Gå til innhold

Hvor mye har vi å leve på i mnd?

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

5

• morsan

3

• tonie

3

• Orio

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men det skal dekke strøm. Har du sett bispeboligen i Stavanger?? Stor, gammel og trekkfull. Det går sikkert 17000 kr i måneden bare til elektrisitet der...

Bortsett fra det, så syns jeg ikke det hørtes så magert ut jeg heller, når de ikke har høye låneutgifter som skal ut av beløpet også.

Gjest høstløv
Skrevet

De fleste ektepar har en inntekt på minst 25.000 kr pr måned. Det er ingen høy inntekt.

Av dette skal de betale husleie og de har da igjen 17.000 kr til å betale alt annet.

Det blir smalhans for dette ekteparet, i forhold til hvilken inntekt, de har hatt hittil.

Skrevet

Men det skal dekke strøm. Har du sett bispeboligen i Stavanger?? Stor, gammel og trekkfull. Det går sikkert 17000 kr i måneden bare til elektrisitet der...

Bortsett fra det, så syns jeg ikke det hørtes så magert ut jeg heller, når de ikke har høye låneutgifter som skal ut av beløpet også.

Såvidt jeg forstår, er strøm og husleie trukket fra når de sitter igjen med 17000.

Det virker ikke spesielt trangt, nei.

Skrevet

Såvidt jeg forstår, er strøm og husleie trukket fra når de sitter igjen med 17000.

Det virker ikke spesielt trangt, nei.

OK, så da har de strengt tatt ikke boutgifter? Da syns jeg ikke synd på dem.

Klart det er mye mindre enn hva de er vant med å ha, men det er vel egentlig ikke relevant her.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

De fleste ektepar har en inntekt på minst 25.000 kr pr måned. Det er ingen høy inntekt.

Av dette skal de betale husleie og de har da igjen 17.000 kr til å betale alt annet.

Det blir smalhans for dette ekteparet, i forhold til hvilken inntekt, de har hatt hittil.

Joa - men ærlig talt - det er vel ikke synd på noen som har igjen 17.000 å leve for etter at strøm og hus er betalt?

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

OK, så da har de strengt tatt ikke boutgifter? Da syns jeg ikke synd på dem.

Klart det er mye mindre enn hva de er vant med å ha, men det er vel egentlig ikke relevant her.

Det er etter strøm ja.

Jeg skulle gjerne hatt igjen 17.000 å leve for jeg :-)

Men jeg vil heller betale alt jeg skal enn å ende konkurs da - selvsagt :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Joa - men ærlig talt - det er vel ikke synd på noen som har igjen 17.000 å leve for etter at strøm og hus er betalt?

Det er egentlig de private kreditorene, det er synd på, for de får ikke pengene sine igjen.

Skrevet

Kanskje jeg rett og slett skulle slå meg konkurs. Tror du jeg ville fått utbetalt det overskytende?

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Det er egentlig de private kreditorene, det er synd på, for de får ikke pengene sine igjen.

Det tenker jeg også. Når noen går konkurs så er det noen andre som kan dras med i den som ikke har levet over evne.

Jeg synes nok de kunne klart å betalt en god del mer for seg enn det som det ser ut som her. Jeg kjenner ikke så mange som er nødt til å ha såpass å leve for - og det spiller ikke noen rolle om de er godt vant fra før all den tid de faktisk skylder penger.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Kanskje jeg rett og slett skulle slå meg konkurs. Tror du jeg ville fått utbetalt det overskytende?

Det hadde vært kjekt :-)

Skrevet

Godt at flere mener det. Trodde det var bare meg...

Synes ikke de har noen grunn til å klage.

Gjest høstløv
Skrevet

Det tenker jeg også. Når noen går konkurs så er det noen andre som kan dras med i den som ikke har levet over evne.

Jeg synes nok de kunne klart å betalt en god del mer for seg enn det som det ser ut som her. Jeg kjenner ikke så mange som er nødt til å ha såpass å leve for - og det spiller ikke noen rolle om de er godt vant fra før all den tid de faktisk skylder penger.

"Det er det som er gjeldende norm i slike saker"

Det er vel egentlig den samme normen, som de som søker gjeldssanering blir beregnet etter.

Skrevet

17.000,- etter strøm, husleie og lån? Det kan jeg bare drømme om gitt. To voksne mennesker burde glatt klare seg på det til mat, klær og andre ting i mnd.

Skrevet

Hvis det er det de sitter igjen etter at også strømmen er betalt bør de da klare seg fint. Jeg synes ikke direkte synd på dem jeg heller.

Skrevet

Hehe, 17 000, det er hele vår inntekt det!

:0)

Oi, er ikke dere en liten familie? Det var ikke mye å leve av med mindre dere bor gratis eller noe.

Skrevet

De er vel bare vanlig mennesker, hvorfor skal de ha det så mye bedre enn andre i samme situasjon? Mener å ha hørt om folk med gjeldssanering som sitter igjen med rundt 6tusen når de har tatt alt. Familie.

Skrevet

Oi, er ikke dere en liten familie? Det var ikke mye å leve av med mindre dere bor gratis eller noe.

Vi er familie på 4, med fem katter og tre hunder :0)

Jeg får kontanstøtten også, så underdrev litt...

Men vi klarer oss kjempe bra. Har huslån også.

Jo mer penger man har, jo mer bruker man ;0)

Skrevet

Vi er familie på 4, med fem katter og tre hunder :0)

Jeg får kontanstøtten også, så underdrev litt...

Men vi klarer oss kjempe bra. Har huslån også.

Jo mer penger man har, jo mer bruker man ;0)

Joda, det har du rett i. Men det er jo litt gøy å bruke penger. Synes nå jeg da:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...