Gjest ChiengMai Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Huff da, har jeg aldri tenkt på en gang Hvis du skulle besøke meg en gang, så skal jeg ta på en annen duk (men da må jeg stryke først *ææææ*) ;-P Æ'kke så nøye på om dukene er litt skrukkete selv om jeg selv alltid får skryt for mine uklanderlige og perfekt strøkne duker. Men det er svigermor som gjør jobben, selv hadde jeg ikke brydd meg. :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Til en mer "løssluppen" og /eller uformell fest er det helt OK, men ikke til mer formell middag som f eks konfirmasjon. Jeg har heldigvis bare løsslupne fester ;-P Går det an å bruke slik duk på julaften da? Jeg brukte det ifjor. Kjempestilig med sort duk, hvite tallerkner, sølbestikk, vinglass med svart stett (og jeg tror jeg hadde røde servietter?). *vil bruke svart duk kommende jul også* ;-P 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Æ'kke så nøye på om dukene er litt skrukkete selv om jeg selv alltid får skryt for mine uklanderlige og perfekt strøkne duker. Men det er svigermor som gjør jobben, selv hadde jeg ikke brydd meg. :-) Det er svigermor som fikser sånt hos oss også, men hun bor desverre altfor langt unna :-( Når hun er hos oss, bruker jeg perfekt strøkne duker ;-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Det er svigermor som fikser sånt hos oss også, men hun bor desverre altfor langt unna :-( Når hun er hos oss, bruker jeg perfekt strøkne duker ;-) Svigermor bor i nabohuset, og ho har eget gårdsvaskeri med kun en kunde. :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg har heldigvis bare løsslupne fester ;-P Går det an å bruke slik duk på julaften da? Jeg brukte det ifjor. Kjempestilig med sort duk, hvite tallerkner, sølbestikk, vinglass med svart stett (og jeg tror jeg hadde røde servietter?). *vil bruke svart duk kommende jul også* ;-P Rødt og svart er jo griselekkert sammen. Men velour ... *grøsser fortsatt* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Svigermor bor i nabohuset, og ho har eget gårdsvaskeri med kun en kunde. :-) Heldiggris!! Foreldrene mine bor i nabohuset vårt, men jeg har arva mammas fobi mot stryking ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Rødt og svart er jo griselekkert sammen. Men velour ... *grøsser fortsatt* Jeg har rød veloursofa på loftet ;-) (den er sånn at man ikke kan sitte i den, for da blir den støvete med en gang) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Heldiggris!! Foreldrene mine bor i nabohuset vårt, men jeg har arva mammas fobi mot stryking ;-) Stryking er sterkt oppskrytt, men jeg er veldig glad for at svigermor elsker sånne forferdelige ting. :-) 0 Siter
plommeblomst Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Bare tanken på å komme borti velour eller nervøs fløyel med hendene gir meg frysninger, å ha det på et bord er en vemmelig tanke. :-( Det er noe med det ekleste stoff som finnes å komme borti. Jeg visste ikke at dette stoffet var så grusomt Ene dattera var på halloween-party og der var det dekket med en slik duk. Jeg tenkte at det var smart. Syns det så fint ut, og ingen stryking (får ikke så mye hjelp til stryking, jeg, da). Tenkte at _det_ skal jeg jammen kjøpe. Helt feil ....? 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg har rød veloursofa på loftet ;-) (den er sånn at man ikke kan sitte i den, for da blir den støvete med en gang) Jeg grøsser av _nervøs_ fløyel, altså. Jeg ville syntes det var bedre med speilfløyel. Ellers synes jeg at svart duk kan være ganske stilig - jeg har sett det hos flere. Men hos oss ville det neppe passet særlig bra med stua og møblene for øvrig. Jeg elsker rødt, men har intet "fast inventar" i denne fargen, så til jul elsker jeg å bruke min tre meter lange knallrøde, ensfargede duk i tynt vevd ullstoff. Det er vel strengt tatt gardinstoff, men jeg kjøpte metervare og la opp. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg grøsser av _nervøs_ fløyel, altså. Jeg ville syntes det var bedre med speilfløyel. Ellers synes jeg at svart duk kan være ganske stilig - jeg har sett det hos flere. Men hos oss ville det neppe passet særlig bra med stua og møblene for øvrig. Jeg elsker rødt, men har intet "fast inventar" i denne fargen, så til jul elsker jeg å bruke min tre meter lange knallrøde, ensfargede duk i tynt vevd ullstoff. Det er vel strengt tatt gardinstoff, men jeg kjøpte metervare og la opp. Når jeg tenker meg om så er duken min i speilfløyel og ikke nervøs fløyel (måtte sjekke i dukskuffa ;-)) Hos oss passer det fint med svart og ikke så fint med rødt, men jeg har planer om å trekke om spisestuemøblene i en annen farge. Da vil rødt passe, så vi får se til jul ;-) 0 Siter
