Gå til innhold

Hvor mye har vi å leve på i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, det har du rett i. Men det er jo litt gøy å bruke penger. Synes nå jeg da:)

Det syns jeg også :0)

Elsker å shoppe! Hehe!

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

5

• morsan

3

• tonie

3

• Orio

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det høres ut som om de kommer til å klare seg fint, men det står jo at de har fulgt "normen".

Og uansett så innebærer ikke en personlig konkurs at gjelden slettes/saneres - de kommer til å måtte betale på dette så lenge de lever. Jf sakset fra Konkursrådets hjemmeside: "Skyldneren vil etter bobehandlingens avslutning fortsatt være ansvarlig for den del av gjelden som ikke blir dekket under bobehandlingen. "

Men om de noensinne klarer å betale tilbake dette før de dør, er vel heller tvilsomt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Og så jeg som trodde prester (og dermed også biskoper) bodde gratis i embetsbolig. Jaja, så feil kan man antakeligvis Ta.

På den annen side syns jeg 17 000 kroner burde greie seg til forbruk, det er jo over 4000 kroner i uka. Så mye har i alle fall ikke vi.

Skrevet

Og så jeg som trodde prester (og dermed også biskoper) bodde gratis i embetsbolig. Jaja, så feil kan man antakeligvis Ta.

På den annen side syns jeg 17 000 kroner burde greie seg til forbruk, det er jo over 4000 kroner i uka. Så mye har i alle fall ikke vi.

''Og så jeg som trodde prester (og dermed også biskoper) bodde gratis i embetsbolig. Jaja, så feil kan man antakeligvis Ta.''

De har utbetalt 25.000,- og etter at husleie og strøm er betalt har de 17.000,-. Ergo betaler de 8000,- for det som sikkert er en ganske stor enebolig i mnd? Jeg betaler ca. 6600,- i lån og husleie på en liten leilighet og jeg har ikke høye boligutgifter. Så 8000,- for en stor enebolig er nesten gratis. ;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Og så jeg som trodde prester (og dermed også biskoper) bodde gratis i embetsbolig. Jaja, så feil kan man antakeligvis Ta.''

De har utbetalt 25.000,- og etter at husleie og strøm er betalt har de 17.000,-. Ergo betaler de 8000,- for det som sikkert er en ganske stor enebolig i mnd? Jeg betaler ca. 6600,- i lån og husleie på en liten leilighet og jeg har ikke høye boligutgifter. Så 8000,- for en stor enebolig er nesten gratis. ;o)

Ja, de bor neppe i noen toroms, så 8000 er ikke mye i husleie/strøm.

Skrevet

Jeg lurte på hvor lang tid det tok før det ville komme et innlegg om dette.

Selv reagerte jeg veldig på dette "MÅ leve på 17 000 kroner i måneder". _Etter_ at boutgifter, strøm og kreditorer er betalt. Stakkars, tenker jeg da i en VELDIG ironisk tone... Dette er vel bedre enn de fleste, vil jeg tro.

Skrevet

Oi, er ikke dere en liten familie? Det var ikke mye å leve av med mindre dere bor gratis eller noe.

Vi har mindre....

Skrevet

Jeg ville følt meg rik hvis vi hadde så mye å leve for hver måned.

Kizza1365380506
Skrevet

Det er vel ikke mer vi har igjen heller tenker jeg. Men det er tøft å gå ned i levestandard uansett hvor mye en har hatt. Men man setter tæring etter næring. De klarer seg fint på dette.

Den eneste fordelen med at ungene er flyttet ut er at vi kan bruke pengene på oss selv. Men vi har jo opplevd krisen i 80-årene med små unger så vi vet hva lite penger er og setter veldig pris på den friheten vi har nå :oD

candyqueen_83
Skrevet

Det samme tenkte jeg. "Normale" mennesker har jo ikke mer å leve på i mnd, til vanlig. Men sikkert kjedelig når man er vant til mye mye mer.

Skrevet

Hehe, de synes jeg virkelig synd på. Bare 17.000 kr i mnd. Tro om de overlever på det, det var jo etterat regningene var betalt også.

Skrevet

Hehe, 17 000, det er hele vår inntekt det!

:0)

Det er høyere enn min, mora :o)

Skrevet

Kanskje jeg rett og slett skulle slå meg konkurs. Tror du jeg ville fått utbetalt det overskytende?

Det synes jeg du burde sjekke og så kan du skrive om det er mulig her.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

"Det er det som er gjeldende norm i slike saker"

Det er vel egentlig den samme normen, som de som søker gjeldssanering blir beregnet etter.

Det er ikke riktig. Jeg har en venn som ble arbeidsledig og hvor økonomien rotet seg fullstendig til. Endte som det måtte tilslutt. Han fikk beholde 3000 per måned å klare seg på av sin inntekt.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er ikke riktig. Jeg har en venn som ble arbeidsledig og hvor økonomien rotet seg fullstendig til. Endte som det måtte tilslutt. Han fikk beholde 3000 per måned å klare seg på av sin inntekt.

Da er det fordi han ikke har høyere inntekt.

Lensmannskontoret har spesielle satser de går etter, og de satsene er høyere enn satsene for sosialhjelp.

Jeg har også eksempel å vise til.

Skrevet

Det er høyere enn min, mora :o)

Men så er vi dobbelt så mange oså ;0)

Skrevet

Men så er vi dobbelt så mange oså ;0)

Nåja, minstemann eter som en voksen mann faktisk og jeg kan ikke kjøpe barneklær til ham lenger og han koster bra med penger nå han altså.

Skrevet

Nåja, minstemann eter som en voksen mann faktisk og jeg kan ikke kjøpe barneklær til ham lenger og han koster bra med penger nå han altså.

Hehe, du slipper hvertfall kjøpe bleier ;0)

Skrevet

Hehe, du slipper hvertfall kjøpe bleier ;0)

Jeg må bare kommentere det med bleiekostander, altså, for jeg husker også hvordan vi akket oss litt over denne enorme utgiften man ble påført;-)

Nå - mange år senere - ser jeg på bleiekostnaden som ganske liten i forhold til det som det koster å ha et større barn, ihvertfall hvis barnet skal være med på en del fritidsaktiviteter og slikt.

Skrevet

Jeg må bare kommentere det med bleiekostander, altså, for jeg husker også hvordan vi akket oss litt over denne enorme utgiften man ble påført;-)

Nå - mange år senere - ser jeg på bleiekostnaden som ganske liten i forhold til det som det koster å ha et større barn, ihvertfall hvis barnet skal være med på en del fritidsaktiviteter og slikt.

Hehe, jeg kjøper kjempe billig bleier, så var ikke ment som klage, var bare en spøk til Dorthe.

Det er nok dyrere når de blir større ja, skal være med i all verdens og ha spesielle klær..Jaja, får nye de mens de tar påseg det _jeg_ bestemmer ;0)

Forresten sitter jeg her å nyter årets første juleøl. Mmmmm..

Skal på wild west party, jeg som indianer og snaxy som cowboy! *LOL* Kan tro vi er lekre her vi sitter! ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...