Gå til innhold

"fisken du enten elsker eller hater"

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

''Lutefisk lukter ikke noe spesielt egentlig.''

Høh? Gjør det ikke? Det er en så ekkel og utrolig guffen lukt at det finnes knapt ord som beskriver det!

Jeg syns ikke det lukter noe.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

18

• morsan

11

• candyqueen_83

4

• AneM1365380603

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg syns ikke det lukter noe.

Man kan jo bare prøve å _forestille_ seg hva slags lukter du omgir deg med til vanlig når du ikke syns lutefisk lukter noe, hehe.

:-)

candyqueen_83
Skrevet

Man kan jo bare prøve å _forestille_ seg hva slags lukter du omgir deg med til vanlig når du ikke syns lutefisk lukter noe, hehe.

:-)

Hehe. Jeg lukter nesten ikke noe når man lager fårikål heller jeg da. Jeg er glad i mat og syns mat lukter godt, så da registrerer jeg det vel ikke, og syns ikke noe lukter vondt hvertfall. Bortsett fra laks stekt i stekepanne. Det lukter så intenst.

Kizza1365380506
Skrevet

Vi har vært på byn og spist i kveld og da kom tema opp. Vi ble skjønt enig om at det er tilbehøret som smaker. Så om du forsyner deg av alt, untatt lutefisken, så er du seif lissom.

Skrevet

''Altså det dreier seg om lutefisk.''

*gleder meg til sesongens første lutefisk*

''Liker du lutefisk?''

JA!!!!!

''Hva smaker det egentlig?''

Vanskelig å forklare -- ligner ikke på kokt fisk. Men selv om jeg liker smaken av selve lutefisken veldig godt, så er tilbehøret et MUST! Masse stekt bacon, ertestuing, sennep... Blir litt kjedelig uten mye tilbehør.

''Lukter det vondt?''

Nei, det synes jeg ikke, men ikke sånn superdeilig lukt, da. Men 1000 ganger bedre enn rakfisk, som min fisefine nese bare ikke takler...*urk*

''Er det umulig å like, hvis du egentlig ikke liker det?''

Umulig for meg å si, ettersom jeg likte det første gangen jeg smakte det som ca 20åring.

''Takknemlig for svar, må finne ut dette litt fort!''

Er fisken i ovnen?

Skrevet

Jeg elsker lutefisk med bacon, kålstuing, sennep og poteter. Nam...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg liker ikke lutefisk, og har gitt opp å lære å like det.

Mange ting har jeg lært meg å like som voksen, og har gjort diverse forsøk også med lutefisk, men har nå bare konkludert med at det er og bli pyton, for min del.

Og ja - lukten er om mulig enda verre enn smaken og konsistensen.

Skrevet

Jeg har smakt de to ganger - først en gang hos svigermor, da jeg var "ny" i familien, for omtrent 15-16 år siden. Syntes det smakte vondt.

Så prøvde jeg igjen for fem-seks år siden, for å se om jeg hadde endret meg. Konklusjon: jeg hadde ikke endret meg!

Jeg liker nesten all salgs fisk - men ikke lutefisk!

Hei, har vært litt borte fra forumet --- Men du mener altså at det ikke er særlig håp om å like lutefisk, hvis man tidligere har syntes lukten har vært pyton. Uansett om man liker fisk? Huff... hva skal jeg gjøre... Jeg skal i lutefisksleskap med stort sett ukjente folk attpåtil.. *grue-grue*

Skrevet

Dette er noe jeg selv ofte er opptatt av. :-)

''Liker du lutefisk?''

Kan jeg overhodet ikke forestille meg, nei.

Gudene vet, jeg er sikkert eneste nordlenning som aldri har kommet lengre enn til lukta.

''Lukter det vondt?''

Ja, helt klart. Jeg blir kvalm av lukta, kan ikke være i samme hus på timer etter at folk har laga og gafla i seg denne ... denne ... matretten? For ikke å snakke om hvordan lutefisken ser ut, da. Fysj være!

Kan jeg overhodet ikke forestille meg!

Jeg MÅ melde avbud!

