Gjest Kayia Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 God lutefisk med godt tilbehør er kjempegodt! Jeg steker den i steikovn under folie, trekker den ikke i kjele, og da blir den fast og god. Den lukter ikke, smaker torsk, men har likevel en annen smak enn fersk, lettsaltet torsk. Du må nesten bare prøve:) Det er ulike tradisjon for tilbehør i forskjellige deler av landet. Jeg er vant til kokte poteter, bacon, erterstuing og sirup på potetene, men har også fått servert brunost og baconfett til potetene. Og i likhet med annen typisk norsk trasisjonsmat som har blitt festmat, som fårikål, smalahove eller ribbe, liker jeg at lutefisk kommer i følge med gode venner, øl og akevitt. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Åhh, har du prøvd å steke laks i panne og så sette lokk på panna etterpå? For så å åpne etter en tid... Å fytterakkern, jeg kan ikke beskrive det! Det lukter ikke mat engang, men rett og slett noe sterkt og giftig! Litt plastikkaktig... DET er den mest motbydelige matlukten jeg veit om det! Det lukter skikkelig dritt ( Lukta av stekt laks som har stått litt er noe av det verste man kan kjenne lukta av. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Det lukter skikkelig dritt ( Lukta av stekt laks som har stått litt er noe av det verste man kan kjenne lukta av. Det er det faktisk! Også blir man jo ikke kvitt det med det første heller! Urgh... Nei da lar jeg heller maten bli kald mens jeg vasker panna altså:-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Prøvde du i selskap? Liksom ta en liten bit, og gjøre gode miner? Ja, jeg har prøvd i selskap. Smaken er så ille at jeg strevde hardt med å tygge og svelge den lille biten jeg tok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.