Gå til innhold

konfirmasjon

Gjest finnerikkenickname

Anbefalte innlegg

Gjest finnerikkenickname
Skrevet

skal i vår ha konfirmasjon nr to. denne gang jente. hun har ikke så mye meninger om ting, er ok alt det jeg foreslår. jeg hadde veldig lyst til å pynte med svart duk (nervøs velur fra jysk), og hvitt og turkis i pynt på bordet. hun synes det var en god ide. men så snakket jeg med noen, og de mente at en kan ikke ha svart duk i konfirmasjon, det er kun i begravelser en har det. men jeg har aldri vært i en begravelse der de har hatt svart duk. de har alltid hvit duk. vil gjerne høre hva andre synes. håper noen har en mening!

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Lillemus

6

• Lotte :o)

6

• plommeblomst

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest tristfargeda
Skrevet

Jeg har aldri vært i noen begravelse hvor de bruker svarte duker .... de bruker hvite duker her i allefall.

Akkurat svart til en konfirmasjon ser jeg absolutt IKKE for meg .... må da finnes andre farger du kommer på ......

Skrevet

Jeg har heller aldri vært i en begravelse der det har blitt brukt svart duk:-)

Jeg kunne heller aldri tenkt meg å bruke det i en konfirmasjon, men det er mer fordi jeg føler at det blir et mer trist enn stilig bord, altså en helt subjektiv mening:-) Tror ikke det finnes noen uskrevne regler når det gjelder duk i konfirmasjon. Og om det gjør det, så bare blåser du i det. Ønsker dere svart duk så bruker dere det:-)

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg synes sort duk høres litt dystert ut og hadde nok vurdert en annen farge. Jedg har aldri sett en sort duk i begravelse så det er ikke hva jeg forbinder med fargen sort. Mer at det blir litt mørkt i en konfirmasjon. Hvis du har mulighet til en prøveoppdekking kan du kanskje prøve hvordan det tar seg ut? Det høres stilig ut..

Gjest finnerikkenickname
Skrevet

takk for at dere hadde tid til å si deres mening. det er derfor jeg er i tvil, om det blir for dystert. det blir enten svart eller hvit duk. men jeg synes hvit er så kjedelig...... tenker at våren er jo kommet da, og det er lyst og fint ute, og vi har en veldig lys stue, så jeg ser for meg at det ville vært stilig med svart. ville hatt noen fine, lyse blomsteroppsatser også. men, men. jeg ender nok på hvit duk. det er jo det som er vanlig.

Gjest ikke vær så svart-hvit
Skrevet

takk for at dere hadde tid til å si deres mening. det er derfor jeg er i tvil, om det blir for dystert. det blir enten svart eller hvit duk. men jeg synes hvit er så kjedelig...... tenker at våren er jo kommet da, og det er lyst og fint ute, og vi har en veldig lys stue, så jeg ser for meg at det ville vært stilig med svart. ville hatt noen fine, lyse blomsteroppsatser også. men, men. jeg ender nok på hvit duk. det er jo det som er vanlig.

Hvit duk er ikke vanlig til en konfirmasjon. Du må komme deg vekk fra de svart-hvit-tankene dine. Finnes mange mange flotte fargerike farger å få på duker idag.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns du fint kan ha svart duk, og pynte opp med andre farger :o)

Skrevet

Kan ikke huske å ha spist ved et bord med svart duk, smmen hvilken anledning det har vært i.

Har ingen svart duk, og vet ikke om jeg har sett dem i salg heller. Ville aldri brukt en selv.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Kan ikke huske å ha spist ved et bord med svart duk, smmen hvilken anledning det har vært i.

Har ingen svart duk, og vet ikke om jeg har sett dem i salg heller. Ville aldri brukt en selv.

Vi bruker svart papirduk. På Halloween. I år ville Storebror ha svarte søppelsekker til duk, og sånn ble det.

Skrevet

Det er kjempetøfft med svart duk! Men det må være freche farger i tillegg å det har dere jo tenkt å ha.

Gjest Melbilla
Skrevet

Jeg vurderte selv å bruke svart duk, men kom frem til at det kanskje ikke passet i en konfirmasjon.

Det ble hvit duk i steden, men svart tyllstoff i midten på bordet.

Ellers gikk fargene i lilla og sølv.

Hvis du ikke liker det klassiske med hvit duk, tror jeg det kunne blitt et friskt og tøft konfirmasjonsbord med kombinasjonen grønt og turkis og sølv.

