Gå til innhold

"Hvitevarer"

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• AneM1365380603

9

• Dorthe

6

• Lotte :o)

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

1. Hvitevarene kan fortsatt være hvite - men det hippe noen år nå har vært sånn stålgråe (heter det det tro - det hørtes feil ut) - børstet stål, tror jeg. Vi snakket om det i dag, at nå vi i løpet av et år eller to må skifte ut oppvaskmaskinen og mikrobølgeovnen, og etterhvert komfyren, så er sikkert børstet stål helt ut igjen (og det er jo det jeg har lyst på ...)

2. Hvis du bare skal tine rundstykkene dine i den - anbefaler jeg at du heller tar dem opp dagen før, og bruker de 50.000 på noe gøyere enn en komfyr!

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Spm. 2. Hvorfor koster den steikeovnen (som eg skal tine rundstykker i) eg har sett meg ut Kr. 50 000.-?''

Fordi du har misforstått hva du trenger for å få tint rundstykkene dine, kanskje? :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

1. Hvitevarene kan fortsatt være hvite - men det hippe noen år nå har vært sånn stålgråe (heter det det tro - det hørtes feil ut) - børstet stål, tror jeg. Vi snakket om det i dag, at nå vi i løpet av et år eller to må skifte ut oppvaskmaskinen og mikrobølgeovnen, og etterhvert komfyren, så er sikkert børstet stål helt ut igjen (og det er jo det jeg har lyst på ...)

2. Hvis du bare skal tine rundstykkene dine i den - anbefaler jeg at du heller tar dem opp dagen før, og bruker de 50.000 på noe gøyere enn en komfyr!

Er det ikke svart som er in nå, og stål ut? Svarte hvitevarer er utrolig lekkert, mye finere enn stål ialle fall.

AneM1365380603
Skrevet

Du får invitere Lotte på besøk, så er rundstykkene opptint på et øyeblikk :)

Godt spørsmål det med hvorfor hvitevarene ikke er hvite lenger. Kom med neste :)

Skrevet

Nei, nå er det svart som gjelder

Skrevet

Er det ikke svart som er in nå, og stål ut? Svarte hvitevarer er utrolig lekkert, mye finere enn stål ialle fall.

Jo sikkert - vi pleier å bruke 5-6 år på å venne oss itl nye ting, og når vi skal skifte ut ting, så er det vi har vent oss til, på vei ut...

Så vi kan like godt se på svarte "hvitevarer" altså?

Både oppvaskmaskinen og mikroen synger på siste verset, og komfyren har to stygge plater + at stekeovnsdøra lekker litt varme....

Uff, blir dyrt dette her!

AneM1365380603
Skrevet

Ja, mannen min var i allefall opptatt av at micro og komfyr skulle være svart.

AneM1365380603
Skrevet

Jo sikkert - vi pleier å bruke 5-6 år på å venne oss itl nye ting, og når vi skal skifte ut ting, så er det vi har vent oss til, på vei ut...

Så vi kan like godt se på svarte "hvitevarer" altså?

Både oppvaskmaskinen og mikroen synger på siste verset, og komfyren har to stygge plater + at stekeovnsdøra lekker litt varme....

Uff, blir dyrt dette her!

Børsta stål og små barnefingre går ikke så godt i hop, men det samme ser jeg på det svarte :(

Skrevet

OK, OK, OK!

Da skal jeg si til min kjære at vi må se på svart.

Vi har lys eik på kjøkkendørene, og sånn beige/latte fliser. Er det OK med sorte "hvitevarer" da? Kjøleskapet er hvitt, og holder forhåpentligvis i mange år ennå.

Skrevet

Ja, mannen min var i allefall opptatt av at micro og komfyr skulle være svart.

Jeg har hvit micro da, de hadde ikke den jeg ville ha i svart. Den som tiner og steker pizza på plate og som jeg ikke kan leve uten :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Børsta stål og små barnefingre går ikke så godt i hop, men det samme ser jeg på det svarte :(

Men svart er i alle fall lekkert, barnefingre eller ikke.