Skrevet

Hei, har vært litt borte fra forumet --- Men du mener altså at det ikke er særlig håp om å like lutefisk, hvis man tidligere har syntes lukten har vært pyton. Uansett om man liker fisk? Huff... hva skal jeg gjøre... Jeg skal i lutefisksleskap med stort sett ukjente folk attpåtil.. *grue-grue*

Ikke gru deg - med litt kløkt klarrer du sikkert å unngå å vide at du ikke spiser noe (særig) av selve fisken. Ha på masse tilbehør og bare en liten fiskebit, og vhis det viser seg at du ikke liker fisken, kan du prøve å "blande" biten inn i restavfallet. Det settes sikert fem skåler for å ha bein og skinn oppi - slipp småbiter av fisken oppi der og spis tilbehøret;-)

Skrevet

Vi har vært på byn og spist i kveld og da kom tema opp. Vi ble skjønt enig om at det er tilbehøret som smaker. Så om du forsyner deg av alt, untatt lutefisken, så er du seif lissom.

Men man kan jo ikke gafle i seg av tilbehøret som skal rekke til alle ... og dessuten en hel kveld i den lukta da???

Skrevet

Jeg MÅ melde avbud!

Tull og tøys. De fleste lutefiskselskap er selvbetjente greier. Pøs på med tilbehør og dropp fisken. Om du får kommentarer, så bare si det som det er.

Skrevet

Her ble det mange tasteleifer!!

"..klarer du sikkert å unngå å vise at du ikke spiser noe (særlig) av selve fisken..."

Skrevet

''Altså det dreier seg om lutefisk.''

*gleder meg til sesongens første lutefisk*

''Liker du lutefisk?''

JA!!!!!

Vanskelig å forklare -- ligner ikke på kokt fisk. Men selv om jeg liker smaken av selve lutefisken veldig godt, så er tilbehøret et MUST! Masse stekt bacon, ertestuing, sennep... Blir litt kjedelig uten mye tilbehør.

''Lukter det vondt?''

Nei, det synes jeg ikke, men ikke sånn superdeilig lukt, da. Men 1000 ganger bedre enn rakfisk, som min fisefine nese bare ikke takler...*urk*

Umulig for meg å si, ettersom jeg likte det første gangen jeg smakte det som ca 20åring.

''Takknemlig for svar, må finne ut dette litt fort!''

Er fisken i ovnen?

''Er fisken i ovnen?'' Kommer lutefisk fra ovn? *grønn* eller *blond*

Skrevet

Tull og tøys. De fleste lutefiskselskap er selvbetjente greier. Pøs på med tilbehør og dropp fisken. Om du får kommentarer, så bare si det som det er.

Takk !

Skrevet

Jeg husker egentlig ikke noe særlig av lukten, men husker smaken og konsistensen.... Og jeg er veldig glad i fisk - alstå vanlig fisk!

Men du kan jo gi det en sjanse! Det blir sikkert sosialt og hyggelig!

Skrevet

Men man kan jo ikke gafle i seg av tilbehøret som skal rekke til alle ... og dessuten en hel kveld i den lukta da???

Du tar jo selvsagt mest av slikt som potet og ertestuing, som det er flust av og litt mer moderat av baconet.

vedr lukta: Jeg har problemer med lukt av rakfisk, men jeg melder ikke avbud av den grunn.

Skrevet

Hehe. Jeg lukter nesten ikke noe når man lager fårikål heller jeg da. Jeg er glad i mat og syns mat lukter godt, så da registrerer jeg det vel ikke, og syns ikke noe lukter vondt hvertfall. Bortsett fra laks stekt i stekepanne. Det lukter så intenst.

Åhh, har du prøvd å steke laks i panne og så sette lokk på panna etterpå? For så å åpne etter en tid... Å fytterakkern, jeg kan ikke beskrive det! Det lukter ikke mat engang, men rett og slett noe sterkt og giftig! Litt plastikkaktig... DET er den mest motbydelige matlukten jeg veit om det!

Skrevet

''Er fisken i ovnen?'' Kommer lutefisk fra ovn? *grønn* eller *blond*

Jeg synes det er best. Man kan koke den i kjel, men da kan den fort løse seg opp og så står man der som vert med en grautete fiskegjørme... :-(

Jeg legger fiskestykkene med skinnsida ned i langpanna og setter i stekovnen. Da blir konsistensen best.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...