Det høres kanskje uvant og rart ut, men jeg har sett den farge kombinasjonen på butikken Indiska og det er ganske tøft.

Skrevet

Klart du kan! Vi hadde svart og oransje i datterens konf.

Svarte lys, oransje lysestaker, svarte og oransje glassteiner, oransje roser, ja alt gikk i svart og oransje, (litt grønt i blomsterdekorasjonene da)fra invitasjoner til omslagene på takkekortene.

Jeg brukte svarte laken i glatt bomull (helt ubrukte asså!)

Litt Halloweenfarger, men det var datterens dag og hennes valg.

Til og med gamle oldemor var imponert hvor fint det faktisk ble.

Kjør på, helt sikker på at du blir fornøyd!

Skrevet

Tja, om du kan ha svart eller ikke i en konfirmasjon har jeg ikke så mange meninger om, bortsett fra at jeg ikke er enig med deg i at hvitt er "kjedelig". Jeg ville heller sagt at hvitt er stilig og klassisk:-)

Men: Hvis du går for svart duk, bruk for all del ikke nervøs fløyel!! Det er et grusomt stoff! Bare det at de i de det hele tatt selger 5-meterspakker til en hundrings eller to burde være nok til å sky stoffet som pesten! ;-) (Unntatt til kostymebruk og temafester/tøys og moro, men ikke til mer formelle selskaper som f eks konfirmasjon)

Gjest trist i dag
Skrevet

Tja, om du kan ha svart eller ikke i en konfirmasjon har jeg ikke så mange meninger om, bortsett fra at jeg ikke er enig med deg i at hvitt er "kjedelig". Jeg ville heller sagt at hvitt er stilig og klassisk:-)

Men: Hvis du går for svart duk, bruk for all del ikke nervøs fløyel!! Det er et grusomt stoff! Bare det at de i de det hele tatt selger 5-meterspakker til en hundrings eller to burde være nok til å sky stoffet som pesten! ;-) (Unntatt til kostymebruk og temafester/tøys og moro, men ikke til mer formelle selskaper som f eks konfirmasjon)

Husk at det trekker til seg alt av støv og blir veldig statisk.

Guttungen har dette på veggene i sitt musikk rom.

Skrevet

*fornærma*

Jeg har en svart velourduk jeg bruker på spisebordet til fest. Kjempestilig ;-))

Skrevet

Jeg er egentlig ganske overraska over at så mange er skeptiske til svart duk ;-)

I et rom som er forholdsvis minimalistisk ellers, så blir det kjempestilig med svart duk og knallfarger til! Jeg tipper de fleste ungdommer vil synes det også, så go for it ;-)

(og drit oppi de "gamle kjerringene" her inne ;-P) *erte på seg folk*

Gjest ChiengMai
Skrevet

*fornærma*

Jeg har en svart velourduk jeg bruker på spisebordet til fest. Kjempestilig ;-))

Bare tanken på å komme borti velour eller nervøs fløyel med hendene gir meg frysninger, å ha det på et bord er en vemmelig tanke. :-( Det er noe med det ekleste stoff som finnes å komme borti.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Klart du kan! Vi hadde svart og oransje i datterens konf.

Svarte lys, oransje lysestaker, svarte og oransje glassteiner, oransje roser, ja alt gikk i svart og oransje, (litt grønt i blomsterdekorasjonene da)fra invitasjoner til omslagene på takkekortene.

Jeg brukte svarte laken i glatt bomull (helt ubrukte asså!)

Litt Halloweenfarger, men det var datterens dag og hennes valg.

Til og med gamle oldemor var imponert hvor fint det faktisk ble.

Kjør på, helt sikker på at du blir fornøyd!

''Litt Halloweenfarger, men det var datterens dag og hennes valg.''

Ikke bare _litt_, _veldig_ Halloweenfarger.

Skrevet

Bare tanken på å komme borti velour eller nervøs fløyel med hendene gir meg frysninger, å ha det på et bord er en vemmelig tanke. :-( Det er noe med det ekleste stoff som finnes å komme borti.

Huff da, har jeg aldri tenkt på en gang :)

Hvis du skulle besøke meg en gang, så skal jeg ta på en annen duk (men da må jeg stryke først *ææææ*) ;-P

Skrevet

*fornærma*

Til en mer "løssluppen" og /eller uformell fest er det helt OK, men ikke til mer formell middag som f eks konfirmasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...