Gjest ikke klok Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Ei venninne av meg har fått en halv million i forskudd av arven av sine foreldrene.Jeg trodde at det skulle betales skatt av det men hun sier at ikke er sånn.For at moren ga henne 250 000 og fraen 250 000 så da slipper hun å betale skatt.Stemmer det?.Synes jeg har lest en plass at det skal betales skatt av arv men jeg kan ta feil 0 Siter
frosken Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Det hun sier stemmer. Foreløpig er det slik at man kan motta 250000 fra hver av sine foreldre før det påløper arveavgift. Beløpsgrensen er vel forøvrig i ferd med å bli hevet. 0 Siter
Gjest ikke klok Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Det hun sier stemmer. Foreløpig er det slik at man kan motta 250000 fra hver av sine foreldre før det påløper arveavgift. Beløpsgrensen er vel forøvrig i ferd med å bli hevet. Ok.Det var da bra.Så lærte jeg noe nytt i dag også :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Ikke skatt, men arveavgift. 500 000 kr fra to foreldre er ikke nok til at man skal betale arveavgift. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Da er hun under beløpet på arveavgiften så da slipper hun å betale noe som helst. Men når hun da en gang arver resten så trekkes det hun nå har mottatt fra på fribeløpet slik at hun kun kan bruke denne kvoten en gang - hvis det ble tydelig nok? 0 Siter
fresja Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Har hun pengene stående i banken ved nyttår og ikke har så mye lån, får hun litt formueskatt da. 0 Siter
Gjest Ikke klok Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Har hun pengene stående i banken ved nyttår og ikke har så mye lån, får hun litt formueskatt da. Pengene er nesten borte.Betalte ut huslånet med de. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.