Skrevet

Ja, det synes vel veldig godt ja! Men jeg tror ikke vi kjøper hvitt igjen. Blir det pent med sort sammen med lys eik, tror du?

AneM1365380603
Skrevet

Men svart er i alle fall lekkert, barnefingre eller ikke.

Ja, og når jeg holder motet oppe tenker jeg at jeg holder det nå rent i allefall. Hvis jeg ikke så skitten ville jeg ikke vasket så ofte.

Skrevet

Ja, og når jeg holder motet oppe tenker jeg at jeg holder det nå rent i allefall. Hvis jeg ikke så skitten ville jeg ikke vasket så ofte.

Vi har en eldgammel mikrobølgeovn - tror den er 13-14 år gammel. Merkelignok virker den ennå. Har du greie på om det er farligere mht stråling fra gamle mikroer enn fra nye?

Jeg har ikke tenkt på det, før mannen min begynte å snakke om det her en dag - tenkte det var ok så lenge den fungerte, men den er kanksje klar for utskifting snart....

AneM1365380603
Skrevet

Ja, det synes vel veldig godt ja! Men jeg tror ikke vi kjøper hvitt igjen. Blir det pent med sort sammen med lys eik, tror du?

Det som er pent er jo om alle hvitevarene har samme farve. Vi har micro, steikovn og kaffetrakter i svart. Det passer godt sammen med kjøkkeninnredningen. Kjølehjørnet er integrert, så det teller jeg ikke med.

AneM1365380603
Skrevet

Vi har en eldgammel mikrobølgeovn - tror den er 13-14 år gammel. Merkelignok virker den ennå. Har du greie på om det er farligere mht stråling fra gamle mikroer enn fra nye?

Jeg har ikke tenkt på det, før mannen min begynte å snakke om det her en dag - tenkte det var ok så lenge den fungerte, men den er kanksje klar for utskifting snart....

Det med stråling har jeg lite peiling på. Vi hadde en gang en micro med grillelement. Den begynte å ryke hver gang vi skulle grille, så slik micro vil jeg ikke ha flere ganger. Kunne jo tatt fyr.

Skrevet

Det med stråling har jeg lite peiling på. Vi hadde en gang en micro med grillelement. Den begynte å ryke hver gang vi skulle grille, så slik micro vil jeg ikke ha flere ganger. Kunne jo tatt fyr.

Uff, ekkelt.

Vår har overlevd en glass bombe (eksplosjon av frossen barnemat i et glass), brening av mikropopcon og en merkelig brannaktig sak i en liten metalldings som glassplata lå oppå - den svei og ble svart en gang - men det er flere år siden nå.

Så den tar aldir kvelden, ser det ut som!

Skrevet

OK, OK, OK!

Da skal jeg si til min kjære at vi må se på svart.

Vi har lys eik på kjøkkendørene, og sånn beige/latte fliser. Er det OK med sorte "hvitevarer" da? Kjøleskapet er hvitt, og holder forhåpentligvis i mange år ennå.

Jeg har svarte hvitevarer til lys toscana kjøkken og granitt benkeplater. Og så har jeg eikeparkett på gulvet. Jeg liker kjøkkenet mitt, men vet egentlig ikke om andre gjør det.

AneM1365380603
Skrevet

Uff, ekkelt.

Vår har overlevd en glass bombe (eksplosjon av frossen barnemat i et glass), brening av mikropopcon og en merkelig brannaktig sak i en liten metalldings som glassplata lå oppå - den svei og ble svart en gang - men det er flere år siden nå.

Så den tar aldir kvelden, ser det ut som!

Ingen grunn til å bytte den ut om den fungerer :o) Jeg syntes jo det var helt unødvendig å skifte ut vår hvite pga at mannen min ville ha svart....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...