Gå til innhold

Den store reisen

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Dette var siste gangen jeg legger kveldssnadderet til dette programmet. Idet jeg legger en deilig biffbit i munnen gnafser folka i seg en feit og leddete makk. Detaljene med slimet som stakk ut av munnvikene fikk jeg ikke med meg pga at jeg lukka igjen øynene, men sønnen min var så snill og informere meg..

Takk for maten ;)

Skrevet

Det var samme programett eg såg (litt) på, de spiste apekatt også.

Etterpå var det en trøndersk "apekatt" som skulle lære urfolket golf???! Snakk om soisiale antenner.

Skrevet

Kultursjokk de'lux ;-)

Jeg synes programmet er kjempegøy og faktisk ikke så rent lite lærerrikt. Det gir rom for mange gode diskusjoner med ungene som også ser på :)

AneM1365380603
Skrevet

Etterpå var det en trøndersk "apekatt" som skulle lære urfolket golf???! Snakk om soisiale antenner.

Den ene familien hadde en tørrfisk med i gave, og den falt ikke i smak. De sa det luktet lik. Uff, he he.

Artig program egentlig :)

Skrevet

Den ene familien hadde en tørrfisk med i gave, og den falt ikke i smak. De sa det luktet lik. Uff, he he.

Artig program egentlig :)

Det er moro å se hvordan andre kulturer kan se på oss (man ser seg selv litt utenfra) ;-)

AneM1365380603
Skrevet

Kultursjokk de'lux ;-)

Jeg synes programmet er kjempegøy og faktisk ikke så rent lite lærerrikt. Det gir rom for mange gode diskusjoner med ungene som også ser på :)

Mine barn liker også programmet godt. Jeg synes det er greit å se at de reagerer på at de norske har oppført seg litt uhøflig ved et par anledninger.

AneM1365380603
Skrevet

Det er moro å se hvordan andre kulturer kan se på oss (man ser seg selv litt utenfra) ;-)

Ja, så er det så artig å høre alle kommentarene når de observerer de norske ;)

Skrevet

Mine barn liker også programmet godt. Jeg synes det er greit å se at de reagerer på at de norske har oppført seg litt uhøflig ved et par anledninger.

Ja, det er utrolig viktig. Jeg tror slike programmer kan være med på å forebygge fremmedfrykt og lære folk om respekt for andre kulturer og levemåter. Det som er så flott er at vi får vite hva urfolka tenker om oss, og vi skjønner nesten at de synes vi er "rare" *ler*

AneM1365380603
Skrevet

Ja, det er utrolig viktig. Jeg tror slike programmer kan være med på å forebygge fremmedfrykt og lære folk om respekt for andre kulturer og levemåter. Det som er så flott er at vi får vite hva urfolka tenker om oss, og vi skjønner nesten at de synes vi er "rare" *ler*

Det hadde nesten vært litt gøy om de i laget et program der noen av urfolka ble med de norske familiene hjem.

Skrevet

*Hehe* Og hva skal de bruke den ene golfhansken de fikk til?

Skrevet

Det hadde nesten vært litt gøy om de i laget et program der noen av urfolka ble med de norske familiene hjem.

Den tanken har også jeg tenkt! Hadde vært utrolig gøy å se hvordan de hadde reagert :)) Kanskje vi skal maile NRK og tipse dem ;-)

Skrevet

Det er vel ikke så helt sikkert at dette med golf var Reidars ide, da, men... Ifg. deltakerne så har det jo kommet fram i ettertid at de ble ganske kratig instruert av NRK om hva som skulle skje og ikke.

Men et artig program - det er det :-)

AneM1365380603
Skrevet

Det er vel ikke så helt sikkert at dette med golf var Reidars ide, da, men... Ifg. deltakerne så har det jo kommet fram i ettertid at de ble ganske kratig instruert av NRK om hva som skulle skje og ikke.

Tannlegen sa jo i ettertid at han aldri har med seg utstyr på ferier, men han fikk beskjed om å si det under opptak.

Sjarmerende familie forresten, disse fra Lofoten.

Skrevet

Tannlegen sa jo i ettertid at han aldri har med seg utstyr på ferier, men han fikk beskjed om å si det under opptak.

Sjarmerende familie forresten, disse fra Lofoten.

Han sa det, og at det var NRK som hadde instruert denne scenen. Alsos er en herlig familie, og det samme gjelder familien fra Horten, synes jeg. Trønderfamilien er også ok, bortsett fra Karin. Hun er vel den eneste som har oppført seg på en måte som ikke er noe hyggelig å se på.

Men jeg tror nok at det vanskeligste må være å være i Afrika. Det ser så tørt og varmt ut, mens de andre stedene er frodige og folk er generelt livligere og hyggeligere:-)

Skrevet

*Hehe* Og hva skal de bruke den ene golfhansken de fikk til?

Det fikk ikkje eg med meg, slo av lyden.

Skrevet

Han med pil og bue var småsugen på ho norske dama, sjøl om ho ødela for apejakta.

Skrevet

Han sa det, og at det var NRK som hadde instruert denne scenen. Alsos er en herlig familie, og det samme gjelder familien fra Horten, synes jeg. Trønderfamilien er også ok, bortsett fra Karin. Hun er vel den eneste som har oppført seg på en måte som ikke er noe hyggelig å se på.

Men jeg tror nok at det vanskeligste må være å være i Afrika. Det ser så tørt og varmt ut, mens de andre stedene er frodige og folk er generelt livligere og hyggeligere:-)

Klart det er varmt i Afrika, hallo??? :)

Skrevet

Klart det er varmt i Afrika, hallo??? :)

Ja, men det er det vel de andre stedene også. Det er mer mangelen på frodighet som gjør at jeg synes det virker mer utrivelig der. Og at menneskene ser ut til å ha mindre humor og livsglede. Men det kan jo være mine øyne som ser feil:-)

Skrevet

Vi har også begynt å se på den serien nå, og synes det er spennende og interessant! Synes det var velidg ok at hun trønderen lærte bort strikking, og at hun fikk lære fletting tilbake. Ble imponert over at hun afrikaneren kunne flestte så stramt at hun kunne bruke bollen til å drikke melk av!

Golfoppvisningen var så tåpelig at jeg ikke finner ord...

Den larven var utrolig ufyselig, og jeg var glad vi var ferdige med maten nå. Kjente faktisk jeg nesten ble kvalm, og det skal ganske mye til før jeg reagerer på noe sånt....

Imponerende hvor mye tid de bruker til å finne mat - to jaktlag avgårde en hel dag, og fangsten var på bare to små aper... til hele flokken med mennesker!

AneM1365380603
Skrevet

Vi har også begynt å se på den serien nå, og synes det er spennende og interessant! Synes det var velidg ok at hun trønderen lærte bort strikking, og at hun fikk lære fletting tilbake. Ble imponert over at hun afrikaneren kunne flestte så stramt at hun kunne bruke bollen til å drikke melk av!

Golfoppvisningen var så tåpelig at jeg ikke finner ord...

Den larven var utrolig ufyselig, og jeg var glad vi var ferdige med maten nå. Kjente faktisk jeg nesten ble kvalm, og det skal ganske mye til før jeg reagerer på noe sånt....

Imponerende hvor mye tid de bruker til å finne mat - to jaktlag avgårde en hel dag, og fangsten var på bare to små aper... til hele flokken med mennesker!

Det virker som at det er damene som arbeider mest i den ene leiren i allefall. Mennene ligger og slapper av mens kvinnene står på.

Jeg brekket meg da sønnen min beskreiv hva som skjedde da de putta larven i munnen. Det var rett før middagen kom opp igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...