plommeblomst Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 *fornærma* Jeg har en svart velourduk jeg bruker på spisebordet til fest. Kjempestilig ;-)) Jeg kan ikke huske at jeg har sett det noen gang, men kan godt forestille meg at det er fint med svart "bakgrunn" på et fint dekket bord. Men nå er jo jeg litt "svart", stort sett svarte klær i garderoben osv. 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Huff da, har jeg aldri tenkt på en gang Hvis du skulle besøke meg en gang, så skal jeg ta på en annen duk (men da må jeg stryke først *ææææ*) ;-P Jeg leverer lange duker til vask og rull på renseriet. Koster 50 kr per lengdemeter, og ettersom vi bruker 3 m lange duker på spisebordet, koster det kun kr 150. Det erverdt hver eneste krone!!! Til mer "hverdags" bruker jeg bl a duker som har et tynt teflonbelegg - kjøpt på SparKjøp (litt ala linken). de er billige, søl på dem "perler seg" fremfor å trenge ned i stoffet, og jeg vasker dem, tromler i 5 minutter og henger over dusjstanga. Voila - mer enn bra nok uten stryking:-) http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/MainWinter08/PID-531352(SparBase).aspx 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg visste ikke at dette stoffet var så grusomt Ene dattera var på halloween-party og der var det dekket med en slik duk. Jeg tenkte at det var smart. Syns det så fint ut, og ingen stryking (får ikke så mye hjelp til stryking, jeg, da). Tenkte at _det_ skal jeg jammen kjøpe. Helt feil ....? Jeg vet om mange som har de som meg når det gjelder å komme borti velour og nervøs fløyel, så i mitt hode er ikke disse stoffene noe sjakktrekk. :-) Lekkert å se på, jada, men fy så ekkelt å ta på. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg leverer lange duker til vask og rull på renseriet. Koster 50 kr per lengdemeter, og ettersom vi bruker 3 m lange duker på spisebordet, koster det kun kr 150. Det erverdt hver eneste krone!!! Til mer "hverdags" bruker jeg bl a duker som har et tynt teflonbelegg - kjøpt på SparKjøp (litt ala linken). de er billige, søl på dem "perler seg" fremfor å trenge ned i stoffet, og jeg vasker dem, tromler i 5 minutter og henger over dusjstanga. Voila - mer enn bra nok uten stryking:-) http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/MainWinter08/PID-531352(SparBase).aspx Slike tips trenger jeg, for duker kan jeg ingenting om :-/ Takk:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg vet om mange som har de som meg når det gjelder å komme borti velour og nervøs fløyel, så i mitt hode er ikke disse stoffene noe sjakktrekk. :-) Lekkert å se på, jada, men fy så ekkelt å ta på. Det viktigste er at det er lekkert å se på. Man trenger jo ikke ta på duken ;-) *vanskelig* 0 Siter
plommeblomst Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg vet om mange som har de som meg når det gjelder å komme borti velour og nervøs fløyel, så i mitt hode er ikke disse stoffene noe sjakktrekk. :-) Lekkert å se på, jada, men fy så ekkelt å ta på. Vet ikke om jeg har kommet borti noe sånt stoff i det hele tatt. Men jeg har et bord som dessverre må dekkes av duk hele tida, så da kan det hadde være en løsning så lenge det ikke er gjester i farta. For da blir det stryking som vanlig 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Slike tips trenger jeg, for duker kan jeg ingenting om :-/ Takk:) Jeg er super-erfaren når det gjelder temaet "hvordan unngå å stryke"!! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Når jeg tenker meg om så er duken min i speilfløyel og ikke nervøs fløyel (måtte sjekke i dukskuffa ;-)) Hos oss passer det fint med svart og ikke så fint med rødt, men jeg har planer om å trekke om spisestuemøblene i en annen farge. Da vil rødt passe, så vi får se til jul ;-) *S* Jeg har faktisk vurdert å få sydd meg en duk der "hoveddelen" er speilfløyel og så har den brede kanter i mer "etnisk"/"marrokansk" stil. ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg er super-erfaren når det gjelder temaet "hvordan unngå å stryke"!! ;-) Hehe Du er min mentor 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.