Gå til innhold

Steining av 13-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så tragisk som det går an, helt forferdelig. Merkelige skikker, men dette er noe de har holdt på med i århundrer, så det er vel derfor de ikke ser galskapen.

Men så er vi nordmenn så naive og dumme at så fort de kommer inn i landet vårt så tror vi at de legger av seg alle slike egenskaper og oppfører seg sivilisert.....jaaaaadddddaaaaaa.

Skrevet

Helt grusomt!

Problemet er at dette er ufattelig for oss å forstå. De fleste av oss er vokst opp i trygghet og vi har nok et temmelig naivt bilde av hvordan resten av verden fungerer...... Har man sett og opplevd nok ondskap, så er nok terskelen mye lavere for selv å bli delaktig. Man trenger ikke gå lengre bak enn til 2.verdenskrig eller til Jugoslaviakrigen for å se dette.. Og det var folk som i utgangspunktet var "normale" som utførte grusomhetene :-(

Skrevet

Det er så tragisk som det går an, helt forferdelig. Merkelige skikker, men dette er noe de har holdt på med i århundrer, så det er vel derfor de ikke ser galskapen.

Men så er vi nordmenn så naive og dumme at så fort de kommer inn i landet vårt så tror vi at de legger av seg alle slike egenskaper og oppfører seg sivilisert.....jaaaaadddddaaaaaa.

Det tror jeg ikke noen nordmenn tror, men vi har en plikt til å hjelpe de menneskene som blir krenket gjentatte ganger, menneskerettighetene skal jo ikke bare fungere på skrift, men også i handling. Det er jo nettopp for å unngå slike handlinger som dette at vi får dem hos oss som flyktninger.

Skrevet

Jeg vet ikke helt om det har noe med folkeslag å gjøre egentlig. For mange mange år siden brente de jo folk på bålet i Norge også, dersom de trodde vedkommende drev med trolldom.

Skrevet

Jeg vet ikke helt om det har noe med folkeslag å gjøre egentlig. For mange mange år siden brente de jo folk på bålet i Norge også, dersom de trodde vedkommende drev med trolldom.

Men at 50 voksne menn kan gjøre noe slik?

Mot en jente på 13 år, som ikke har gjort noe galt?

Og resten av befolkningen må jo gjøre et opprør mot dette?

Ikke lett å forstå dette, og jeg mener at resten av verden må gjøre noe for å vise at dette ikke tolereres.

Skrevet

Men at 50 voksne menn kan gjøre noe slik?

Mot en jente på 13 år, som ikke har gjort noe galt?

Og resten av befolkningen må jo gjøre et opprør mot dette?

Ikke lett å forstå dette, og jeg mener at resten av verden må gjøre noe for å vise at dette ikke tolereres.

Men hadde heksene gjort noe galt før i tiden tro?

Gjest imzedimze
Skrevet

folk som prøvde redde jenta ble jo skutt på (en ung gutt ble drept), og de tilhørte samme "folkeslaget".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...