans, men syns de er så tynne. Må ha masse under.

Nå har jeg funnet denne. Noen som tilfeldigvis har den?

Den heter Lofoten Stranda Dame

http://www.norrona.com/web/homepage.nsf/web/index.html

Skrevet

Norrøna har generelt rykte for å ha bedre kvalitet enn Bergans. Men de er jo dyrere også.

Jeg ønsker meg Norrøna-jakke, i tillegg til kvaliteten er passformen bedre for meg. Men den passer dessverre ikke til lommeboken min.

candyqueen_83
Skrevet

Norrøna har generelt rykte for å ha bedre kvalitet enn Bergans. Men de er jo dyrere også.

Jeg ønsker meg Norrøna-jakke, i tillegg til kvaliteten er passformen bedre for meg. Men den passer dessverre ikke til lommeboken min.

Denne er billigere enn bergansjakkene jeg har sett på. Den koster "kun" 2999 kr, på Anton sport. På nett så jeg prisen var 3500 eller noe.

Den passet meg også bedre enn Bergans jakkene, men jeg trodde bergans var bedre. Denne fra Norrøna var mye tykkere, og kjentes god og varm ut.

Skrevet

Norrøna er blant de som anses for å ha høyest kvalitet på sine produkter; et hakk bedre enn Bergans generelt sett.

Jeg er kjempeglad i plagg fra lofoten-kolleksjonen. Har en softshelljakke og diverse fleece. Skulle gjerne hatt den jakka du har lyst på.

Hvis kontoen din tillater det så : Løp og kjøp!

candyqueen_83
Skrevet

Norrøna er blant de som anses for å ha høyest kvalitet på sine produkter; et hakk bedre enn Bergans generelt sett.

Jeg er kjempeglad i plagg fra lofoten-kolleksjonen. Har en softshelljakke og diverse fleece. Skulle gjerne hatt den jakka du har lyst på.

Hvis kontoen din tillater det så : Løp og kjøp!

Da gjør jeg det :o)

Jeg var litt usikker på størrelsene. Jeg syns det er finest når jakka sitter litt strammere, men er det best å ha den litt stor? Vil jakka føles kaldere jo strammere den er?

Jeg så på Lofoten fleecejakker på nett, og har veldig lyst på en sånn også. Men det må jeg nok ønske meg i julegave. Har ikke råd til begge deler.

Skrevet

Da gjør jeg det :o)

Jeg var litt usikker på størrelsene. Jeg syns det er finest når jakka sitter litt strammere, men er det best å ha den litt stor? Vil jakka føles kaldere jo strammere den er?

Jeg så på Lofoten fleecejakker på nett, og har veldig lyst på en sånn også. Men det må jeg nok ønske meg i julegave. Har ikke råd til begge deler.

Damemodellene er ment å være relativt ettersittende, så hvis du synes den er behagelig på og har tilstrekkelig plass til et par tynne lag under, så høres det perfekt ut:-)

Jeg har også lyst på en sånn!

candyqueen_83
Skrevet

Damemodellene er ment å være relativt ettersittende, så hvis du synes den er behagelig på og har tilstrekkelig plass til et par tynne lag under, så høres det perfekt ut:-)

Jeg har også lyst på en sånn!

Jeg prøvde den med en vanlig collegehettegenser under og det var jo litt plass igjen.

Men der er en ski/snowboardjakke. Det gjør ingenting om den bare brukes til hverdags? Altså den er vel varm nok til å brukes uten å være i veldig aktivitet.

Unnskyld at jeg spør så mye, men jeg har ikke veldig peiling, og vil ikke gjøre et bomkjøp til 3000 kr :o)

Skrevet

Jeg prøvde den med en vanlig collegehettegenser under og det var jo litt plass igjen.

Men der er en ski/snowboardjakke. Det gjør ingenting om den bare brukes til hverdags? Altså den er vel varm nok til å brukes uten å være i veldig aktivitet.

Unnskyld at jeg spør så mye, men jeg har ikke veldig peiling, og vil ikke gjøre et bomkjøp til 3000 kr :o)

Jeg har brukt mine norrøna-klær mer i byen enn på fjellet. De er laget for ekstremværforhold - men selgerne forteller at de i minst like stor grad brukes til hverdagsbruk av folk som liker klestypen.

