Gå til innhold

Hvor mye har vi å leve på i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, jeg kjøper kjempe billig bleier, så var ikke ment som klage, var bare en spøk til Dorthe.

Det er nok dyrere når de blir større ja, skal være med i all verdens og ha spesielle klær..Jaja, får nye de mens de tar påseg det _jeg_ bestemmer ;0)

Forresten sitter jeg her å nyter årets første juleøl. Mmmmm..

Skal på wild west party, jeg som indianer og snaxy som cowboy! *LOL* Kan tro vi er lekre her vi sitter! ;0)

Ugh, ugh! :)

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

5

• morsan

3

• tonie

3

• Orio

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe, jeg kjøper kjempe billig bleier, så var ikke ment som klage, var bare en spøk til Dorthe.

Det er nok dyrere når de blir større ja, skal være med i all verdens og ha spesielle klær..Jaja, får nye de mens de tar påseg det _jeg_ bestemmer ;0)

Forresten sitter jeg her å nyter årets første juleøl. Mmmmm..

Skal på wild west party, jeg som indianer og snaxy som cowboy! *LOL* Kan tro vi er lekre her vi sitter! ;0)

Foreløpig er junior mer enn fornøyd med "merkeløse" klær, selv om han har oppfatninger mht farge og utseende og slikt.

Men slalåmutstyr, sykler, spillmaskiner, fritidsaktiviteter osv koster ganske mye.

Skrevet

Nei, det er sikkert ikkje så lite men tatt i betraktning at de tjener 1 270 000.- i året så må det være bittert at det er sønnen som har surra det til.

Da er ikkje 17 000.- i mnd. så mye (204 000.- i året).

Skrevet

Men er det noe sted i artikkelen antydet at Baasland ikke synes de får nok å klare seg for..?

Skrevet

Men er det noe sted i artikkelen antydet at Baasland ikke synes de får nok å klare seg for..?

Ikkje heng deg opp i bagateller. :-)

Han får sin lønn i himmelen uansett.

Skrevet

Hehe, du slipper hvertfall kjøpe bleier ;0)

Ja, heldigvis slipper jeg det.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Da er det fordi han ikke har høyere inntekt.

Lensmannskontoret har spesielle satser de går etter, og de satsene er høyere enn satsene for sosialhjelp.

Jeg har også eksempel å vise til.

Han tjente 700.000 per år.

Han greide å gjennomføre det og fikk nedbetalt det han skyldte på tre år.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Nei, det er sikkert ikkje så lite men tatt i betraktning at de tjener 1 270 000.- i året så må det være bittert at det er sønnen som har surra det til.

Da er ikkje 17 000.- i mnd. så mye (204 000.- i året).

Det er jo de som har surra det til, selvom de har gitt pengene til sønnen. Jeg greier fint å syns synd på dem, det er ikke det. De har jo forsøkt å handle ut fra kjærlighet til barnet sitt.

Jeg synes bare at det var mye å sitte igjen med 17k per måned - jeg har ikke i nærheten av såpass å rutte med, og det er igrunnen mange som ikke har det etter at hus og strøm er betalt. Dermed var det en snodig minstesats i og med at den var så høy. Jeg trodde jo konkurs var noen ille greier.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Nei, det er nettavisen sine ord, de har ikke klaget.

Det er dermed ikke dem jeg funderer på heller. Mer det at det ser ut som 17k per måned skulle være trangt. Jeg har det ikke trangt og jeg har ikke så mye igjen etter at hus og strøm er betalt.

Gjest Løveføtter
Skrevet

''Og så jeg som trodde prester (og dermed også biskoper) bodde gratis i embetsbolig. Jaja, så feil kan man antakeligvis Ta.''

De har utbetalt 25.000,- og etter at husleie og strøm er betalt har de 17.000,-. Ergo betaler de 8000,- for det som sikkert er en ganske stor enebolig i mnd? Jeg betaler ca. 6600,- i lån og husleie på en liten leilighet og jeg har ikke høye boligutgifter. Så 8000,- for en stor enebolig er nesten gratis. ;o)

Det er ikke mye i mnd, men de har jo heller ikke noe valg i den jobben de har. De har boplikt, og da bør ikke husleien være for høy.

Gjest høstløv
Skrevet

Han tjente 700.000 per år.

Han greide å gjennomføre det og fikk nedbetalt det han skyldte på tre år.

Da hadde han inngått en privat ordning, for gjeldssanering gjennom lensmannskontoret er vanligvis på 5 år.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Da hadde han inngått en privat ordning, for gjeldssanering gjennom lensmannskontoret er vanligvis på 5 år.

Aha. *slårmegihodet*

Det tror jeg kanskje kan stemme. Han la ned et krafttak av en annen verden for å få gjort opp alt sammen husker jeg ja. Og hadde noen år som var knalltøffe, men det var godt når det ble ferdig.

Men det må jo nesten friste med konkurs da - hvis man får beholde så mye av inntekten da kontra så lite med privat ordning. For det han fikk ha igjen var det de maks strakk seg til, så han fikk ikke tilbud om noe i nærheten av det man da tydeligvis får ved en konkurs.

Gjest høstløv
Skrevet

Aha. *slårmegihodet*

Det tror jeg kanskje kan stemme. Han la ned et krafttak av en annen verden for å få gjort opp alt sammen husker jeg ja. Og hadde noen år som var knalltøffe, men det var godt når det ble ferdig.

Men det må jo nesten friste med konkurs da - hvis man får beholde så mye av inntekten da kontra så lite med privat ordning. For det han fikk ha igjen var det de maks strakk seg til, så han fikk ikke tilbud om noe i nærheten av det man da tydeligvis får ved en konkurs.

Konkurs og gjeldssanering er to forskjellige ting.

Ved konkurs blir du ikke kvitt gjelden, før alt er betalt.

Ved gjeldssanering gjennom lensmannskontoret, blir du kvitt gjelden etter 5 magre år.

Når biskop Baasland og frue har et såpass stort beløp i måneden, til å leve for, så er det fordi satsene for ektepar er høyere enn satsene for en person.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Konkurs og gjeldssanering er to forskjellige ting.

Ved konkurs blir du ikke kvitt gjelden, før alt er betalt.

Ved gjeldssanering gjennom lensmannskontoret, blir du kvitt gjelden etter 5 magre år.

Når biskop Baasland og frue har et såpass stort beløp i måneden, til å leve for, så er det fordi satsene for ektepar er høyere enn satsene for en person.

Hm. Men kompisen min holdt på i tre år - og han gjorde opp for seg. Det ble dermed ikke gjeldssanering.

Og det er jo greit at satsene er annerledes for et ektepar enn for en enslig - men det er et visst spenn mellom 3000 i måneden og 17000???

Men disse må da betale til de er ferdige med all gjelden eller er de ferdige om fem år?

Skrevet

Det synes jeg du burde sjekke og så kan du skrive om det er mulig her.

:- )

Gjest høstløv
Skrevet

Hm. Men kompisen min holdt på i tre år - og han gjorde opp for seg. Det ble dermed ikke gjeldssanering.

Og det er jo greit at satsene er annerledes for et ektepar enn for en enslig - men det er et visst spenn mellom 3000 i måneden og 17000???

Men disse må da betale til de er ferdige med all gjelden eller er de ferdige om fem år?

Ved en konkurs vil du stå ansvarlig for gjelden til alt er betalt, men du har jo mulighet til å inngå en avtale med kreditorene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...