Gå til innhold

"Hvitevarer"

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har svarte hvitevarer til lys toscana kjøkken og granitt benkeplater. Og så har jeg eikeparkett på gulvet. Jeg liker kjøkkenet mitt, men vet egentlig ikke om andre gjør det.

Er lys toscana fint? Vi har endel spann stående i den farven til stua. Skulle egentlig ha en annen farve, men så endte vi opp med lys toscana.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• AneM1365380603

9

• Dorthe

6

• Lotte :o)

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har svarte hvitevarer til lys toscana kjøkken og granitt benkeplater. Og så har jeg eikeparkett på gulvet. Jeg liker kjøkkenet mitt, men vet egentlig ikke om andre gjør det.

Uff, fargen på veggene våre er jo tragisk - mørkeblå - så de skal vi jo gjøre noe med - lys toscana, eikeparkett og svarte hvitevarer høres flott ut! Kjøkkenet vårt vil jo være mørkere, i og med at kjøkkendørene er i lys eik også.

Nå fikk jeg jammen lyst til ¨å få gjort noe med kjøkkenet! Jeg malte vinduskarmene i vår - men så stoppet det opp.....

Skrevet

Ingen grunn til å bytte den ut om den fungerer :o) Jeg syntes jo det var helt unødvendig å skifte ut vår hvite pga at mannen min ville ha svart....

Litt tøft da, at han bryr seg om fargen på mikrobøkgeovnen! Mannen min er blitt så fascinert av sånne induksjonskomfyrer :-)

Men komfyren kommer litt langt ut i rekka på nyinvesteringer. Uff, nå må jeg få lagt meg!!!!! God natt!

AneM1365380603
Skrevet

Litt tøft da, at han bryr seg om fargen på mikrobøkgeovnen! Mannen min er blitt så fascinert av sånne induksjonskomfyrer :-)

Men komfyren kommer litt langt ut i rekka på nyinvesteringer. Uff, nå må jeg få lagt meg!!!!! God natt!

Vi skal også legge oss nå :) Natta. Mannen klager på psykodelisk musikk. Noe flyfly linket til, hehe. Der deler vi ikke samme smak.

Skrevet

1. Hvitevarene kan fortsatt være hvite - men det hippe noen år nå har vært sånn stålgråe (heter det det tro - det hørtes feil ut) - børstet stål, tror jeg. Vi snakket om det i dag, at nå vi i løpet av et år eller to må skifte ut oppvaskmaskinen og mikrobølgeovnen, og etterhvert komfyren, så er sikkert børstet stål helt ut igjen (og det er jo det jeg har lyst på ...)

2. Hvis du bare skal tine rundstykkene dine i den - anbefaler jeg at du heller tar dem opp dagen før, og bruker de 50.000 på noe gøyere enn en komfyr!

Du er inne på noe på begge spørsmåla, eg går for hvite hvitevarer.

Når det gjelder ovnen så har det mest med de "vitale måla" (detgyldne snitt) ovnen må jo passe inn visuellt først og fremst, for eg spiser stort sett bare Fjordland allikevel og har selvfølgelig ikkje 50 000.- å bruke på en ovn.

Men eg SKAL ha 90 cm. brei kjøkkenvifte og komfyrtopp, og da må ovnen være 90 også!

De kan få 5 000.-!

Skrevet

Er lys toscana fint? Vi har endel spann stående i den farven til stua. Skulle egentlig ha en annen farve, men så endte vi opp med lys toscana.

Det er lyst og varmt, jeg har valgt det framfor hvitt fordi jeg synes det ble kaldt. Og så har jeg så mørkt kjøkken fordi det er lite vindu og overbygd veranda utenfor

Skrevet

Vi skal også legge oss nå :) Natta. Mannen klager på psykodelisk musikk. Noe flyfly linket til, hehe. Der deler vi ikke samme smak.

Jeg har ikke hørt på noen av linkene deres - ville ikke vekke min søte mann som sover på sofaen :-)

Skrevet

Når det gjelder ovnen så har det mest med de "vitale måla" (detgyldne snitt) ovnen må jo passe inn visuellt først og fremst, for eg spiser stort sett bare Fjordland allikevel og har selvfølgelig ikkje 50 000.- å bruke på en ovn.

Men eg SKAL ha 90 cm. brei kjøkkenvifte og komfyrtopp, og da må ovnen være 90 også!

De kan få 5 000.-!

90 cm bred ovn? Er det noe fint da?

(sier jeg som ikke har det fnugg peiling på interiør og kjøkken altså)

Synes bare det hørtes så himla svært ut! Bor ikke du sammen med sønnen din da - to personer - og så 90 cm ovn? Hvor mange plater er det på en sånn ovn da? 6?