Skrevet

Jeg får bare opp hovedsiden...

Men generelt så liker jeg ikke Norrøna og Bergans' ytterjakker, pga av at de har fargekombinasjoner/fargefelt som etter min mening ser helt håpløst stygge ut. Jeg går altfor fort lei av slikt, og denne typen jakke er slikt som jeg ikke handler til hver sesong - det skal vare en god stund. :-)

Kvaliteten er sikkert meget bra! Jeg har en Bergans ulljakke, som jeg er meget fornøyd med.

Av ytterjakker liker jeg best Peak Performance, Haglöfs, Karrimor og Arc'Teryx.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225550424' post='4002255]

Men generelt så liker jeg ikke Norrøna og Bergans' ytterjakker, pga av at de har fargekombinasjoner/fargefelt som etter min mening ser helt håpløst stygge ut. Jeg går altfor fort lei av slikt, og denne typen jakke er slikt som jeg ikke handler til hver sesong - det skal vare en god stund. :-)

Kvaliteten er sikkert meget bra! Jeg har en Bergans ulljakke, som jeg er meget fornøyd med.

Du har ikke tilfeldigvis noen linker til fine jakker i de merkene? :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225552675' post='4002270]

Å jo da, et øyeblikk....:

http://www.peakperformance.com/

http://www.haglofs.se/

http://www.arcteryx.com/

http://www.karrimor.com/SS08/index.htm

Vet ikke om de lager jakker lengre...

Jeg ønsker meg en parkas fra Canada Goose, men den koster 6000 kr, så det er ikke aktuelt i år :(

Tusen takk :)

Jakkene fra Peak Performance likte jeg best. Den fineste av dem alle koster 700 pund :-// Jeg bør antagelig begynne å spare ;-)

Skrevet

Tusen takk :)

Jakkene fra Peak Performance likte jeg best. Den fineste av dem alle koster 700 pund :-// Jeg bør antagelig begynne å spare ;-)

De har Peak på Intersport. Dyrt, ja---

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225553917' post='4002293]

De har Peak på Intersport. Dyrt, ja---

Jeg får vel begynne å tippe lotto? :-/

Skrevet

Jeg får vel begynne å tippe lotto? :-/

Jeg har kjøpt originale jakker på nettet. Obs! Det er myyye fake på markedet.

En av jakkene kosta veil £ 220, og jeg fikk den for 60! Det var auksjon etter vintersesongen, av en skiutstyrsbutikk som heller la ut "leftovers" på auksjon, istedet for tradisjonelt salg i butikk.

En annen jakke kjøpte jeg via finn.no. Den kosta 4000 kr, men selgeren var i akutt pengeknipe, jakka var knapt lufta utendørs, og den ble min for 1200 kr, hehe! Selgeren hadde annonsert den for 2500, og jeg pruta den ned ;o)

Hvis du skal kjøpe uten å prøve på, så gå for størrelsen større enn du vanligvis bruker, for dette merket er smått i størrelsene.

candyqueen_83
Skrevet

Du må trykke på Lofoten og deretter Stranda Dame

candyqueen_83
Skrevet

Må visst gå inn på produkter og så ski/snowboard først.

Jeg liker fargene jeg. Har prøvd den turkise. Glad i den fargen, og jakka føltes deilig :o)

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225552675' post='4002270]

Å jo da, et øyeblikk....:

http://www.peakperformance.com/

http://www.haglofs.se/

http://www.arcteryx.com/

http://www.karrimor.com/SS08/index.htm

Vet ikke om de lager jakker lengre...

Jeg ønsker meg en parkas fra Canada Goose, men den koster 6000 kr, så det er ikke aktuelt i år :(

Likte et par jakker fra peak, ingen fra Haglöfs, en fra arcteryx, men den hadde kjedelige farger.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har brukt mine norrøna-klær mer i byen enn på fjellet. De er laget for ekstremværforhold - men selgerne forteller at de i minst like stor grad brukes til hverdagsbruk av folk som liker klestypen.

Så bra :o) Den blir min til mandag :o)

Skrevet

Du må trykke på Lofoten og deretter Stranda Dame

Ok. Er det den Blue Atoll-fargen, m/grønt felt på ermet og v/lomma?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...