Skrevet

Uff, fargen på veggene våre er jo tragisk - mørkeblå - så de skal vi jo gjøre noe med - lys toscana, eikeparkett og svarte hvitevarer høres flott ut! Kjøkkenet vårt vil jo være mørkere, i og med at kjøkkendørene er i lys eik også.

Nå fikk jeg jammen lyst til ¨å få gjort noe med kjøkkenet! Jeg malte vinduskarmene i vår - men så stoppet det opp.....

Det var en som hadde lagt plexiglass over kjøkkenbenken og det har jeg lyst på. Jeg skal sette eksen i gang i vinter når jeg skal på fjellet

Skrevet

Det var en som hadde lagt plexiglass over kjøkkenbenken og det har jeg lyst på. Jeg skal sette eksen i gang i vinter når jeg skal på fjellet

Plexiglass? Hadde ikke du flott granitt da? Må jo ikke ødelegge den med plexiglass?

Men som sagt - jeg er ikke noe up to date med interiør...

Skrevet

Plexiglass? Hadde ikke du flott granitt da? Må jo ikke ødelegge den med plexiglass?

Men som sagt - jeg er ikke noe up to date med interiør...

Jeg tenkte mellom benkeplata og overskapene.

Skrevet

90 cm bred ovn? Er det noe fint da?

(sier jeg som ikke har det fnugg peiling på interiør og kjøkken altså)

Synes bare det hørtes så himla svært ut! Bor ikke du sammen med sønnen din da - to personer - og så 90 cm ovn? Hvor mange plater er det på en sånn ovn da? 6?

Det er både fint og praktisk, og den har bare fire plater.

http://www.miele.no/no/husholdning/produkter/9712_21063.htm

Nå bor sønnen min på en annen kant av landet grunna skolegang, så nå er "vi" èn person i huset.

Skrevet

Jeg tenkte mellom benkeplata og overskapene.

*klasker meg i panna*

Å ja.... så for meg at du la dem oppå de flotte benkeplatene...

NÅ er det på tide å legge seg - hjelp - klokka er jo halv to!!!!!!

Skrevet

OK, OK, OK!

Da skal jeg si til min kjære at vi må se på svart.

Vi har lys eik på kjøkkendørene, og sånn beige/latte fliser. Er det OK med sorte "hvitevarer" da? Kjøleskapet er hvitt, og holder forhåpentligvis i mange år ennå.

Da kjøper dere resten i hvitt.

Skrevet

De kan få 5 000.-!

Hvis du vil følge det gyldne snitt så kan du ha en ovn på

55,623

Skrevet

Hvis du vil følge det gyldne snitt så kan du ha en ovn på

55,623

55,624 cm i høyde ja, om ovnen er 90cm brei.

"Min" ovn er 895 x 478 mm, altså en faktor på 1,87 og ikkje 1,618 (det gyldne snitt), så kanskje eg bør få spesiallaget en? :-)

Skrevet

55,624 cm i høyde ja, om ovnen er 90cm brei.

"Min" ovn er 895 x 478 mm, altså en faktor på 1,87 og ikkje 1,618 (det gyldne snitt), så kanskje eg bør få spesiallaget en? :-)

Ja, hvis du vurderer å bruke 50 store på ovnen, så kan du like gjerne løpe lina ut. :)

Skrevet

Ja, hvis du vurderer å bruke 50 store på ovnen, så kan du like gjerne løpe lina ut. :)

Eg kommer til å tilby de 5 000.-, det må være nok :-)

Skrevet

Eg kommer til å tilby de 5 000.-, det må være nok :-)

Får vel holde. Ü

Skrevet

Jo sikkert - vi pleier å bruke 5-6 år på å venne oss itl nye ting, og når vi skal skifte ut ting, så er det vi har vent oss til, på vei ut...

Så vi kan like godt se på svarte "hvitevarer" altså?

Både oppvaskmaskinen og mikroen synger på siste verset, og komfyren har to stygge plater + at stekeovnsdøra lekker litt varme....

Uff, blir dyrt dette her!

'' vi pleier å bruke 5-6 år på å venne oss itl nye ting, og når vi skal skifte ut ting, så er det vi har vent oss til, på vei ut...''

Da burde du være litt crazy og prøve å være trendsetter/være i forkant denn gangen! Nå skal "alle" ha svarte hvitevarer, så da kan du prøve å tenke ut hva som erstatter svart. Akkurat som man på 70-tallet hadde hvitevarer i grønt og brunt.

Kanskje blir rødt det neste store? Eller oransj?? Kjøp hvite saker og få dem spraylakkert hos en billakkerer! Si til alle som kommer på besøk at dette er siste skrik på kontinentet:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...